Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:42:05 GMT

موج آفرینی رسالت بزرگ هیئات مذهبی است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۱۳۷۳

موج آفرینی رسالت بزرگ هیئات مذهبی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی بعدازظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی اقشار تأثیر گذار فرهنگی شامل مبلغان، هیئت‌های مذهبی و مداحان بخش بسطام به میزبانی مهدیه این شهر، بیان داشت: امام رضا (ع) می‌فرمایند رحمت خدا به بندگانی که احیاگر امر ما هستند که منظور ایشان از احیاگری این است که بتوانیم در جامعه تحول ایجاد کنیم همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از ۳۰ مرتبه در شش‌ماه اخیر به موضوع جهاد تبیین اشاره کردند و لذا باید این موضوع به صورت عملی در بیاید نه اینکه در نشست‌ها مدام مطرح شود و هیچ فایده‌ای نیز نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشست اخیر خود با مداحان کشور اشاره‌ای به وظیفه شرعی و انقلابی و مکتبی مداحان و جامعه تبلیغی کردند و اگر توجه به فلسفه این نوع منویات نداشته باشیم، مصداق بلندگوهای بی عمل و بی برکت خواهیم بود لذا امروز باید به یک تحول اساسی فکر کرد.

توجه به منویات حضرت حجت (عج)

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه شهرستان عالم خیز و شهیدپرور شاهرود ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار زیادی نسبت به بسیاری نقاط کشور دارد اما آیا امروز منطقه بسطام و شاهرود با این همه استعداد و ظرفیت، مجموعه هیئت‌های مذهبی و ستایشگران چه مقدار در یک موضوع از مسائل مردم می‌توانند موج آفرینی کنند؟

عبدالهی با بیان اینکه اگر طلاق به عنوان یک معضل وخیم اجتماعی در حال اوج‌گیری است آیا ربطی به هیئت مذهبی دارد یا خیر؟ و آیا ما می‌توانیم بر آن تأثیری بگذاریم؟ بیان داشت: هیئت‌های مذهبی در راستای تحقق موج آفرینی در جامعه و جامه عمل پوشاندن به دغدغه‌های امام زمان (عج) نقش بسیاری دارند.

وی با بیان اینکه اساس تفکر ما در انقلاب بر این است که این عالم صاحبی دارد و مولای مظلوم و مهجور و غریب صاحب‌الزمان (عج) نیاز به یاری دارد و باید پرچم را به دست ایشان بسپاریم، گفت: مسئله در واقع سعادت بشریت است و لذا این انقلاب پیام قرآن دارد و این پیام برای منطقه‌ای خاص نیست. اما باید از خودمان بپرسیم که احیای امر امام زمان (عج) برای هیئت‌های مذهبی چه معنایی دارد؟ آیا صرفاً به برگزاری نشست‌ها ختم می‌شود؟ اگر ایشان به ما بگوید که برای جوانان محله که درگیر فضای مجازی هستند، چه کرده‌اید چه پاسخی داریم؟ آیا صرفاً باید در هیئت‌ها گریه کرد و بعد دنبال زندگی عادی رفت؟

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هیئت‌ها در قبل از انقلاب اسلامی که حکومتی برنیامده از اسلام بود و در دوران انزوا بودیم، اینگونه بودند که هیئت‌ها صرفاً برای روضه و گریستن بودند اما امروز این‌طور نیست که کسی بگوید به ما ارتباطی ندارد، تاکید کرد: امروز هیئت رسالت‌هایی دارد که به یک هیئت و مسجد خلاصه نمی‌شود و لذا باید به موج آفرینی، تأثیر گذاری و جریان سازی بپردازد تا بتواند کاری را صورت دهد.

گفتمان سازی منویات رهبری ضرورت دارد

مسئول دفتر تبلیغات اسلامی بسطام نیز در این نشست با بیان اینکه برگزاری محفل‌های گفتمانی اقشار تأثیرگذار می‌تواند تأثیرات بسزایی در هم افزایی جریان‌های فرهنگی بگذارد، گفت: مهمترین دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه امروز جهاد تبیین است و وظیفه‌ای که بر عهده مجاهدان عرصه جهاد تبیین است، رسالت سنگین گفتمان سازی و جریان سازی دغدغه‌ها و منویات معظم له محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام صادق بخشی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی و دستگاه تبلیغی به مثابه مجاهدان جنگ نرم و جبهه جهاد تبیین فعالیت می‌کنند، باید یاد داشته باشند، زمانی موفق خواهند بود که برنامه و هدف اصلی گفتمان ساز و جریان ساز و تأثیرگذار باشد، افزود: هیئتی در تراز انقلاب اسلامی و تأثیر گذار است که در واقع بیان و گفتمانی جریان ساز داشته باشد.

وی افزود: زمانی گفتمان ما جریان ساز خواهد بود که بتوانیم موج ایجاد کنیم و گروهی عمل کنیم و اگر جمعی تبلیغ دین مبین اسلام را کنیم، رویکردی که مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی تحت عنوان گفتمان مردمی انقلاب اسلامی است، محقق می‌شود.

مسئول دفتر تبلیغات اسلامی بسطام همچنین گفت: مداحان بسیار خوبی در این بخش حضور دارند و لذا پتانسیل‌های بسیار عظیمی در این بخش وجود دارد و برگزاری چنین نشست‌هایی در واقع به ما امکان ایجاد یک بانک اطلاعاتی از مداحان در تراز انقلاب اسلامی و هیئت‌ها می‌دهد تا بتوانیم در برنامه‌ریزی از آن استفاده کنیم و با کمک بخشدار، شوراهای اسلامی و مسئولان محلی برنامه‌ریزی بهتری داشته و به دنبال تقویت هیئت‌ها و مداحان با به روز کردن داده‌ها باشیم.

کد خبر 5486612

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی سمنان عباس عبدالهی انقلاب اسلامی ایران هیات مذهبی بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گروههای جهادی بسیج سازندگی احتکار خراسان رضوی ایلام مشهد گردشگری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز نانوایی تبلیغات اسلامی هیئت های مذهبی انقلاب اسلامی جهاد تبیین موج آفرینی جریان ساز هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقیه حسن‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، کتابی با عنوان «روش تحقیق در مدیریت» را تألیف کرد.

علی‌ خانی، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در گفت‌وگو با خبرنگار آنا  درباره این کتاب اظهار کرد: کتاب روش تحقیق در مدیریت گام کوچکی بوده که در راستای پژوهش و تحقیق برداشته و حاصل برخورداری از منابع، آثار و تجارب ارزشمند دیگران و چندساله نگارنده در زمینه تحقیقات، آموزش روش تحقیق و مسئولیت‌های پژوهشی دانشگاه است.

وی ادامه داد: کتاب روش تحقیق در مدیریت، مشتمل بر هشت فصل، با تیراژ ۵۰۰ نسخه با موضوعات مختلف در ۱۴۰ صفحه، توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه منتشر شده است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با بیان اینکه امروزه لازمه بهره‌گیری و استفاده از نتایج و یافته‌های تحقیقات در جوامع بشری بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: تحقیقات جنبه‌های متعددی از زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و انجام پروژه‌های تحقیقاتی می‌تواند بسیاری از مشکلات و مسائل بشری را مرتفع سازد.

خانی بیان کرد: به دنبال تحولات علمی که در کشور و جامعه به‌ویژه در سال‌های اخیر به وجود آمده آثار زیادی در قالب تألیف و ترجمه به چاپ رسید که هر یک به سهم خود توانسته دانش و معرفت افراد علاقه‌مند، به‌ویژه تحصیل‌کرده‌ها و دانشگاهیان را در زمینه روش‌های تحقیق علمی افزایش دهد.

وی با تأکید بر اینکه در آینده نیز شاهد غنی‌تر شدن ادبیات روش تحقیق علمی در کشور خواهیم بود، گفت: تحول و خیز علمی بدون آشنایی با روش‌ها و آداب تحقیق علمی و بدون برخورداری از ابزار مورد نیاز و کارآمد مقدور نیست.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه تحقیق، پژوهش و روش بهینه مطالعه کتاب و منابع تحقیق را ازجمله راهکار‌های موفقیت در هر تحقیق و پژوهشی برشمرد و مطرح کرد: از آنجایی که مطالعه منظم و روش‌مند در هر پژوهش، نظری و میدانی، لازمه هر پژوهش پویاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است