Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@23:36:28 GMT

رصد میدانی از فروشگاه‌های همدان؛ قفسه‌های روغن پر است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۰۵۴۶

رصد میدانی از فروشگاه‌های همدان؛ قفسه‌های روغن پر است

خبرگزاری فارس- همدان؛ به منظور بررسی موجودی اقلام اساسی و مایحتاج مردم به ویژه روغن روانه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ شدیم؛ تا شایعه نبود برخی اقلام را راستی‌آزمایی کنیم.

چند روزی است شایعه نبود اقلامی همچون ماکارونی و روغن نقل محافل مجازی شده و مطالبی با بازدیدهای میلیونی با مضمون قفسه‌های داخلی از روغن و ماکارونی و کمبود کالا دست به دست می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با رصد میدانی خبرگزاری فارس از فروشگاه‌های کوروش ، ۱۵ خرداد و رفاه دریافتیم هیچ قفسه‌ای خالی نیست البته اقلام با نظارت در اختیار مشتریان می‌گیرد تا از احتکار خانگی جلوگیری به عمل آید اما قفسه روغن، ماکارونی، شکر و دیگر اقلام برقرار است.

ضمن اینکه به گفته مسؤولان مشکلی در تأمین روغن و شکر در استان وجود ندارد به طوری که از یک ماه پیش با شرکت روغن خزل نگین‌ نهاوند، هماهنگی لازم صورت گرفته تا بخش عمده‌ای از روغن مورد نیاز  استان از طریق همین شرکت تهیه شود.

بر اساس آمار و ارقام نیز بنا بود یک‌هزار و ۲۰۰ تن روغن تامین شود که تاکنون بالغ بر ۸۰۰ تن روغن در بازار توزیع شده است همچنین عوامل شرکت‌های پخش‌کننده روغن از کارخانجات نیز در حال تزریق محصول به بازار هستند.

بدون تردید خرید مازاد بر نیاز مردم تعادل بازار بر هم خواهد زد بنابراین اگر مردم با اطمینان به مسؤولان مایحتاج روزانه خود را تهیه کنند هیچ قفسه‌ای خالی از مواد غذایی نخواهد شد و تولیدات نیز به صورت روزانه به بازار تزریق می‌شود چراکه کارخانجات داخلی در حال تولید اقلام هستند و بدون وقفه تولید را در دستور کار دارند.

در  راستای خرید مازاد مردم و فعالیت سودجویان چند مورد احتکار توسط تعزیرات گزارش و شناسایی شده و اقلام احتکاری از دیروز در بازار توزیع شده است.

سرپرست تعزیرات حکومتی همدان در این باره از کشف احتکار ۱۶ تن ماکارانی و ۲ تن روغن مایع در استان خبر داد به نحوی که این اجناس در گشت مشترک تعزیرات حکومتی در رصد انبارها کشف شد و ارزش تقریبی این اقلام یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تخمین زده شده است.

بنابراین طبق بررسی بازار و آمار و ارقام هیچ کمبود کالایی در استان مشهود نیست تنها با نظارت و کنترل در اختیار مردم قرار می‌گیرد؛ به نظر می‌رسد مردم نیز با کمی همراهی می‌توانند از بحران تشکیل صف و نگرانی بابت نبود اقلام اساسی رهایی یابند و با طیب خاطر کالای مورد استفاده خود را به اندازه لازم تهیه کنند و بعضا با افراط و ناآگاهی از پیامد اقداماتشان آب در آسیاب دشمن نریزند.

انتهای پیام/89033/

منبع: فارس

کلیدواژه: نظارت بر بازار توزیع اقلام اساسی کمبود کالا توزیع روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۰۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام یارزاده دهکردی عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: پیرو تفاهم‌نامه مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در سال ۱۴۰۲ و در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار طرح «هر کلاس، یک قفسه کتاب» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در مدارس منتخب استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم کانون پرورش فکری در استان خوزستان توجه به امر کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان است، افزود: در گام اول اجرای این طرح در نظر داریم تعداد ۱۱ کلاس درس، دو مدرسه منتخب در کوی علوی شهرستان اهواز را با حضور نمایندگان استانداری و آموزش و پرورش استان به قفسه‌های کتاب که هر کدام شامل ۸۰ جلد کتاب متنوع و تازه منتشر شده و بازی و سرگرمی است، مجهز کنیم.

یارزاده دهکردی یادآور شد: طرح یادشده در قالب تفاهم نامه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه مدارس صورت می‌گیرد.

کد خبر 6090270

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد
  • علیرضابیگی: دولت رئیسی ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرده
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟