Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@22:51:30 GMT

بزرگداشت رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در رادیو

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۱۵۶۹

بزرگداشت رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در رادیو

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم بزرگداشت غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی به همت معاونت صدای سازمان صداوسیما در استودیو شماره یک رادیو فرهنگ برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بخشی از این مراسم گفت: «دکتر حداد عادل به عنوان شخصیتی علمی و فرهنگی، سالیان سال در عرصه‌های مختلف با کم‌ترین لرزشی در راهی که به آن ایمان داشته، استوار قدم برداشته است و این فرهیخته متواضع همچنان پرتلاش و خستگی‌ناپذیر در مسیر دفاع از ولایت و انقلاب اسلامی با یک صیانت مثال‌زدنی به راه روشن خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او در ادامه با ذکر خاطره‌ای از حداد عادل، که به اوایل دهه ۶۰ مرتبط می‌شود، گفت: «به خوبی خاطرم هست که در دوران دانشجویی، وقتی مصاحبه دکتر حداد عادل با مقام معظم رهبری در موضوع شهید مطهری را مطالعه کردم، همان‌جا مجذوب قدرت بیان و تسلط ایشان بر مباحث مطرح شده در آن مصاحبه شدم.»

اسماعیلی در پایان تاکید کرد: «دکتر حداد عادل، مسیری طولانی را در حوزه سیاست طی کرده اما همیشه جنبه فرهنگی شخصیت ایشان ارجح و برجسته بوده است، در واقع دکتر حداد عادل با شجاعت مثال زدنی از آرمان‌های انقلاب اسلامی صیانت کرده که مورد هجمه قرارگرفتن چهره فرهنگی، بهای فداکاری‌های ایشان در حوزه سیاست است.»

در پایان این مراسم، با حضور چهره‌های مطرح فرهنگی، از سال‌ها تلاش غلامعلی حداد عادل در حوزه پاسداشت زبان و ادب فارسی تجلیل به عمل آمد.

۵۷۲۴۵

کد خبر 1629811

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: غلامعلی حداد عادل محمدمهدی اسماعیلی رادیو فرهنگستان زبان و ادب فارسی دکتر حداد عادل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • ۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی