Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

عضو شورای شهر تهران گفت: در ایام تعطیلات نوروز سرقت بزرگتر و پیچیده تری در پل طبقاتی صدر اتفاق افتاد و روکش تزریق بتن در تمام پایه های پل صدر به طور کامل به سرقت رفت.

ناصر امانی در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران تذکری درباره سرقت تجهیزات شهری تهران با استناد بند ۳۰ قانون شوراها مطرح کرد و گفت: نظارت بر حسن اداره شهرداری و کلیه سازمان ها و شرکت های وابسته و حفظ سرمایه و دارایی شهروندان جزو وظایف قطعی شورا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در تاریخ ۱۲/۸/۱۴۰۰ تذکری درباره سرقت اموال عمومی شهر به ویژه پل شهید حکیم تذکری به شهردار تهران دادم و درخواست کردم در تعامل با نیروی انتظامی عوامل را شناسایی و معرفی کنند که امیدوارم در دست اقدام باشد.

امانی در ادامه به یک سرقت بزرگتر در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: سرقت بزرگتر و پیچیده تری در پل طبقاتی صدر اتفاق افتاد و روکش تزریق بتن در تمام پایه های پل صدر به طور کامل به سرقت رفت.

عضو شورای شهر گفت: البته اطلاعی ندارم چه اقدامی برای شناسایی و برخورد با این اتفاق صورت گرفته اما این سرقت حکایت از تداوم سرقت های هوشمند و برنامه ریزی شده دارد و ایجاد ترس و وحشت و ناامنی برای شهروندان است که انگیزه هایی غیر از انگیزه مالی پشت این اقدامات است و آن ایجاد و القا ترس و ناامنی با استفاده از سرقت تاسیسات شهری است.

امانی با بیان اینکه این اقدامی سازماندهی شده است گفت: این کار حاکی از اقدامی سازماندهی شده است و باندی پشت این سرقت ها فعالیت می کنند. که متاسفانه به ایستگاه های بی.ار.تی نیز تسری کرده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تقسیم کار انجام شده در زمان بهره برداری از پل صدر گفت: وقتی قرار بود پل صدر به بهره برداری برسد شهردار وقت تهران تقسیم کار کرد و نگهداری و حفاظت از پل را به منطقه یک واگذار کرد.تامین منابع مالی و نیازهای هزینه ای به عهده معاونت مالی و نظارت فنی و کنترل ایمنی بر عهده معاونت فنی و عمرانی باقی ماند. نمی دانم این تقسیم کار در دوره قبل تغییر کرده و سیاست شهردار در این دوره چیست اما برای حفاظت از این تأسیسات باید تدبیری اندیشیده شود و با توجه به وجود دست های پنهان سازمان های امنیتی و نظامی به این موضوع ورود کنند.

پرویز سروری در واکنش به تذکر امانی گفت: این یک سرقت نیست و به نظر می رسد جریان سیاسی و پشت پرده ای وجود دارد که می خواهد وحشت و ناامیدی را ترویج کندو شهرداری باید اقدام قابل قبولی در این زمینه انجام دهد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سرقت پل صدر شورای شهر تهران شورای شهر پل صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است

استاندار اصفهان گفت: تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است و استفاده از ظرفیت شوراها به نحوی نهادینه شد که مردم در حرکت جمعی برای حل مسائل پیرامونی خود مشارکت کنند و نظام ما به‌عنوان یک نظام مردمی با شکل گیری شوراها روند پایدارتری را پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با حضور در یکصدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: روز شوراها را به همه اعضای شوراهای استان، شهرستان و روستاهای کشور به‌ویژه اصفهان تبریک عرض می‌کنم و این روز فرصتی برای ارزیابی عملکردی و حرکت به سمت اهداف متعالی شوراها است.

وی با اشاره به نگاه حکیمانه حضرت امام (ره) به تشکیل شوراها افزود: شوراها یکی از مظاهر مشارکت مردم در سرنوشت خود است که با نگاه حکیمانه حضرت امام شکل گرفت و مقام معظم رهبری نیز با همین نگاه همانطور که در شعار امسال نیز بر مشارکت مردم تاکید داشتند، به صورت رسمی و در قالب وضعیت کنونی بخشی از حکمرانی به سمت مردم سوق داده شد.

استاندار اصفهان شوراها را جلوه‌ای از حرکت برای استقرار جمهوری اسلامی در میان مردم دانست و افزود: با شکل‌گیری شوراها اتفاقات خوبی رقم خورده است و در کنار تحقق قانون اساسی و نیز تحقق نگاه مکتبی و دینی ما، جامعه را به سمت استفاده از خرد جمعی و شریک کردن مردم در امور خود پیش برده است.

وی با بیان اینکه حکمرانی مردم در مسیر شوراها یکی از جلوه‌های همین موضوع است که مصداق بارز آن شکل گیری شوراهای شهرها و روستاها بوده است، تصریح کرد: تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است و استفاده از ظرفیت شوراها به نحوی نهادینه شد که مردم در حرکت جمعی برای حل مسائل پیرامونی خود مشارکت کنند و نظام ما به‌عنوان یک نظام مردمی با شکل گیری شوراها روند پایدارتری را پیدا کرد.

مرتضوی یکی از ویژگی‌های شوراها را نگاه سایر استان، به عملکرد شوراهای کلان‌شهرها به‌ویژه اصفهان دانست و گفت: اصفهان محل رفت و آمد مسئولان مختلف است و تأثیرپذیری از نگاه و عملکرد و نحوه تصمیم‌گیری شورای اسلامی شهر اصفهان در سایر شهرها و روستاها انعکاس خود را نشان می‌دهد و در بخش‌های مختلف این تأثیرپذیری را می‌بینیم؛ حتی با این جزئیات زمانی که یک نماد برای روشنایی شهر استفاده می‌شود، در شهرهای کوچک تاًثیرگذاری ان دیده می‌شود که این خود فرصتی برای تعامل و هماهنگی میان شوراها فراهم می‌کنید.

وی با اشاره به رویکردهای متناسب دغدغه‌مند شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توجه به مسائل زیست‌محیطی، نگاه به ظرفیت سازی تأمین انرژی، توجه به منابع آب، مصرف بهینه آن و مباحث صرفه‌جویی آب و ارائه کمک فکری به مدیریت استان در حوزه آب و توجه به مباحث حمل‌ونقل عمومی نشان دهنده نگاه عمیق شورای ششم به مسائل شهر و استان است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه یکی از اتفاقات مبارکی که در این دوره شورا رخ داده این است که به جای نگاه دفعی به مسائل شهری نگاه ویژه و ریشه‌ای تر و عمیق‌تری داشته است، تصریح کرد: این نگاه به سمت عمیق‌تر رفته است و اگر مدیریت شهری برای خط دو مترو وقت بگذارد اهمیت بیشتری دارد تا کارهای سطحی مانند ایجاد شهر کارگاهی در معابر و خیابان‌ها، بهره‌برداری از آن قطعاً اثربخشی بهتری در شهر خواهد داشت.

وی افزود: جای قدردانی دارد که شورای شهر اصفهان علی رغم هزینه‌های اجتماعی، به دنبال کارهای ریشه‌ای و عمیق رفته‌اند و تصمیمات خوبی در حوزه سلامت و گردشگری از سوی شورای شهر گرفته شده است.

مرتضوی گفت: در موضوع آب به غیر از پروژه بهشت آباد، بقیه پروژه‌های آبی استان فعال است و روند همه آنها به سرعت در حال انجام است و اگر اطلاع‌رسانی نمی‌شود به خاطر حواشی است که با اطلاع‌رسانی آن برای پروژه‌ها پیش می‌آید و این حواشی در گذشته سبب تعطیلی پروژه‌ها شده است.

کد خبر 748623

دیگر خبرها

  • فرسودگی روکش آسفالت آزادراه فیروزکوه - تهران رانندگان را به دردسر انداخت + فیلم
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد