Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه "آمریکایی‌ها به دنبال بازکردن پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای کشور هستند" گفت: ایران از کشورهای برتر دنیا در شاخص‌های قدرت‌زا و اقتدارآفرین است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد اسلامی ظهر امروز در مراسم رونمایی از طرح تولید کیت غربالگری بیماری‌های متابولیک نوزادان در دانشگاه آزاد اسلامی اراک اظهار داشت: تبلیغات گوناگون، متحد و یکپارچه را علیه کشور می‌بینید که حتما وقتی به دلایل و ریشه‌های آن رجوع کنید مشاهده خواهید کرد این‌ها حاصل دستاوردها و پیشرفت‌هایی است که اتفاق افتاده و جایگاه و منزلتی است که جمهوری اسلامی ایران به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدون شک این جایگاه مرهون هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری و ژرف‌نگری ایشان است و این جایگاه را مدیون و مرهون خون شهدای والامقام هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: امروز کل دنیا پس از دوره ویروس فراگیر جهانی کرونا دچار بحران‌های اقتصادی شده‌ است، شرایط سیاسی و ناپایداری‌هایی که اتفاق افتاد و به تازگی شرایطی که در جنگ اوکراین است همه نشان می‌دهد که شاخص‌ها در هیچ کشوری شاخص‌‌های رو به بهبود نیست.

اسلامی بیان کرد: به لطف الهی و با ایستادگی و صبری که همه مردم داشتند اگر چه سخت و طاقت‌فرسا بود کشور ما از این بحران‌هایی که هم ساختگی بود و هم به طور طبیعی رخ می‌داد تحت تحریم‌های فراگیر و طاقت‌فرسا که در طول تاریخ برای هیچ کشور وجود نداشته عبور کرد، امروز کشور در فرآیند پیشرفت قرار دارد و شاخص‌های اقتصادی آن همه رو به بهبود و مثبت شدن هستند.

ایران کشوری است که هیچ بدهکاری در دنیا ندارد

رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: ایران کشوری است که هیچ بدهکاری در دنیا ندارد و با تراز مثبت تجاری فعالیت خود را انجام می‌دهد، اگر تمهیدات بایسته‌ای برای حفاظت از ارزش پول ملی اتخاذ شده بود که باید می‌شد به طور قطع ما با این آسیب‌هایی که دامن‌گیر جامعه شد و مردم آن را تحمل کردند روبه‌رو نمی‌شدیم.

اسلامی افزود: امروز به لطف الهی و با تصمیم قاطعی که دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور دارد این باقیمانده جراحی اقتصادی برای بهبود فضای اقتصادی و کسب و کار باید اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: گام مهمی که برداشته شد و تبلیغات کافی در مورد آن اتفاق نیفتاد، این بود که تمام دستگاه‌ها موظف شدند سیستم‌های خود را مکانیزه کنند و سیستم آنها الکترونیکی شود و متقاضی نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشد و بتواند از راه دور مجوز کسب و کار خود را دریافت کند، همچنین برای گرفتن استعلام از این اداره به آن اداره سرگردان نشود به طوری که این ناهنجاری بزرگ برچیده شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: برای مثال ما در سازمان انرژی اتمی برای 45 مورد مجوز صادر می‌کردیم که هر 45 مورد اکنون الکترونیکی شده و نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان برای اخذ مجوز نیست.

اسلامی ادامه داد: پاکسازی فضا و هموارسازی مسیر برای آغاز کسب و کار که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های پیشرفته بودن و سلامت اداری در کشور است برای نخستین بار با این اهتمام ویژه و تاکید شخص رئیس جمهور در همین روزهای نخست سال اتفاق افتاد.

وی عنوان کرد: انرژی اتمی سازمانی است که محدودیت‌های امنیتی دارد و هزار نوع ملاحظه بر روی آن است اما با تمام حساسیت‌ها به این سیستم وصل شده بنابراین سایر دستگاه‌ها هم باید نسبت به این موضوع توجه کنند.

مردمی‌سازی و عادلانه‌سازی یارانه‌ها یکی از اقدامات انقلابی است

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: گام بزرگ دیگر مردمی‌سازی و عادلانه‌سازی یارانه‌ها است، یارانه‌ای که توسط واردکننده دریافت می‌شد، تاثیرات حداکثری آن در فرآیند و در چرخه‌ای که باید به سفره مردم می‌رسید برای واسطه اتفاق افتاد، متاسفانه در تمام این سال‌ها تمام کارگاه‌های یارانه‌ای اساسا موجب رانت، فساد و دلالی است و در مجموع دو نرخی یا چندنرخی بودن فسادزا است.

اسلامی تصریح کرد: این اراده که این معضلات برچیده شود و یارانه به صورت هدفمند به دست مصرف‌کننده برسد هم قانون است و هم تکلیف، بخش‌هایی از این اقلام در سال‌های گذشته با استفاده از ارز ترجیحی یابا  یارانه به سمت مقصد تخصیص دادن اتفاق افتاده بود.

وی بیان کرد: دیدید چه اندازه بلوا راجع به مرغ، تخم مرغ  و کیفیت نان راه انداختند، مردمی‌سازی و عادلانه‌سازی یارانه‌ها هم یکی از اقدامات انقلابی است، انقلابی یعنی با حساب و کتاب، قاطع، به موقع و به هنگام تصمیم گرفتن و اقدام کردن که رئیس جمهور هم شب گذشته بر آن تاکید کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: همه باید به صورت یکپارچه پای این کار بایستند تا این عدالت به صورت کاملا واقعی اجرایی شود و این یارانه توسط مصرف‌کننده به مقصد برسد و سفره هر آنچه واسطه، دلالی و سوءاستفاده در اشکال مختلف وجود دارد برچیده شود و کشور به سمتی برود که اقتصاد دانش‌بنیان، مردم‌پایه، درونزا و برون‌نگر در آن نهادینه شود.

اسلامی عنوان کرد: تا این موارد که شاخصه‌های مطرح اقتصاد مقاومتی بوده و سال‌ها است که مورد تاکید مقام معظم رهبری هستند و خیلی هم خوب تدوین شده‌اند هم بهتر درک شود و هم بهتر زمینه‌های اجرا و تحقق آن فراهم شود.

رشد شاخص‌های اقتصادی نیازمند توسعه علم و فناوری است

وی افزود: رشد شاخص‌های اقتصادی نیازمند توسعه علم و فناوری است، ما در بخش دفاعی به لطف الهی و با هدایت‌های مقام معظم رهبری به نقطه‌های اقتدارآفرین موثری دست پیدا کرده‌ایم که همین امر سبب تغییر ادبیات دشمن با جمهوری اسلامی ایران شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: ما اگر در بستر توسعه علمی و فناوری، قدرت صنعتی یا اقتصادی خود را به سمت شکوفایی حداکثری هدایت نکینم و پیشرفت دائمی را مطالبه نکنیم قطعا در جهت اقتصادی حرکت نکرده‌ایم.

اسلامی بیان کرد: سازمان انرژی اتمی نه تنها به عنوان یک سازمان بلکه به عنوان یک جریان کاملا فراگیر که با همه استعدادها و ظرفیت‌ها در اقصی نقاط کشور ارتباط برقرار می‌کند، باید زمینه‌های همکاری، مشارکت و همراهی در پیشبرد برنامه‌های توسعه در حوزه علم و فناوری را تسهیل و تسریع کند و تاثیرات فوری خود را برای بخش‌های گوناگون فراهم سازد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله دری نکته‌ای را با عبارت بسیار ساده و شیوا بیان کردند گفت: شکل‌گیری ساختار بین‌المللی توسط برنده‌های جنگ جهانی دوم به گونه‌ای طراحی شده که آن منظومه قدرت در اختیار همین 5 قدرت دارای حق وتو و منطقه ورود ممنوع برای سایرین باشد، بنابراین این سازمان‌ها کنترل‌کننده و پایش‌گر این محدوده قدرت هستند تا اینها "پیشتازی برای پیشوایی" که شعار آمریکایی‌ها است را در این کلوپ بتوانند حفظ کنند که ادعای رهبری آن با آمریکا به عنوان فرمانده تک قطبی جهان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: پنج آیتم هوا فضا، هسته‌ای، آی تی، بایو تکنولوژی و نانوتکنولوژی که اینها خیلی از جاها با هم مرتبط بوده و هم‌افزا هستند و در بسیاری از جاها مستقل و مجزا عمل می‌کنند پایه‌های قدرت‌زا و اقتدارآفرین بوده و منطقه ممنوعه برای کشورها هستند.

استاندار مرکزی: "آب سنگین خنداب" و "صنایع آذرآب" نیازمند حمایت ویژه سازمان انرژی اتمی استرئیس سازمان انرژی اتمی: غربی‌ها در حق آب سنگین ‌ایران دشمنی بسیار زیادی کردند‌/ ‌فناوری هسته‌ای را هر روز ‌گسترش می‌دهیم

اسلامی عنوان کرد: ما امروز به لطف الهی، به لطف راهی که امام و مقام معظم رهبری باز کردند و هدایت‌ها و حمایت‌های بی‌دریغ و خون شهدای والامقام در هر 5 عرصه دارای رتبه جهانی هستیم که این به برکت خون شهدا و تلاش دانشمندان و نخبگان داخلی و سایر تلاشگران است.

وی افزود: منطقه ما مورد مخالفت آمریکا است، آنچه که آنها می‌خواهند باز کردن پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای است، اساسنامه آژانس سراسر صحبت از زمینه‌سازی، هدایت، پشتیبانی، وساطت و مشارکت برای گسترش و بهره‌مندی فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای برای همه کشورها است ولی برای جمهوری اسلامی همه اینها ممنوعه است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: با این تهمت و افترا که ایران به دنبال بمب هسته‌ای بوده و به نقطه گریز هسته‌ای رسیده است همواره تلاش کردند با تحریم‌های گوناگون کشور ما را تحت فشار قرار دهند و شبکه قدرت‌آفرین، قدرت‌ساز و افتخارآفرین جمهوری اسلامی را تهدید کردند.

سند 20 ساله جامع توسعه راهبردی سازمان اتمی طراحی شد

اسلامی بیان کرد: ما به سبب اینکه بدانیم در 20 سال آینده باید کجا باشیم، در این مدت کوتاه در سازمان سند جامع توسعه راهبردی سازمان برای افق 20 ساله را طراحی کردیم، از مرحله تصویب گذراندیم و توسط رئیس جمهور در 20 فروردین رونمایی شده و در دستور کار ما قرار گرفت.

وی ادامه داد: این سند حتما با نقشه راه علمی و فناوری استان مرکزی سازگاری دارد، هم‌راستایی آن حتما دنبال می‌شود تا بتوانیم از ظرفیت علمی و فناوری این استان بیش از پیش بهره‌مند شویم.

رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: نکته مهم دیگری که امروز داشتیم، بحث توسعه فناوری هسته‌ای در زندگی مردم، در بخش سلامت، در بخش غذا و دارو، کشاورزی و بخش صنعتی است که در برق هسته‌ای هم سند توسعه‌ای را تدوین کرده‌ایم.

اسلامی افزود: سند توسعه منابع انسانی سازمان هم از مراحل تصویب گذشت، آخرین سندی که در روزهای آینده منتشر می‌کنیم سند تحقیق و توسعه یکپارچه و جامع در همه سرفصل‌های صنعت هسته‌ای است، یعنی یک نقشه راه کاملا مشخص از آینده، شدنی، واقع‌بینانه و البته بلندپروازانه که نقش سازمان را بتوانیم جهشی و قدرتمند به صورت روزافزون گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری برای 10 هزار مگاوات برق، سرمایه‌گذاری برای ایجاد 12 قطب پرتودهی در کشور این‌ها جزو خروجی‌هایی است که حتما برای صنایع استان مرکزی کار خواهد داشت، ما با صنایع اراک قرارداد داشته‌ایم و قراردادهای جدیدی هم منعقد می‌کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: حدود 50 میلیارد دلار در 15 سال آینده باید در حوزه هسته‌ای سرمایه‌گذاری کنیم، مدل‌های مادی آن را هم تهیه کرده‌ایم.

انتهای پیام/711/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان انرژی اتمی مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی لطف الهی رئیس جمهور هسته ای شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۲۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است

به گزارش خبرگزاری مهر، «ملک عامر دوگر» نماینده مجلس ملی پاکستان نیز در سخنرانی خود در صحن علنی مجلس ملی پاکستان گفت: من به رئیس جمهور اسلامی ایران هم خوش آمد می‌گویم و هم ایشان را تحسین می‌کنم که به جنایت های اسرائیل پاسخ محکمی دادند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور اسلامی است که با تمام قدرت علیه جنایات رژیم تروریستی اسرائیل ایستاده است.

«ریاض حسین پیرزاده» وزیر فدرال مسکن دولت پاکستان‌ در جلسه علنی مجلس ملی پاکستان گفت: دیروز رئیس جمهور اسلامی ایران در پاکستان بودند؛ ایران کشوری است که قربانی تروریسم بوده و حتی مجلس، نخست وزیر و کودکانشان مورد هدف دشمنان قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: مردم ایران چندین سال است که با تحریم اقتصادی مواجه هستند ولی آنها شکست را نپذیرفتند و اجازه ندادند خون شهدایشان پایمال شود. وقتی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان رسید من حس کردم که یک نماینده الهی با پیام خداوند به کشور ما رسیدند.

وزیر پاکستانی ادامه داد: دکتر رئیسی از ملت، نخست وزیر و رییس جمهور پاکستان تشکر کردند. ایشان در سفر به لاهور و کراچی وقتی دیدند که مردم این دو شهر کنار خیابان برای ایشان دست تکان می‌دادند و اظهار محبت می‌کردند و از سوی دیگر بعلت بستن خیابان بخاطر تامین امنیت تحت فشار بودند، این موضوع ایشان را ناراحت می کرد.

پیرزاده تأکید کرد: دشمنان پاکستان و ایران چند روز قبل از سفر دکتر رئیسی در پاکستان فعالیت های تروریستی انجام داده بودند و ما نمی‌خواستیم که به مهمان معظم ما که از کشور امام رضا علیه السلام آمده بودند آسیبی برسد و الحمدلله با کمال همکاری مردم عزیز کشورمان از رئیس جمهور ایران استقبال خوبی شد.

کد خبر 6089084

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی؛ نشانه تحریم‌ناپذیری ایران
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • وعده صادق قدرت اشغالگران قدس را به زیر کشید
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم