Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@03:27:53 GMT

فواید شگفت‌انگیز یک مکمل برای کلیه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۱۴۳۲

فواید شگفت‌انگیز یک مکمل برای کلیه‌ها

فرارو- کارشناسان برخی از بهترین مواد مغذی را برای هر نوع اندامی تشخیص داده اند. این موضوع در مورد کلیه‌ها نیز صدق می‌کند هر فردی که می‌خواهد سلامت کلیه‌های خود را تقویت کند می‌تواند به دنبال غذاهای خاصی باشد.

به گزارش فرارو به نقل از یاهونیوز، طبق گزارش Prospect Medical سبزی‌های تیره و برگ دار حاوی سطوح بالایی از ویتامین‌های A، C، K، کلسیم و سایر ترکیبات و مواد معدنی ضروری برای سلامت کلیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم چنین، کلم حاوی بسیاری از این مواد مغذی است هم چنین، مواد شیمیایی گیاهی که شکستن‌شان باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد می‌شوند را دفع می‌کند در حالی که توت‌های رنگارنگ همانند ویتامین‌ها مواد مغذی را به کلیه‌های شما می‌رسانند و به دلیل میزان آنتی اکسیدانی بالایی که دارند به طور بالقوه از بروز مشکلات پیشگیری می‌کنند.

از سوی دیگر، متخصصان تغذیه دریافته‌اند که برخی از مواد مغذی برای سلامت کلیه به ویژه برای کسانی که با اشکال مختلف بیماری کلیوی زندگی می‌کنند مشکل ایجاد می‌کنند. کلینیک کلیولند گزارش می‌دهد که اگر با مشکلات کلیوی مواجه هستید سدیم، پتاسیم و فسفر در رژیم غذایی‌تان باید تحت نظارت و کنترل قرار گیرند و مصرف میوه‌هایی مانند خربزه، موز و پرتقال باید محدود شوند.

در حالی که متخصصان به طور کلی در مورد بایدها و نبایدهای تغذیه برای بهبودی سلامت کلیه‌ها اتفاق نظر دارند دانشمندان به طور دائم در مورد تغذیه اطلاعات بیشتری کسب می‌کنند و انجام هر پژوهش تازه‌ای این ظرفیت بالقوه را دارد تا مفهوم سلامت کلیوی را تغییر دهد.

نتیجه یک پژوهش منتشر شده در Science Daily نشان می‌دهد که دوزهای پایین لیتیوم دارای ظرفیت بالقوه تداخل با آنزیمی هستند که باعث پیری و زوال کلیه‌ها می‌شود. البته نتایج این پژوهش باید در پژوهش‌های بیش‌تری تکرار شوند، اما به نظر می‌رسد لیتیوم ممکن است ظرفیت بالقوه کند کردن روند پیری را در کلیه‌ها داشته باشد.

در گذشته، دانشمندان لیتیوم را با طول عمر مگس میوه (مگس سرکه) و کرم‌های گرد مرتبط می‌دانستند و حتی فرض می‌کردند که افزودن لیتیوم به آب لوله کشی ممکن است به عمر طولانی‌تر افراد کمک کند. پژوهشگران دریافته‌اند که در مطالعه اخیر موش‌هایی که با ترکیب لیتیوم درمان شده‌اند از سلامت کلیوی بهتری برخوردار بودند. هم چنین، گروهی از بیماران مرتبط با حوزه روان پزشکی که از داروهای مبتنی بر لیتیوم استفاده می‌کردند نیز از سلامت کلیوی بهتری نسبت به کسانی که هیچ گونه داروی حاوی لیتیومی دریافت نکرده بودند برخوردار بودند.

در روانپزشکی کمی دوز موثر لیتیوم به دوز کشنده نزدیک می‌شود، اما در مورد سلامت کلیه سطح لیتیوم ظرفیت بیش‌تری برای تغییر دارد.

پژوهش‌های علمی پیش‌تر انجام شده نشان داده‌اند که مکمل‌های لیتیوم از ظرفیت بالقوه خوبی برخوردار هستند. لیتیوم اوروتات (ترکیبی که از فلز قلیایی معروف به لیتیوم که ماده فعال است و اسید اوروتیک که به عنوان یک مولکول حمل کننده عمل می‌کند ساخته می‌شود) می‌تواند سیستم ایمنی فرد را تقویت کند متابولیسم را بهبود بخشیده به سلامت بهتر مغز منجر شده بازسازی سلول‌های مغز را تحریک کند و در مدیریت سن کارآمد باشد. اگر مطالعات آینده از یافته‌های اخیر حمایت کنند اکنون به نظر می‌رسد که کارشناسان می‌توانند عمر کلیوی طولانی‌تر را به تمام مزایایی که لیتیوم می‌تواند در مکمل‌های مغذی و غذایی تامین کند بیافزایند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آنتی اکسیدان لیتیوم کلیه سلامت کلیه ها ظرفیت بالقوه سلامت کلیه مواد مغذی کلیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه کارشناسان اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان تهران و دامپزشکی پردیس طی یک برنامه‌ریزی مدون و با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه یک واحد غیر مجاز و زیرزمینی تولید مکمل‌ها و افزودنی‌های خوراک دام و طیور را در شهرستان پردیس شناسایی کردند.

قابل ذکر است در این عملیات که با اخذ حکم قضایی و با همکاری پلیس امنیت انجام گرفت بیش از ۳۰ تن انواع مکمل و افزودنی‌های غیر مجاز که در مکانی مجهول و با مواد اولیه فاقد هویت تولید می‌شد کشف و مکان مورد نظر پلمب شد.

دامداران و مرغداران گرامی جهت تامین نیازهای افزودنی و مکمل‌های دامی می بایست مواد مورد نیاز خود از واحدهای تحت نظارت سازمان دامپزشکی خریداری و جهت احراز اصالت محصول می‌توانند از قسمت رهگیری مجوز از سامانه صدور پروانه‌های دامپزشکی به آدرس((cert.ivo.ir)) استفاده کنند.

کد خبر 6093227

دیگر خبرها

  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • رونالدو، همچنان سوژه جذاب رسانه‌های بزرگ
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • داستان شگفت‌انگیز یک معلم در«مدیر مدرسه شریعت»/ از مبارزه با بهائیت تا تربیت چوپانی که مدیر مدرسه شد
  • آنچلوتی: تعهد تیمی‌مان شگفت‌انگیز بود
  • آمار شگفت‌انگیز مهدی قائدی در این فصل لیگ امارات
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب