Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@04:03:10 GMT

دهقانی: جامعه بین‌المللی بایستی از اشتباهات خود درس بگیرد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۳۵۸۹

دهقانی: جامعه بین‌المللی بایستی از اشتباهات خود درس بگیرد

غلامحسین دهقانی با اشاره به ثبات قابل‌قبول در سوریه، تأکید کرد تنها مسیر ممکن به صلح، گفت‌وگو و حل‌وفصل سیاسی بحران و بازسازی کشور سوریه با محوریت دولت سوریه، در عین احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت این کشور است.

وی تأکید کرد گروه‌های تروریستی باید از سوریه خارج شوند و با اشاره به رویکرد دوگانه برخی کشورهای غربی نسبت به گروه‌های افراطی، که آنها را به تروریسم خوب و بد تقسیم‌بندی می‌کنند، اظهار داشت: «تروریسم خوب و بد وجود ندارد و چنین تقسیم‌بندی کوته‌فکرانه‌ای منجر به گسترش ابعاد بحران و به خطر افتادن امنیت جهانی خواهد شد زیرا تروریسم را نمی‌توان به یک منطقه خاص محدود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سفیر ایران در اتحادیه اروپا یک دهه بحران در سوریه را واجد درس‌های مهمی ارزیابی نمود و متذکر شد: «جنگ، تحریم، محاصره و ممانعت از کمک‌های بشردوستانه سرانجام خوشی برای عاملان آن نخواهد داشت و جامعه بین‌المللی بایستی از اشتباهات خود درس بگیرد و با لغو تحریم‌های ظالمانه علیه مردم سوریه، دست از تلاش برای منزوی کردن حکومت مرکزی سوریه بردارد، چرا که تنها در این صورت می‌تواند به چشم‌انداز صلح امیدوار بود».

دهقانی ضمن برشمردن اقدامات بشردوستانه ایران در سوریه، از جمله ساخت مدارس، مراکز بهداشتی، کمک‌های مرتبط با کرونا و کمک به بازسازی زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی در این کشور، سکوت جامعه بین‌المللی در قبال حملات رژیم صهیونیستی به مراکز غیرنظامی در سوریه را تقبیح و خواستار محکومیت جهانی اقدامات اسرائیل در سوریه شد.

وی این دست اقدامات را «نقض آشکار منشور ملل متحد» خواند و خواستار محکومیت و توقف آنها شد.

دهقانی خاطرنشان ساخت «حل‌وفصل بحران سوریه تنها با اتخاذ رویکردی جامع که همه ابعاد موضوع، از جمله خاتمه تحریم‌های غیرقانونی، بازگشت همه آوارگان سوری، توقف حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و افزایش کمک‌های بشردوستانه، را در بر گیرد ممکن خواهد بود.»

سفیر ایران در اتحادیه اروپا در پایان خاطرنشان ساخت جمهوری اسلامی ایران از راه‌حل‌های چندجانبه در چارچوب احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور حمایت خواهد کرد و همکاری ایران با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه را نیز مؤید چنین رویکرد و روشی توصیف کرد./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: دهقانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید حیدر محمدی، در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، گفت: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می شود، افزود: یکی از مؤلفه های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

محمدی با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین، «رزان سلوطه» معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت های خوبی در زمینه های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان‌غربی هستند
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • پشتوانه‌ عملیات وعده صادق، جامعه علمی ما بود
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»