Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@02:12:47 GMT

چند درصد از جرائم جنایی در ایران کشف می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۰۶۲۳

چند درصد از جرائم جنایی در ایران کشف می‌شود؟

رئیس پلیس آگاهی کشور از کشف بیش از ۹۰ درصد از مجموع جرایم جنایی رخ داده در کشور طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمد قنبری با بیان اینکه پلیس آگاهی در سال گذشته موفق شد با استفاده از ظرفیت‌های علمی، آزمایشگاهی، اطلاعاتی، فنی و استفاده از تجارب تخصصی کارآگاهان، تحرک عملیاتی خود را افزایش دهد، اظهار کرد: در همین راستا نیز بیش از ۹۰ درصد از مجموع جرایم جنایی به وقوع پیوسته در کشور کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر گسترش فعالیت گشت‌های آشکار پلیس آگاهی به منظور برخورد جدی و قاطع با مجرمانی که به صورت علنی مرتکب جرم می‌شوند، افزود: امسال نیز همچون سال گذشته برنامه‌های متعددی از جمله کاهش فاصله کشف تا وقوع جرایم، تمرکز بر جغرافیای وقوع جرم و استفاده از ظرفیت کارآگاهان بازنشسته در کشف پرونده‌های معوقه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی کشور بر تقویت اشراف اطلاعاتی با توسعه اقدامات هوشمندسازی در حوزه مرکز اطلاعات جنایی تاکید و اظهار کرد: تقویت و تجهیز این مرکز موجب خواهد شد اشرافیت کارآگاهان در شناسایی مجرمان تا حد زیادی ارتقا یافته و تمام تحرکات آن‌ها زیر چتر اطلاعاتی قرار بگیرد.

وی همکاری و تعامل با پلیس بین‌ا لملل به منظور جلوگیری از فرار متهمان، شناسایی و دستگیری مجرمان متواری در خارج از کشور را یکی دیگر از برنامه‌های پلیس آگاهی در سال جاری عنوان کرد و گفت: در همین راستا، جلسات کارشناسی برگزار و زمینه انجام این کار فراهم شده است.

قنبری از افزایش بیش از پنج درصدی کشف مجموع سرقت‌ها و کاهش سه درصدی زمینه‌های وقوع جرایم جعل و کلاهبرداری در سال گذشته خبر داد و گفت: این دستاوردی قابل تقدیر و نتیجه طرح‌ریزی دقیق و هدایت ستادی رده‌های عملیاتی پلیس آگاهی است که لازم است این روند تا پایان امسال ادامه داشته باشد.

کد خبر 574159

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئيس پليس آگاهي كشور جرايم جنايي جرایم جنایی تهران پلیس بین الملل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پلیس آگاهی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از مسدودسازی ۴۳۴ تارنمای فعال در حوزه جرائم اقتصادی در فضای مجازی خبرداد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی با اشاره به اقدامات شناسایی و کنترلی پلیس امنیت اقتصادی در فضای مجازی گفت:‌ این اقدامات با هدف مبارزه با  قاچاق  وجرائم اقتصادی انجام شده و در جریان طی یک ماه گذشته بیش از ۲۵۶۰ نفر ساعت پایش، کنترل و رصد در فضای مجازی پیرامون پی‌جویی جرائم اقتصادی ، کالای قاچاق و جرائم گمرکی  انجام شده است.

وی با بیان اینکه انجام امور این بخش مربوط به کارشناسان معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی بوده است، گفت: در این مدت با تلاش کارشناسان معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال ۳۰۶ تارنمای فعال در حوزه اقتصادی و اقدامات مربوط به امور گمرکی رصد شدند که از این تعداد تخلف ۱۲۸ تارنما در حوزه جرائم اقتصادی، قاچاق کالا و جرائم گمرکی محرز و این تارنماها مسدود شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به شناسایی و رصد ۲۲۸ تارنما و صفحه فعال پیرامون پدیده قاچاق گفت: این صفحات اقدام به تبلیغ و فروش کالای دخانی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، الکترونیکی و ماهواره‌ای، قطعات و لوازم یدکی، مواد شیمیایی و پتروشیمی، پوشاک و البسه قاچاق کرده بودند که از فعالیت این‌ها نیز جلوگیری شد.

به گفته رحیمی در یک ماه اخیر گذشته ۷۸ تارنما و صفحه فعال در بستر اینترنت که اقدام به اخلال در بازار ارز،  قمار و پولشویی، فروش داروهای غیر مجاز کرده بودند، نیز مورد شناسایی قرار گرفته و از فعالیت آنها هم جلوگیری شد. همچنین به منظور پیشگیری از وقوع برخی تخلفات و جرایم محتمل در حوزه فضای سایبری شش نفر از مدیران صرافی‌های که دارای تراکنش مالی بالایی در حوزه رمز ارز بودند با هدف ساماندهی وضعیت رمز ارز احضار و موارد لازم با آنها مطرح شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره اینکه فضای سایبری توسط معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی فراجا رصد می شود، گفت: به منظور مقابله با اخلال گران اقتصادی در فضای سایبری ۲۴ پرونده قضایی برای  گردانندگان صفحات متخلف در فضای مجازی تشکیل و ۲۷ نفر از مجرمین  فعال در حوزه قاچاق و جرائم اقتصادی نیز دستگیر شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • آماده‌باش ۴ استان در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید
  • آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا