Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا به صدور ویزای آمریکا برای "پرویز پرستویی" هنرپیشه ایرانی اعتراض کرده و از دولت و وزارت خارجه آمریکا بابت صدور ویزا برای این هنرپیشه ایرانی توضیح خواسته است.


به گزارش عصرایران به نقل از پایگاه خبری" واشنگتن فری بیکون"، " جیم بنکس" عضو جمهوریخواه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، از دولت بایدن خواسته تا توضیح دهد که چرا به پرویز پرستویی بازیگر ایرانی ویزای سفر به آمریکا صادر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نماینده کنگره با ارسال نامه ای به وزارت خارجه آمریکا مدعی شده پرستویی "ارتباط آشکار" با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد، سازمانی که در سال 2019 از سوی دولت ترامپ در لیست گروه های تروریستی خارجی دولت آمریکا قرار گرفته است و بنا به مدعای بنکس "مسئول کشتار تعداد زیادی آمریکایی" است.


بنا بر گزارش پایگاه خبری" واشنگتن فری بیکون": سفر پرستویی به آمریکا در بحبوحه تهدیدات فعال برای ترور مقامات آمریکایی از جمله "مایک پمپئو"، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا انجام شده است.


همچنین این سفر در شرایطی صورت می‌گیرد که دولت بایدن به فکر لغو نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست تروریستی آمریکا به عنوان بخشی از بسته امتیازاتی به ایران است که با هدف ترغیب این کشور به امضای نسخه جدیدی از برجام است.


بنکس در نامه ای به "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه و "آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا، نوشت: " پرستویی مستقیما در پروژه های تبلیغاتی تحت حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشارکت داشته است و یک ایدئولوژی تندرو را ترویج می کند که به دنبال شکل دادن به فرهنگ در دستور کار رژیم ایران است. او در بسیاری از فیلم‌های حامی نظام و سپاه به ایفای نقش پرداخته است."


بنکس در این نامه تاکید کرده، پرستویی صریحا از (شهید سردار) سلیمانی حمایت می‌کند و در مصاحبه‌های تلویزیونی از او تمجید می‌کند، و در عکس‌هایی با رهبران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیده می شود و این نشان دهنده آن است که او تا چه اندازه به شخصیت‌های کلیدی سپاه نزدیک است.


این نماینده کنگره نوشته که تصمیم وزارت امور خارجه آمریکا به اعطای روادید به پرستویی، تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن دولت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان‌های نیابتی جهادی این کشور را تضعیف می‌کند که به حملات خود به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه ادامه می‌دهند. به گفته بنکس، همچنین این تصمیم می تواند به ایران کمک کند تا هسته های تروریستی مستقر در آمریکا را فعال کند.


او نوشت: " دپارتمان های شما حتی قبل از اینکه سپاه از فهرست تروریستی خارج شود، به وابستگان بدنام و سرشناس سپاه اجازه ورود به کشور ما داده اند. من فقط می توانم تصور کنم که اگر سپاه واقعا از فهرست خارج شده باشد، چگونه اعضای سپاه می توانند به طور قانونی برای سوء استفاده از بازار و سیستم مالی ما و انجام فعالیت های تروریستی علیه ایالات متحده به آمریکا هجوم آورند."


این قانونگذار آمریکایی از وزارت خانه های خارجه و امنیت داخلی آمریکا خواسته تا حداکثر 20 ماه می (10 روز دیگر) روندی را که منجر به اخذ ویزای پرستویی و همراهانش شده را توضیح داده و نام افرادی را که در تایید ویزای پرستویی نقش داشته اند، را افشا کنند.

 

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه طی مراسمی حجت عباسی به عنوان فرمانده پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (عج) معارفه شد.

سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان جنوبی در این مراسم اظهار کرد: وجود دو مؤلفه امنیت و سلامت، نعمت است.

طالبی گفت: اگر قدر دان این دو مؤلفه نباشیم نعمت بزرگی را از دست داده‌ایم.

وی افزود: نداشتن امنیت همه ابعاد زندگی فردی، اجتماعی و … افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گفته وی خراسان جنوبی با ارزیابی‌های کشوری در همه مؤلفه‌های امنیتی با وجود داشتن کویر گسترده، وسعت و پراکندگی از بالاترین ضریب امنیتی برخوردار است که با تلاش نیروهای نظامی، دفاعی و امنیتی کسب شده است.

وی یادآور شد: در خراسان جنوبی تعامل خوبی بین اعضای شورای تأمین و ارگان‌ها نظامی وجود دارد که خدا را در این راستا شاکریم.

گفتنی است وی در این مراسم از زحمات امیر ارسلان پرویز قدردانی و برای حجت عباسی فرمانده جدید پدافند هوایی شرق آرزوی موفقیت کرد.

امیر ارسلان پرویز فرمانده سابق پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (ص) نیز در این مراسم گفت: در دوران خدمت روحیه جهادی را در حوزه مأموریتی ترویج کردم.

وی بیان کرد: از خدمت در بیرجند خاطرات شیرینی دارم و در واقع گوشه‌ای از قلب خودم را در بیرجند می‌گذارم.

پرویز یادآور شد: همه تلاش ما بر این است که وظیفه خود یعنی حراست از آسمان ایران عزیز را به خوبی و درستی انجام دهیم.

کد خبر 6091699

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟