Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:51:00 GMT

تحریم های نفتی روسیه این هفته تصویب می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۲۰۴۴

تحریم های نفتی روسیه این هفته تصویب می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر دولت فرانسه امروز سه شنبه از احتمال دستیابی اروپا به توافق بر سر وضع تحریم های نفتی روسیه در هفته جاری خبر داد.

«کلمنت بوون» وزیر امور اروپا در فرانسه در این خصوص گفت که اعضای اتحادیه اروپا می توانند این هفته بر سر پیشنهاد کمیسیون اروپا برای ممنوعیت واردات نفت از روسیه به توافق برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور اروپا در فرانسه به شبکه تلویزیونی «ال سی آی» گفت: تصور می کنم می‌توانیم این هفته به توافقی برسیم.

به گفته این مقام فرانسوی، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه قرار است اواخر امروز با «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان بر سرتحریم های تازه روسیه گفتگو کند.

مجارستان سرسخت ترین منتقد تحریم نفت روسیه است.

برغم تلاش های بروکسل برای وضع تحریم های نفتی علیه روسیه، پیشتر کشورهای یونان، مولداوی و مجارستان اعلام کردند که همچنان نمی‌توانند قید گاز روسیه را بزنند و طبق برنامه ای که مسکو تعیین کرده به پرداخت‌های خود ادامه می‌دهند.

«پیتر سیجارتو» وزیر امور خارجه مجارستان اخیراً گفت که مجارستان از پیشنهاد اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات نفت روسیه طی 6 ماه آینده حمایت نخواهد کرد.

پیشتر «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا هم اعلام کرده بود که خرید نفت خام روسیه در مدت 6 ماه و محصولات پالایش شده نفتی روسیه تا پایان سال در اتحادیه اروپا ممنوع خواهد شد.

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، مجارستان سال گذشته بیش از نیمی از واردات نفت خام و محصولات نفتی خود را از روسیه دریافت کرده بود.

کد خبر 5486747

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه تحريم اقتصادي روسيه اتحادیه اروپا اوکراین رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین مسکو ایالات متحده امریکا آخرین اخبار اوکراین عراق سوریه مسجدالاقصی کی یف لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل المپیک درفرانسه تحریم شد

انجمن زیست محیطی در فرانسه به دلیل ازدیاد زباله‌های یک شرکت نوشابه سازی که حامی مالی مشعل المپیک است از حمل این مشعل خود داری خواهد کرد.

آکوپیان موسس این انجمن گفته است: این اقدام ما در مورد ورزش و یا مخالفت با ورزش و ورزشکاران نیست بلکه با شرکت نوشابه‌سازی است که بیشترین آلودگی و تولید زباله‌ها را در سواحل فرانسه دارد.

مشعل المپیک هشتم ماه می‌به فرانسه می‌رسد و شرکت مشهور نوشابه سازی حامی مالی مشعل و مراسم آن در فرانسه است. 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • مشعل المپیک در فرانسه تحریم شد
  • مشعل المپیک درفرانسه تحریم شد
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...