Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@20:11:19 GMT

هر خانوار چقدر یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی گرفته است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۱۸۷۱

هر خانوار چقدر یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی گرفته است؟

آفتاب‌‌نیوز :

با شروع واریز یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی، برخی خانوارها در مبلغ دریافتی با ابهاماتی مواجه شده‌اند که در این رابطه توضیحاتی ارائه خواهد شد.

اول اینکه، تا پیش از این حدود ۷۸ میلیون ایرانی در ماه، یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کردند که از آبان ۱۳۹۸ با اصلاح قیمت بنزین،‌ از بین یارانه‌بگیران بیش از ۶۰ میلیون نفر گزینش شده و یارانه معیشتی به حساب آنها واریز می‌شد که رقم آن بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان برای خانوارهای یک نفره تا پنج نفر و بالاتر اختصاص پیدا می‌کرد، اما از این پس دیگر تحت این عناوین یارانه‌ای واریز نشده و فقط با ارقام جدید که فعلا بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است، پرداخت صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت مبلغ یارانه جدید را به ازای ۹ دهک درآمدی و برای ۷۲ میلیون نفر پرداخت کرده است که در سه دهک پایین برای هر نفر مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و برای شش دهک بعدی به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان پرداخته شود. این واریز از شب گذشته انجام شده و به ازای دو ماه پرداخت صورت گرفته است و به تعداد اعضای خانوار هر مبلغی که برای یک ماه باید دریافت کند، دو برابر پرداخت شده است.

واریزی ماهانه بین ۳۰۰ هزار تا ۱.۵ میلیون تومان

بر این اساس مثلا در خانوارهایی که در دهک اول تا سوم قرار دارند، برای یک نفر مبلغ ۴۰۰ هزار تومان، خانوار دو نفره ۸۰۰ هزار، خانوار سه نفره یک میلیون و ۲۰۰ هزار ، چهار نفره یک میلیون و ۶۰۰ هزار و پنج نفره دو میلیون تومان اختصاص پیدا می‌کند.

برای دهک چهار تا ۹ نیز برای خانوار یک نفره ۳۰۰ هزار تومان، دو نفره ۶۰۰ هزار ، سه نفره ۹۰۰ هزار ، چهار نفره یک میلیون و ۲۰۰ هزار و پنج نفره یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعلق خواهد گرفت.

برای دو ماه چقدر واریز شده است؟

اما با توجه به اینکه پرداخت اخیر، برای دو ماه انجام شده است، مبالغ اعلام شده دو برابر خواهد بود، به این صورت که در دهک یک تا سه، خانوار یک نفره ۸۰۰ هزار تومان، دو نفره یک میلیون و ۶۰۰ هزار ، سه نفره دو میلیون و ۴۰۰ هزار، چهار نفره سه میلیون و ۲۰۰ هزار و پنج نفره چهار میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

همچنین برای دهک چهار تا ۹ با در نظر گرفتن واریز دو ماه، برای یک نفره ۶۰۰ هزار تومان، دو نفره یک میلیون و ۲۰۰ هزار، سه نفره یک میلیون و ۸۰۰ هزار، چهار نفره دو میلیون و ۴۰۰ هزار و پنج نفره سه میلیون تومان واریز شده است.

خانوارها باید توجه داشته باشند که پرداخت انجام شده شب گذشته، دو مرحله‌ای و برای دو ماه بوده است و بعد از آن به صورت یک مرحله در هر ماه انجام خواهد شد.

در عین حال مبلغ واریزی ممکن است در برخی خانوارها کمتر از آنچه که اعلام شد، باشد، به این دلیل که آنها پیش از این، از وام یک میلیون تومانی که در زمان کرونا به یارانه‌بگیران اختصاص پیدا کرد، استفاده کرده‌اند و ماهانه از آنها قسط کم می‌شود. با توجه به اینکه دو مرحله یارانه پرداخت شده، دو قسط نیز از آنها کسر شده است.

این یارانه فعلا قابل برداشت نیست و دولت زمان آن را اعلام خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: یارانه نقدی میلیون و ۲۰۰ هزار نفره یک میلیون هزار و پنج نفره ۴۰۰ هزار تومان میلیون تومان چهار نفره ۶۰۰ هزار یک نفره دو نفره سه نفره دو ماه یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود

رئیس فدراسیون کبدی گفت: هیچ مربی حذف نمی‌شود و غلامرضا مازندرانی باتوجه به اینکه هدایت یکی از تیم‌های باشگاهی هند را در فصل جدید برعهده دارد، فعالیت خود را در این عرصه ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس اورسجی درباره برنامه‌های پیش روی تیم‌های ملی کبدی، اظهار کرد: از این هفته اردوی تیم جوانان را برای حضور در مسابقات جوانان جهان که شهریور ماه در هند، برگزار می‌شود را آغاز خواهیم کرد. از هفدهم اردیبهشت نیز اردوی تیم ملی کبدی ساحلی برای شرکت در مسابقات جهانی به میزبانی ایران آغاز خواهد شد. چهار شهر چابهار، بابلسر، گلستان و بندرانزلی برای میزبانی درخواست دادند و در حال بررسی هستیم. این رقابت‌ها هم شهریور برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین مسابقات کبدی بزرگسالان جهان نیز بهمن به میزبانی هند برگزار خواهد شد. اردوی تیم‌های ملی کبدی بانوان و مردان از خرداد جهت اعزام به بازی‌های داخل سالن آسیا را خواهیم داشت. بازی‌های داخل سالن آسیا آذر به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون کبدی درباره انتخاب سرمربیان جدید تیم‌های ملی کبدی گفت: ما خود را از سرمربیان خارجی بی‌نیاز و به سرمربیان داخلی اعتماد کردیم. با تصمیم کمیته فنی در هر دو بخش بانوان و مردان از مربیان داخلی بهره خواهیم برد.

وی ادامه داد: مربیان داخلی هم از دانش بالایی برخوردار هستند و هم با توجه به فرصتی که در اختیارشان قرار می‌دهیم، انگیزه و تعداد آنها بیشتر می‌شود. مربیان کشورمان کمتر از مربیان هندی نیستند و از دانش بالایی برخوردارند. وظیفه خود می‌دانیم تا به مربیان ایرانی اعتماد کنیم و به آنها فرصت بدهیم.

اورسجی یادآور شد: کبدی چهار سبک استاندارد ۱۲ نفره، سالنی هفت نفره، ساحلی شش نفره و سرکل ۱۴ نفره دارد. به همین دلیل برنامه کمیته فنی فدراسیون به این شکل است تا مربیان به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف فعالیت کنند. غلامرضا مازندرانی هم قطعاً باتوجه به اینکه هدایت یکی از تیم‌های باشگاهی هند را در فصل جدید برعهده دارد، فعالیت خود را در این عرصه ادامه می‌دهد. از نگاه ما هیچ مربی حذف شدنی نیست و شاید از او در یکی از سبک‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: سرمربیان کبدی سالنی را الان انتخاب کردیم و سرمربیان کبدی استاندارد را سال دیگر انتخاب خواهیم کرد. برای فصل جدید باید مسابقات قهرمانی کشور و لیگ‌ها برگزار شود تا کمیته فنی پس از بررسی، مربیان را انتخاب کند. مسابقات این سبک در بازی‌های آسیایی ناگویا ژاپن در سال ۲۰۲۶ برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748606

دیگر خبرها

  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود