Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@07:17:54 GMT

محکومیت غیابی زوج سارق به ۲۰ سال حبس

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۴۵۱۶

محکومیت غیابی زوج سارق به ۲۰ سال حبس

یک زوج تهرانی که تحت عنوان مسافر و در پی حمله به مالکان خودروهای مسافرکش شخصی آن‌ها را هدف اقدام‌های مجرمانه خود قرار داده بودند، در حالی هرکدام آن‌ها به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شدند که زن سارق از پشت سر روسری دور گردن طعمه‌ها می‌انداخت و می‌کشید!

تلفن مرکز فرماندهی۱۱۰ به صدا درآمد و صدای لرزان مرد میانسال خبر سرقتی وحشت‌آفرین را در پوشش دو مسافرنما مخابره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
با توجه به محدوده وقوع جرم، یک تیم از مأموران انتظامی برای بررسی میدانی ماجرا به محل اعزام شدند.

اجرای نقشه در شاهنامه ۷۶
وقتی تیم تجسس به منطقه رسید آن‌ها با مرد میانسالی روبه‌رو شدند که خود را مالک یک دستگاه خودرو سواری پراید معرفی کرد که برای تأمین نیاز مادی و گذران زندگی در روز چند ساعت مسافرکشی می‌کرد.
در ادامه فرد شاکی گفت: حدود ساعت ۵/۴ صبح بود که به خیابان طبرسی دوم رسیدم و در جست‌وجوی مسافر بودم که یک زن و مرد جوان را دیدم کنار خیابان ایستاده بودند. نزدیک‌تر که رفتم مرد جوان دست بلند کرد، وقتی مقابل پای آن‌ها توقف کردم او از من خواست به صورت دربستی آن‌ها را تا بولوار شاهنامه۷۶ ببرم. کرایه را طی کردم و آن‌ها سوار خودرو شدند. مرد جلو و همسرش هم عقب نشست. پیش از آنکه به سمت آدرس برویم آن‌ها از من خواستند برای دریافت ساک مسافرتی‌شان که در همان حوالی و در اختیار فردی بود به آدرسی دیگر برویم. وقتی ساک مسافرتی را گرفتند به سمت مقصد حرکت کردیم. 
نیم ساعت بعد وارد بولوار شاهنامه شدیم و از آنجا داخل خیابان شاهنامه۷۶ شدم. چند متر داخل کوچه پیش نرفته بودم که یک‌باره زن مسافر که پشت سرم نشسته بود، یک روسری دور گردنم انداخت و با تمام توان از پشت سر آن را می‌کشید. نفسم در حال بند آمدن بود و چشمانم سیاهی می‌رفت که شوهرش به من حمله کرد و من را مجبور کرد خودرو را متوقف کنم. آن‌ها من را که بی‌حال شده بودم و توان دفاع نداشتم از ماشینم بیرون انداختند و پرایدم را بردند.
وقتی کنار خیابان افتاده بودم، یک خودرو عبوری به دادم رسید. پس از اخذ اظهارات شاکی مشخص شد متهمان با این شیوه دست‌به سرقت‌های دیگری هم زده‌اند، از همین رو پرونده‌ای در دادسرای مشهد مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

۲۰ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق 
در انتظار متهمان

با ردزنی‌های دقیق و فنی پلیس هویت زن و مرد سارق که ساکن حومه تهران بودند شناسایی و دستور دستگیری آن‌ها صادر شد. با حضور مأموران در خانه مادربزرگ زن سارق معلوم شد متهمان که می‌دانستند مردان قانون رد آن‌ها را خواهند زد به مکانی نامعلوم گریخته‌اند. درادامه باتوجه به مستندات پرونده و طی شدن مراحل کار در دادسرا، کیفرخواست متهمان فراری صادر و پس از تأیید به شعبه ۱۴۴ دادگاه کیفری۲ مشهد ارجاع شد و روی میز قاضی مهدی ترابیان قرار گرفت. مقام قضایی هم پس از انجام مراحل قانونی پرونده رأی محکومیت سارقان مسافرنما را به صورت غیابی صادر کرد.
 در این رأی آمده است: درخصوص اتهام (اصغر.ح) و (پریسا.ب) هر دو دایر بر مشارکت در سرقت مقرون به آزار و متهم ردیف اول همچنین دایر بر ایراد ضرب عمدی و متهم ردیف دوم دایر بر مباشرت در ضرب عمدی(کبودی گردن) که با مشارکت در سرقت مقرون به ضرب و جرح عمدی مطابق است همچنین باتوجه به گستره زیانبار جرم هر یک از متهمان موصوف را به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و تحمل ۷۴ضربه شلاق و مشترکاً به رد مال در حق شاکی محکوم می‌نماید. از سوی دیگر متهم ردیف اول علاوه بر آن به پرداخت یک‌ونیم صدم دیه کامل محکوم می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق برخی مناطق ۳ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود

شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با انتشار اطلاعیه‌ای از قطع موقت برق برخی مناطق شهرستان های رشت، رودسر و املش فردا در ساعات مشخص خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به منظور پاره‌ای از تعمیرات پیشگیرانه در جهت بهبود نیرورسانی، برق برخی از مناطق شهرستان‌های رشت، رودسر و املش فردا _یکشنبه، نهم اردیبهشت در ساعات مشخص قطع می‌شود.

در اطلاعیه شرکت توزیع برق استان برنامه قطع موقت برق فردا به شرح زیر است

شهرستان رشت: بلوار خرمشهر کوی امام رضا- جنب خانه بهداشت - تراشکاری آقای خانعلی یوسف زاده - بلوار خرمشهر تراشکاری جهان صنعت نبش بریدگی خرمشهر روبروی نمایشگاه ماشین سامانی - کارگاه شیرینی‌پزی یحیی جدی - بلوار خرمشهر-کوی طالقانی - بعداز بن بست از ساعت ۹ تا ۱۰

روستاهای رشت یک و سه- میدان جانبازان – بلوار خرمشهر - هنرستان فنی و حرفه‌ای دکتر آذر اندامی - خیابان شهدا- روبروی تازه آباد- پشت مجتمع ابریشم- شرکت فرآورده‌های بتونی برج ارمه گیلان - کمربندی خرمشهر از ساعت ۱۰:۱۵ تا ۱۱:۱۵

دبیرستان شاهد آیت الله بهجت - صفاری دبیرستان بهجت فومنی- خیابان طالقانی - روبروی سه راه معلم (بانک پاسارگاد) تأمین اجتماعی - رشت چهار-خیابان آیت الله طالقانی - ابتدای کوچه ابراهیم نژاد- خیابان نیکمرام از ساعت ۹ تا ۱۱

چابکسر (شهرستان رودسر): چاه آب شرب اوشیان - اوشیان- اردوگاه صابرین - چابکسر جنب پارک شهید انصاری - مهمانسرای شهید مطهری کمیته امداد-خیابان امام - تولید نخ قرقره گیلان – بلوار سرولات - اردوگاه شهید آیت الله مطهری -روبروی گلخانه از ساعت ۱۰ تا ۱۱

شهرستان املش: روستای گرکرود از ساعت ۹ تا ۱۱

کد خبر 748559

دیگر خبرها

  • واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی | کاش شرایطی فراهم شود تا ...
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
  • برق برخی مناطق ۳ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • وقتی زمین پراید را وسط خیابان شلوغ بلعید | تصویر
  • محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • پلیس برای دستگیری این دو نفر مجبور به شلیک گلوله شد