Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@02:33:05 GMT

مراکش میزبان لیگ قهرمانان آفریقا شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۰۳۹۲

مراکش میزبان لیگ قهرمانان آفریقا شد

طبق اعلام رسمی، کشور مراکش میزبان رقابت های لیگ قهرمانان آفریقا در سال ۲۰۲۲ شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کنفدراسیون فوتبال آفریقا شب گذشته، دوشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه اعلام کرد مراکش میزبان فینال "لیگ قهرمانان کاف ۲۰۲۲" خواهد بود. هیئت حاکمه فوتبال این قاره پس از انصراف فدراسیون فوتبال سنگال از پیشنهاد خود، این تصمیم را اتخاذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به این ترتیب، فینال رقابت‌های باشگاهی برتر قاره در این کشور شمال آفریقا، در ۳۰ می ۲۰۲۲ در استادیوم محمد پنجم، کازابلانکا برگزار می‌شود. در بیانیه‌ای از Caf آمده است : «رهبر قبلی Caf در ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۹ تصمیم گرفت که برنده لیگ قهرمانان TotalEnergies Caf به جای فینال معمولی دو بازی خانگی و خارج از خانه، با یک فینال تک بازی مشخص شود.

«نهاد CAF پیشنهادی از فدراسیون فوتبال سنگال و فدراسیون سلطنتی فوتبال مراکش برای میزبانی فینال لیگ قهرمانان TotalEnergies Caf 2022 دریافت کرد. فدراسیون فوتبال سنگال متعاقباً پیشنهاد خود را پس گرفت.

بنابراین، CAF خوشحال است که میزبانی فینال لیگ قهرمانان 2022 TotalEnergies Caf را به مراکش اعطا کند. تاریخ فینال ۳۰ می ۲۰۲۲ است. در حال حاضر بحث‌هایی برای بازگشت به فینال به صورت بازی خانگی و خارج از خانه برای تعیین برنده لیگ قهرمانان TotalEnergies Caf به جای فینال تک بازی، در جریان است.

پیش از اعلام مراکش به عنوان میزبان، اتحادیه فوتبال قطر پیشنهاد میزبانی بزرگترین تورنمنت باشگاهی آفریقا را رد کرده بود. اتحادیه فوتبال قطر (QFA) آنچه را که در رسانه‌های مختلف درباره میزبانی فینال لیگ قهرمانان آفریقا ۲۰۲۲ منتشر می‌شود را تکذیب می‌کند.

اتحادیه فوتبال قطر تأیید می‌کند که این موضوع از طریق هیچ کانال رسمی یا مکاتبه‌ای با کنفدراسیون فوتبال آفریقا مورد بحث قرار نگرفته است. سازمان QFA همچنین به روابط عمیق و متمایز دوجانبه خود با کنفدراسیون فوتبال آفریقا که برای سال‌ها تحت توافق‌نامه‌های همکاری منعقد شده بین دو طرف برقرار بوده است، افتخار می‌کند.

الاهلی، قهرمان کنونی آفریقا، پس از شکست چهار بر صفر تیم ES Setif در بازی رفت نیمه نهایی که در ورزشگاه الاهلی و السلام قاهره برگزار شد، یک بازی در فینال دارد. در صورت پیشرفت، با برنده دیدار "پیترو دی لواندا" از آنگولا و "ویداد" از مراکش دیدار خواهند کرد.

کد خبر 574146

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فوتبال بازیکن فوتبال آفریقا مراکش قطر قاره افریقا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فدراسیون فوتبال لیگ قهرمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 0-0 مقابل میلان (2006/4/26) / فیلم

سال 2006 در چنین روزی و در چارچوب دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2005/06،‌ دو تیم بارسلونا و میلان در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف هم رفتند. این دیدار نهایتا با تساوی بدون گل دو تیم خاتمه یافت تا شاگردان فرانک رایکارد با توجه به پیروزی 1-0 بازی رفت در خانه حریف، راهی فینال شوند.

دانلود (13.7MB)

دیگر خبرها

  • لیگ قهرمانان زنان اروپا؛ تقابل بارسلونا و لیون در فینال
  • لیگ قهرمانان زنان اروپا | تقابل بارسلونا و لیون در فینال
  • صعود اینتر به فینال لیگ قهرمانان اروپا و حذف بارسلونا در نیوکمپ (2010/4/28) / فیلم
  • کاملاً برخلاف مردان؛ زنان بارسلونا باز هم فینالیست اروپا شدند
  • یک گام تا بازگشت جام به خانه / ایران- تایلند؛ فردا ساعت ۱۴:۳۰ در فینال جام‌ملت‌های فوتسال آسیا
  • یک گام تا بازگشت جام به خانه
  • پانزدهمین صعود ایران به فینال فوتسال آسیا با حذف ازبک‌های سمج / تایلندِ میزبان؛ آخرین مانع فتح جام سیزدهم
  • الگری: یوونتوس چه چیزی برای رقابت با اینتر کم دارد؟ از مسئولان باشگاه بپرسید
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • صعود بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 0-0 مقابل میلان (2006/4/26) / فیلم