Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@23:55:20 GMT

استفاده سالانه یک میلیون بیمار از رادیودارو

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۹۶۲۳

استفاده سالانه یک میلیون بیمار از رادیودارو

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی در توسعه کاربرد فناوری هسته‌ای در بخش سلامت در حال حاضر حدود ۵۰ رادیودارو را در دست تولید و توزیع دارد که بیش از ۲۰۰ مرکز درمانی و سالانه بیش از یک میلیون بیمار از خدمات آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: رادیوداروها در دو بخش تشخیص و درمانی است تلاش داریم در گستره گام دومی بتوانیم رادیوداروهای جدیدی که تأثیر درمان بیشتری دارد را به کار بگیریم و مردم بتوانند از رنج و دردی که به خصوص بیمارهای سرطانی که از آن می‌برند به یاری خدا نجات دهیم که زحمت کمتری برای آنها ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در بخش پلاسما وارد فاز بالینی می‌شویم که برای مقابله با سرطان کمک می‌کند تا در یک زمان فشرده و حداقل عوارض استفاده شود ادامه داد: در بخش رادیوداروها نیز حدود ۲۰ نوع در دست تحقیقات وجود دارد.

اسلامی با بیان اینکه آن چیزی که امروز در اراک افتتاح کردیم بحث خط تولید انبوه برای کیت غرباگری نوزادان است که این کیت کمک می‌کند ۵۶ بیماری کودکان تازه متولد شده می‌توانند به آن مبتلا شوند تشخیص دهد تصریح کرد: این تشخیص برای بیماری‌های دوره عام و حوادث آینده از لحاط متابولیکی می‌تواند نقشه راه و زندگی برای فرزندانی که مبتلا به هر نوع بیماری هستند، باشد.

وی اضافه کرد: کشور ما در زمره ۵ کشور اول قرار دارد که این کار و سرمایه‌گذاری پیشرفته را انجام دهیم که فوق‌العاده گران‌قیمت است.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: مجتمع آب سنگین اراک را دشمنان بر نمی‌تابیدند خیلی از آن عصبانی هستند و اتهام بی‌اساس و بی‌پایه می‌زنند که در جهت تولید سلاح هسته‌ای است در صورتی که آب‌سنگین یکی از بالاترین عیارها و ترازهای تکنولوژی پیشرفته است که فوق‌العاده ارزش اقتصادی بالایی دارد.

اسلامی گفت: کشورهای دارای فناوری کیت غربالگری نمونه کیتی را که اصلاً با چشم نمی‌توان دید با قیمت دو هزار دلار و با فروش محدود ارائه می‌دهند؛ نیاز کشور بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۱۶۰۰ کیت در سال است که ظرفیت تولید ما چند برابر آن است و می‌توانیم قطب صادرات کیت باشیم.

وی تاکید کرد: پژوهشگران جوان و متعهد ما همواره در گسترش بهره‌برداری از ایزوتوپ‌هایی که در آب‌سنگین است در تلاش و کسب علم هستند و در آینده‌ای نزدیک دستاوردهای دیگر را هم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: آب سنگین اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس