Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@05:41:06 GMT

بازرسی و نظارت میدانی از صنوف هرمزگان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۶۹۸۶

بازرسی و نظارت میدانی از صنوف هرمزگان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در نشستی که با بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در ابتدای مانور داشت، اظهار داشت: به دلیل اتفاقاتی که در عرصه بین المللی اعم از افزایش قیمت انرژی، افزایش قیمت غذا، دانه‌های روغنی و گندم که بیشتر تولیدات مرتبط با دو کشور اوکراین و روسیه شکل گرفته است، یک افزایش و جهش قیمت در بازار داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان با تاکید به عدم افزایش قیمت نان مصرفی مردم، افزود: این افزایش و جهش قیمتی که در برخی از موارد رخ داده و به طور قطع در نان مصرفی مردم رخ نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: در برخی از بخش‌ها که این افزایش اتفاق افتاده باید متناسب با افزایش قیمتی باشد که در دولت از طریق یارانه‌ها و حمایت‌های دولتی متعادل شود.

دوستی با تاکید به برخورد با محتکاران بیان داشت: متاسفانه شاهدیم که این افزایش قیمت با احتکار ترکیب شده است و برخی اقلام که نزد بازار، تولیدکنندگان و دیگر زنجیره ها، اعم از تولید تا عرضه است، اقدام به احتکار کرده اند که بدون شک با این افراد به صورت جدی برخورد می‌کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: اصلی‌ترین راه مقابله با این گونه افراد، نظارت میدانی است که امروز اولین گام را آغاز کرده و در این کار نیز خیلی جدی برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت اقلام غیر مرتبط در برخی از صنوف افزود: افرایش قیمت برخی از اقلام ارتباطی به دیگر اقلام ندارد همانند افزایش قیمت روغن و یا آرد که گاهاً قیمت میوه یا کود شیمیایی نیز دچار تغییر قیمت شده اند.

دوستی با اشاره به مطلب فوق بیان داشت: وظیفه ما این است که تغییر قیمت واقعی و مرتبط با یک قلم کالا را اعمال کنیم و بازار را از تغییر قیمت غیر واقعی و غیر مرتبط، به قیمت واقعی برگردانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در حاشیه این مانور افزود: هدف از مانور امروز پایش وضع موجود بازار با توجه به التهاب غیر واقعی بازار و یکسری از اقلامی که در اهداف اقتصادی دولت نبوده که متاسفانه با افراد سو استفاده گر باعث التهاب بازار شده است.

خلیل قاسمی با اشاره به فعالیت بیش از ۵۵۰ نفر در این مانور، بیان داشت: در این طرح از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود همکاران دیگر بخشهای سازمانی، سازمان‌های همکار شرکت شهرک‌های صنعتی، نیروهای بسیج، روسای اتحادیه های صنفی و بازرسان آنها در گستره استان، فعالیت دارند.

وی بیان داشت: بازرسان با استفاده سامانه های نظارتی که در اختیار دارند و همچنین بازدیدهای میدانی، با افراد سو استفاده کننده برخورد می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از شهروندان خواست: اکنون با توجه به شرایطی که امکان سو استفاده فروشندگان وجود دارد، در موقع خرید فاکتور را مطالبه کرده و به عنوان یک بازرس نسبت به روزهای قبل کنترل کرده و اگر تغییری در قیمت‌ها احساس کردند با سامانه تلفنی ۱۲۴ تماس بگیرند تا همکاران ما در استان به فوریت اقدام کنند.

قاسمی در اشاره به شدت برخورد با افراد خاطی اعلام کرد: برخی از اقلام در اختیار افراد به شکل سیستمی قرار گرفته و اگر خدایی نکرده سو استفاده شود، قطع سهمیه می‌شود.

وی افزود: برخورد دیگر، اعمال نظارت اتحادیه ها و در نهایت برخورد سوم تشکیل پرونده برای متخلفان است که جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال می شود که برابر قانون با آنها برخورد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با قدردانی از پلیس اقتصادی استان افزود: در این شرایط پلیس اقتصادی هم از چند روز پیش در کنار همکاران ما است تا افرادی که از این گستره خارج باشند، با کمک همکاران نیروی انتظامی بتوانند نسبت به موارد پیش آمده اقدام کنند.

کد خبر 5485982

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی دوستی استانداری هرمزگان خلیل قاسمی صنعت معدن و تجارت هرمزگان نظارت و بازرسی بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گروههای جهادی احتکار آلودگی هوا خراسان رضوی بسیج سازندگی ایلام گرد و غبار مشهد عملیات بازی دراز معدن و تجارت هرمزگان سازمان صنعت افزایش قیمت سو استفاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت اجاره در سال جاری توضیح داد.

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

وی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که مجلس به دولت اجازه داده است که برحسب موضوعات تورمی ورود پیدا کند و عدد و رقمی اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست، متذکر شد: پارسال اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم به مشاوران املاک بگوییم قیمت‌ها را رعایت نکردید، یعنی موضوع قابل رصد و کنترل بود.

گوردزی تصریح کرد: نکته این‌جاست که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده و متعامل آن می‌توانند خودشان قرارداد بنویسند، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع همین‌جاست که دولت در حالی که باید نظارت و کنترل داشته باشد، در واقع با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد. این سامانه تبعات خاص خود را دارد.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • از چه سنی به بعد جزو افراد پیر محسوب می‌شویم؟
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • قیمت رحم اجاره‌ای سر به فلک کشید/ بازار اجاره رحم در چارتر دهه هفتادی‌ها
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد