Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:31:14 GMT

کلزاکاران بردسکنی از قیمت تضمینی این محصول ناراضی اند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۲۸۵۷

کلزاکاران بردسکنی از قیمت تضمینی این محصول ناراضی اند

علیرضا مهمیز روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه در سال های اخیر کشت محصول کلزا در شهرستان بردسکن رونق گرفته و کشاورزان کلزا کار استقبال خوبی از کاشت این محصول داشته اند، گفت: دولت به ازای هر کیلوگرم محصول کلزای کشاورزان، مبلغ ۱۵ هزار تومان می پردازد ولی با توجه به هزینه‌ها در امر کاشت، داشت و برداشت این مبلغ راضی‌کننده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرچند قیمت این محصول تضمینی است اما می‌طلبد دولت نسبت به افزایش قیمت تضمینی محصول کلزا تدابیر لازم را اتخاذ کند تا از نارضایتی کشاورزان کاسته شود.

 مهمیز با بیان اینکه سطح زیرکشت محصول کلزا در بردسکن سه هزار و ۳۰۰ هکتار است که معادل ۱۰ درصد سطح مزارع کلزا در استان  محسوب می شود؛ اظهار داشت: میانگین تولید شهرستان از هر هکتار دو تُن است و پیش بینی می شود بیش از ۶۰۰ تُن محصول کلزا از این سطح برداشت شود.

مدیرجهاد کشاورزی بردسکن گفت: کلزاکاران بردسکنی امسال از رقم بذر هایولا در زمین‌های کشاورزی خود استفاده کرده‌اند.

مهمیز با بیان اینکه بردسکن به لحاظ میزان تولید کلزا رتبه دوم را در سطح استان به خود اختصاص داده است؛ ابراز کرد: با توجه به افت شدید منابع آبی و کاهش نزولات جوی و خشکسالی، از روش های نوین آبیاری در مزارع کلزا استفاده  شده به طوریکه ۶۰ درصد از مزارع کلزای شهرستان بردسکن به روش آبیاری نوار تیپ اجرا شده است.

وی با اشاره به آغاز فصل برداشت محصول کلزا گفت: بردسکن اولین شهرستان استان است که کار برداشت این محصول را آغاز کرده و ۱۷ مرکز خرید محصول کلزا در استان فعال و آماده خرید محصول کلزا از کشاورزان کلزا کار است.

۱۲ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در سطح ۲۸ هزار و ۸۸۵ هکتاری کشتزارهای شهرستان بردسکن فعالیت دارند. 

مرکز شهرستان ۷۳ هزار نفری بردسکن در ۲۷۳ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

بردسکن مرکب از سه بخش "مرکزی، انابد و شهرآباد" و دارای ۱۹۷ روستا است که ۳۸ هزار نفر از جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند.

برچسب‌ها کشاورزی بردسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی بردسکن کشاورزی بردسکن محصول کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداو سیمای استان لرستان؛گردهمایی کارشناسان،کشاورزان و مدیران جهاد کشاورزی لرستان در گرامیداشت روز مزرعه دانه های روغنی در روستای الماس آباد سلسله برگزار شد .
 روز مزرعه آسان ترین روش برای انتقال دانش فنی و تجربه کشاورزان پیشرو است .
امسال در شهرستان سلسله یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت کلزا اختص اص یافته که 25 درصد کل سطح زیر کشت دانه های روغنی استان است .
۶ هزار هکتار دانه روغتی در استان  کشت شده ۳ هزار و ۵۰۰ کلزا کشت شده است.میانگین برداشت کلزا در استان و کشور سه تا سه و نیم تن است. 
 کارشناسان جهاد کشاورزی لرستان یش بینی می‌کنند امسال ۸ هرار تن انواع  دانه‌های روغنی در استان برداشت شود که هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان