Web Analytics Made Easy - Statcounter

با رسیدن درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین به روز هفتادوهفتم «آوریل هاینس» مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا مدعی تشدید تنش‌ها در هفته‌های آتی شد و گفت که واشنگتن خواستار جنگ جهانی سوم نیست.

این در حالی است که کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد بایدن از کنگره خواست هرچه سریع‌تر لایحه کمک ۳۳ میلیارد دلاری به کی‌یف را تصویب کند در غیر این صورت کمک‌های آمریکا به کی‌یف در عرض ۱۰ روز متوقف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یوری بوریسوف» معاون نخست‌وزیر روسیه روز دوشنبه از آزمایش نسل جدیدی از موشک‌های مافوق صوت در این کشور خبر داد و اعلام کرد که مسکو موشک‌ها و مهمات مدرن با دقت بالا برای تکمیل عملیات نظامی در اوکراین دارد.

«کلمنت بون» وزیر امور اروپای فرانسه می‌گوید احتمال دارد اعضای اتحادیه اروپا تا آخر این هفته در مورد طرح پیشنهادی ممنوعیت واردات نفت روسیه به توافق برسند. پایگاه اینترنتی بلومبرگ اما برنامه‌های غرب به منظور توقف صادرات نفت از روسیه را خودکشی اقتصادی دانست.

نشریه فایننشال تایمز نیز روز دوشنبه گزارش داده بود اتحادیه اروپا از طرح ممنوعیت حمل‌ونقل نفت خام روسیه، به دلیل حجم بالای مخالفت‌ها عقب‌نشینی کرده است. این در حالی است که واردات انرژی و کالای چین از روسیه در ماه آوریل رکورد زد و پیش‌بینی می‌شود این میزان واردات به دلیل افزایش قیمت جهانی انرژی باشد. 

در بحبوحه تلاش غرب برای کاهش وابستگی به گاز روسیه «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور روز سه‌شنبه به الجزایر سفر کرد؛ الجزایر متحد کلیدی مسکو و صادرکننده مهم گاز مورد نیاز اروپایی‌ها است.

بیشتر بخوانید:

سیا: هیچ شواهدی برای استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای وجود ندارد خنثی شدن عملیات تروریستی در مسکو پوتین: باید برای پیشگیری از «وحشت یک جنگ جهانی» دیگر تلاش کنیم

انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا روز گذشته (سه‌شنبه) روسیه را به حمله سایبری علیه یک شبکه ارتباطی ماهواره‌ای اوکراینی متهم کردند. پیش از این نیز بر اساس گزارش پایگاه خبری «بیزنس اینسایدر»، تحلیلگر سابق مسائل روسیه در سازمان سیا روز دوشنبه مدعی شد روسیه علاوه بر عملیات نظامی در اوکراین در صدد استفاده از ابزار سایبری برای پیشبرد اهداف خود است.

گروهی از هکر‌های ناشناس به نام «پوک آرکس» (PuckArks) روز گذشته مدعی شدند که کد منبع جایگزین روسی یوتیوب به نام «روتیوب» (Rutube) را حذف کرده‌اند و این نرم‌افزار قابلیت بازیابی ویدئو‌ها را ندارد.

تحولات هفتادوفهتمین روز از حمله روسیه به اوکراین را در ادامه می‌خوانید:

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله روسیه به اوکراین تحولات اوکراین ارتش روسیه ارتش اوکراین بحران اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت نه سیاستمداران اوکراینی و نه سیاستمداران غربی حاضر به مذاکره جدی با مسکو نیستند و نشست آینده به میزبانی سوئیس درباره اوکراین را «مذاکرات غیرجدی» توصیف کرد.

وی که با شبکه «ای‌تی‌وی» بوستی گفت‌وگو می‌کرد، دراین‌باره گفت: ما کسی را نمی‌بینیم که با او گفت‌وگو کنیم. من به اظهارات رهبران اوکراین، ایالات متحده و اروپا، و طبقه سیاسی آنها توجه کنید. هیچ یک از آنها برای یک گفتگوی جدی آماده نیستند. آنها با برگزاری یک نشست در سوئیس، یک نمایش مذاکرات را بازی می کنند. چارچوب کپنهاگ به بن‌بست رسیده است.

لاوروف تأکید کرد که غرب تلاش می‌کند که غرب تلاش می کند «با تطمیع یا کلاهبردار، باج خواهی و دروغ» حداکثر تعداد کشورهای در حال توسعه و کشورهای جنوب جهانی را به «گردهمایی» در سوئیس بکشاند.

کشور سوئیس نشستی درباره اوکراین را در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. حدود ۱۶۰ کشور به این نشست دعوت شده اند، اما روسیه در آن شرکت نخواهد کرد. سرگئی گارمونین، سفیر روسیه در برن پیش از این به اسپوتنیک گفته بود که روسیه در این نشست که هدف از آن ارائه ضرب‌الاجل به مسکو است، در هیچ قالبی شرکت نخواهد کرد.

به گفته گارمونین «این نشست به یک کارزار روابط عمومی پر سر و صدا اما خالی تبدیل خواهد شد.» دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز پیشتر گفته بود که روند مذاکره درباره اوکراین بدون مشارکت روسیه معنی ندارد.

مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را برای آنها در سطح قانون گذاری معرفی کرده است.

کد خبر 6097760

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود