Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:16:44 GMT

اجرای آموزش ترکیبی در دانشگاه تهران از مهر ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۱۵۶۳

اجرای آموزش ترکیبی در دانشگاه تهران از مهر ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی در جشنواره آموزش دانشکدگان فارابی در شهر مقدس قم، یکی از الزامات تحقق دانشگاه کارآفرین را تحول اساسی در حوزه آموزش دانست و گفت: در حوزه محتوای آموزشی، محتوای برنامه‌های درسی، طراحی رشته‌ها، روش‌های تدریس و فنونی که برای آموزش بکار می‌گیریم نیازمند تحول هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه تهران افزود: در رویکرد تحولی دانشگاه تهران در حوزه آموزش، نوع نگاه‌مان به نیازهای بازار مرتبط با هر رشته تحصیلی، حائز اهمیت است.

مقیمی خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم که از آنها به عنوان دانشگاه‌های کارآفرین یاد می‌شود، خودشان مهارت‌سازی می‌کنند و شرایط را برای اشتغال در جامعه رقم می‌زنند. برای رسیدن به این جایگاه نیازمند تحول در محتواهای آموزشی، عناوین دروس و رشته‌ها هستیم.

وی عملیاتی شدن رویکرد تحولی در حوزه آموزش را مستلزم مشارکت سازنده اعضای هیأت علمی، گروه‌های علمی، تشکل‌ها و انجمن‌های علمی دانست و گفت: برنامه مفصلی برای این تحولات در دانشگاه تهران در حال طرح‌ریزی است.

رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: درس‌آموخته‌های دوران کرونا در حوزه آموزش الکترونیکی و غیرحضوری را قطعاً با رویکرد تحولی در حوزه آموزش همراه خواهیم کرد. به عنوان نمونه، برای نیمسال تحصیلی آینده، از دوره‌های آموزش مجازی در قالب دوره‌های رسمی دانشگاه تهران بهره می‌بریم و اجرای روش‌های آموزش ترکیبی (حضوری و مجازی) را در دستور کار داریم.

مقیمی در پایان ابراز امیدواری کرد: در دوره بعدی جشنواره آموزش دانشگاه تهران شاهد این باشیم که بخشی تحت عنوان نوآوری‌ها و ابتکارات آموزشی به مجموعه محورهای جشنواره اضافه شود و اساتیدی که در این زمینه پیشگام هستند و یک نوآوری در فنون آموزشی در کلاس درس خود اجرا کرده یا در طراحی دروس و محتواها به منصه ظهور رسانده‌اند، مورد تقدیر قرار گیرند و تجربیات‌شان به اشتراک گذاشته شود.

کد خبر 5486703 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تهران آموزش مجازی آموزش حضوری محمد مقیمی دانشگاه های علوم پزشکی آزمون دستیاری شورای صنفی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تهران وزارت علوم مرکز سنجش آموزش پزشکی سازمان امور دانشجویان حکم انتصاب سازمان سنجش دانشگاه صنعتی شریف وزارت علوم تحقیقات و فناوری معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت دانشگاه تهران حوزه آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

 نخستین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پروش یک تکلیف ملی است
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • قایباف:باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • جایگاه معلم در سند تحول بنیادین کجاست؟
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش