Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: رای لبنانی‌های مهاجر خارج از کشور به لیست مقاومت نشانه شجاعت و صداقت است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدحسن نصرالله امروز (سه‌شنبه) در سخنرانی ویدئو کنفرانسی خود در جشن انتخاباتی حزب‌الله که در حومه جنوبی بیروت برگزار شد، افزود: در قوانین جدید جنگ با مقاومت توانستیم از دفاع به حمله برویم و نمی‌توانیم از آن عقب‌نشینی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حضور گسترده شهروندان لبنانی طی دیروز و امروز در جشن‌های انتخاباتی مقاومت را پیامی برای همه کسانی دانست که بر سر مقاومت شرط‌بندی کرده‌اند.

دبیر کل حزب‌ الله لبنان را پایتخت اعراب دانست و افزود: عرب‌گرایی بدون فلسطین و قدس وجود ندارد و عرب‌گرایی با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

سیدنصرالله اظهار داشت: ما نه به نیات دشمن از طریق رسانه‌ها و نه به اظهارات روسایشان اعتماد داریم و اشغالگران درک کرده‌اند پشت سخنانی که در روز جهانی قدس و دیروز گفته شد مردانی وجود دارند که آنها را به وحشت خواهند انداخت.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند جایگزین دولت شود، افزود: ما نه موضوع سرنگونی نظام در لبنان و نه سرنگونی یک دولت و جایگزینی آن با دیگری را مطرح نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: کانال‌های دیپلماتیک به ما اطلاع دادند رژیم اسرائیل تاکید کرده است قصد ندارد اقدامی علیه لبنان انجام دهد اما ما به او و پیام‌هایش اعتماد نداریم و آماده خواهیم بود.

سیدحسن نصرالله خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: ما نه به دشمن، نه به پیام‌های دیپلماتیک و نه به اظهارات نخست‌وزیرش (رژیم صهیونیستی) اعتماد نداریم و آمادگی خود را با چشمان باز تا پایان رزمایش‌های نظامی رژیم  اسرائیل حفظ می‌کنیم و این پیام آشکار یا ضمنی، نتیجه صلابت و حضور مقاومت است و دشمن بداند پشت سر سخنانی که گفته می‌شود محیطی آماده با مردانی توانمند و حضوری گسترده وجود دارد که ادب را رعایت کند و ما اجازه هیچ تجاوزی به لبنان را به هر دلیلی نخواهیم داد.

دبیرکل حزب‌الله افزود: ما حتی در مساله مقاومت نمی‌توانیم جایگزین دولت باشیم، ما از مردم، ارتش و مقاومت سخن می‌گوییم و این مساله باید روشن باشد و ما به آن ایمان داریم و در تحقق این امر کمک می‌کنیم.

نصرالله با بیان اینکه لبنان نمی‌تواند یک جنگ داخلی جدید را تحمل کند، افزود: جنگ داخلی یک خط قرمز است و هر کس به آن اصرار کند باید به عنوان خیانتکار تلقی شود.

وی ادامه داد: ما در لبنان، دولت، قانون اساسی و قوانین داریم، ما مانند برخی کشورهای عربی از سرنگونی نظام و ایجاد یک نظام سیاسی جدید و در مورد ساختن یک دولت جدید سخن نگفتیم.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: این کشور و این نظام از مجموعه مشکلاتی رنج می‌برد که قدرتش برای کار و تولید را مختل می‌کند و باید برای اصلاح و رفع آنها و رفع کمبودها و رفع این عیوب کار کرد.

سیدنصرالله گفت: پروژه واقعی و طبیعی هر جریان سیاسی در لبنان باید یک پروژه اصلاحی در نظام و در دولت باشد و حتی اگر بخواهد مسیر تغییر را در پیش بگیرد اما در چارچوب دولت باشد.

وی افزود: وضعیت لبنان دقیق و حساس است و بسیاری تلاش کردند تا تغییرات دراماتیک ایجاد کنند بنابراین کشور وارد یک جنگ داخلی شد و هر کسی که به جنگ داخلی اصرار کند خائن است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: ما یک نظام فرقه‌ای داریم که شامل بسیاری از حفره‌ها، مشکلات و معایب است و امکان کار برای رفع آنها زیر سقف «توافق طائف » وجود دارد.

سیدنصرالله اظهار داشت: آنچه همه باید آرزویش را داشته باشیم، تصویری از یک کشور عادل و توانمند است و این همان چیزی است که در برنامه انتخاباتی خود درباره آن صحبت کردیم و ما تصویر و مصادیق  یک دولت عادل را در ذهن داریم و برای تحقق این مصادیق باید کار کنیم.

وی تاکید کرد: دولت عادل، دولتی است که به فکر مردم خود باشد و توسعه متوازن را پیشه کند و به دلایل فرقه‌ای، حزبی یا جناحی، منطقه‌ای را از منطقه دیگر متمایز نکند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان بیان کرد: پول دولت، مال همه مردم است و باید از طریق طرح‌های عمرانی به دست همه مردم برسد و قانون عادلانه در مالیات‌ها، قانونی است که به ارزش افزوده تکیه کند.

وی افزود: زمانی که یکی از برادران ما یکی از وزارتخانه‌ها را بر عهده گرفت، تلاش بسیار زیادی انجام دادیم تا بخش رسمی سلامت، محل امید مردم باشد.

سیدنصرالله تصریح کرد: یک دولت عادل و توانمند قادر است از حاکمیت و ثروتش برابر هرگونه تجاوز یا تسلط یا سلطه یا تحقیر محافظت کند، نه اینکه بار آزادی را بر دوش مردمش تحمیل کند.

وی افزود: امیدواریم دولت لبنان بتواند.

وی با بیان اینکه تامین امنیت بدون تمایز بین مناطق بر عهده دولت است، افزود: نیروی دریایی لبنان توانایی رسیدن به عمق ۳۰۰ متری برای نجات اجساد قربانیان قایق مرگ در طرابلس را ندارد.

سیدنصرالله افزود: تبدیل دولت به بهترین شکل که در آن عدالت و توانمندی شکل گیرد نیازمند همکاری همه، احزاب، جریان‌ها و رهبران است.

وی اظهار داشت: این کشور (لبنان) مبتنی بر مشارکت و عدم حذف است و همه باید در حد طبیعی خود در مجلس، نماینده داشته باشند و قانون فرصت بسیار بزرگی را برای حضور همه در ابعاد طبیعی خود باز کرده است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: رویکرد ما برخلاف عده‌ای است که از روی عصانیت ادعا می‌کنند ما نمی‌خواهیم کسی را حذف کنیم و ما با اکثریت یا اقلیت نیستیم و این در یک نظام فرقه‌ای صادق نیست.

نصرالله افزود: ما از حامیان مشارکت ملی در ایجاد یک دولت عادل و توانمند و همکاری برای خروج لبنان از بحران هستیم.

وی ادامه داد: همه ما می‌خواهیم با هم باشیم و تلاش کنیم تا دولت کنونی بیش از هر زمان دیگری به دولتی عادل و توانمند تبدیل شود و امید و آرزوهای مردم لبنان را برآورده کند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: ما در حزب‌الله احساس می‌کنیم که بیش از هر زمان دیگری مسئول هستیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فلسطین روز جهانی قدس حزب الله لبنان سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان جنگ داخلی دولت عادل یک دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۳۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مردم تونس ساعتی قبل یک راهپیمایی گسترده در پایتخت این کشور به مناسبت روز جهانی کارگر و همچنین اعلام حمایت خود از ساکنان مظلوم نوار غزه برگزار کردند.

این راهپیمایی در میدان النضال واقع در پایتخت تونس برگزار شد.

شهروندان لبنانی نیز با حضور در خیابان‌های بیروت پایتخت این کشور و برگزاری یک راهپیمایی گسترده حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

این راهپیمایی بنا به دعوت اتحادیه کارگران لبنان و به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد.

روز گذشته نیز دانشگاه‌های لبنان در حمایت از ساکنان نوار غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شاهد برگزاری تحصن‌های دانشجویی بود.

این تحصن‌ها بنا به دعوت نهادهای دانشجویی در دانشگاه آمریکایی بیروت، دانشگاه لبنانی آمریکایی شاخه بیروت، تمام شاخه‌های دانشگاه بیروت العربیه، دانشگاه بین المللی لبنان شاخه‌های بیروت و البقاع، دانشگاه الحدت، دانشگاه القدیس یوسف در بیروت، دانشگاه هایکازیان و دانشگاه روح قدیس برگزار شد.

جمعی از دانشجویان دانشگاه آمریکایی لبنان روز گذشته در اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

کد خبر 6094117

دیگر خبرها

  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه