Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور غلامعباس ترکی معاون قضایی دادستان کل کشور عصر امروز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه از محل احداث پروژه پتروشیمی میانکاله بازدید کرد.

در این بازدید که دادستان مرکز استان مازندران، مسئولان قضایی شهرستان بهشهر، مدیران کل منابع طبیعی، محیط زیست و امور اراضی، مدیر پروژه و تعدادی از مرتع داران حضور داشتند، معاون دادستان کل کشور ضمن بازدید از پروژه، با مسئولان و افراد حاضر در محل درخصوص چگونگی طی فرایندهای قانونی و مجوزهای صادره گفت وگو و توضیحات آنان را استماع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کارشناسان حاضر و نمایندگان مرتع داران توضیحات خود را ارائه دادند.

در پایان این بازدید دو ساعته غلامعباس ترکی در خصوص این پروژه و نتایج حاصله از این بازدید گفت: بر اساس مشاهدات میدانی با توجه به ورود به موقع دادستانی کل کشور در موضوع، بجز ۱۵ متر فنس کشی و نصب تعدادی پایه هیچ گونه اقدام عمرانی و یا احداث بنا یا تخریبی در اراضی و مراتع انجام نشده است و بعد از دستور قضایی این مرجع مبنی بر توقف عملیات اجرایی نیز عملیات به طور کامل متوقف و هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته، لذا در حال حاضر پروژه کاملا متوقف می باشد.  

ترکی افزود: با بررسی مدارک و مستندات و گزارش های سازمان بازرسی کل کشور و پاسخ استعلامات به عمل آمده از مراجع مسئول، احداث پروژه فاقد مجوز زیست محیطی است. 

وی ادامه داد: همچنین ‏‪ در فرآیند واگذاری اراضی توسط سازمان امور اراضی کشور صرف نظر از برخی ابهامات و اشکالات مربوط به طرح توجیهی، مجری، اسناد و نوعیت اراضی و مناطق حفاظت شده، می بایست ابتدا مجوز زیست محیطی اخذ میگردید که بدون رعایت این پیش نیاز، واگذاری صورت گرفته است.

معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: بنابراین باید عنوان کرد نود هکتار واگذار شده که به صورت اجاره مشروط می باشد نه واگذاری قطعی، بدون طی فرایند و تشریفات قانونی صورت گرفته است. 

ترکی با تاکید بر رسیدگی قانونی، شفاف و موشکافانه فرایندهای اخذ مجوز احداث پروژه در دادستانی کل کشور، گفت: سایر مجوزهای صادره در خصوص احداث پروژه هم با تصور داشتن مجوز زیست محیطی صادر شده که از این حیث به طور صحیح صادر نشده و معتبر محسوب نمیشود، همچنین ایرادات و اشکالات دیگری از جهت عدم رعایت قوانین و مقررات و مصوبات هیأت وزیران و نیز عدم تحقق شرایط ۳۳ گانه اجرای پروژه مطرح می باشد که موارد به طور دقیق در دست بررسی است. لذا بدون طی فرایندهای قانونی و رعایت دقیق قانون، اجازه ادامه فعالیت پروژه را نخواهیم داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قوه قضائیه منابع طبيعی دادستانی میانکاله دادستان کل کشور احداث پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۳۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیأت نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات اعلام کرد:

در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند پ ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

هیات نظارت بر مطبوعات در این خبر اعلام کرده است که متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست، باید به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود