Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:55:08 GMT

عملیات انفجاری ارتش عراق ۹ داعشی را در تونل دفن کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۴۵۶۴

عملیات انفجاری ارتش عراق ۹ داعشی را در تونل دفن کرد

به گزارش ایرنا، هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق در این بیانیه افزود: در عملیاتی امنیتی با دقت و مهارت حرفه‌ای بالا، یگان‌های امنیتی ارتش در تیپ پیاده ۵۱ از لشگر ۱۴ شمال غربی استان کرکوک موفق شدند یک تونل محل اختفای داعشی‌ها در کوه‌های «کراو» را بر سر ۹ تروریست داعشی ویران کنند و آنها را به هلاکت برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه تصریح کرد: نیروهای امنیتی توانستند هویت چند داعشی از جمله عنصر ملقب به «ابوعمر» را شناسایی کنند؛ تروریستی که عضو فرقه «نهاوند» داعش بود و همچنین داعشی دیگری با کنیه «ابوصفیه» نیز شناسایی شد.

این بیانیه افزود: « طبق اطلاعات وارده، این عناصر تروریستی که به جهنم و بدترین سرنوشت فرستاده شدند، در حمله به تیپ ۹۶ لشگر ۱۴ در ماه آوریل گذشته نیز دست داشتند.»

تحرک داعش در دیالی و کرکوک طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر شدت گرفته است و به همان نسبت، واکنش های رعدآسای ارتش و نیروهای حشدالشعبی عراق نیز به ویژه در ارتفاعات کرکوک؛ جایی که تروریست ها با استفاده از عوارض و ناهمواری های زمین در آن مخفی می شوند بیش از پیش ادامه دارد.

نیروهای امنیتی عراق برای نابودی و پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند، اما با این وجود، تحرک بقایای داعش در مناطق و استان‌های درگیر در ماه‌های گذشته با حمایت آمریکا افزایش یافته است که اوج آن حمله تروریستی و جنایت سه شنبه ۲۶ اکتبر( چهارم آبان ۱۴۰۰ ) به روستای «الرشاد» در منطقه «مقدادیه» استان دیاله بود؛ حمله ای که منجر به کشته یا زخمی شدن ۳۰ شهروند غیرنظامی شد.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش کرکوک عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش کرکوک عراق گروه تروریستی داعش کرکوک عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا

رزمندگان مقاومت اسلامی عراق روز جمعه یک هدف حیاتی را در حیفا در داخل فلسطین اشغالی هدف قرار دادند.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای با بیان اینکه هدف‌گیری توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد، تاکید کرد: در تکمیل مرحله دوم عملیات برای مقاومت در برابر اشغالگری، حمایت از مردم فلسطین در غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطینی به انهدام سنگرهای دشمن ادامه خواهیم داد.

چهارشنبه گذشته، مقاومت عراق تصویری منتشر کرد که نشان می‌داد چندین پهپاد آن در حال پرواز به سمت شهرک «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی هستند.

براساس گزارش رای الیوم، رسانه‌های نظامی مقاومت این تصویر را با این عبارت ضمیمه کرده‌اند که «رعب و وحشت هنوز تمام نشده است و بیشتر است» که اشاره دارد به اینکه مقاومت با توجه به تداوم خصومت اشغالگران و در حمایت از غزه و مقاومت آن به عملیات خود علیه اهداف اشغالگران ادامه می‌دهد.

پیش از این، مقاومت در ۲۰ آوریل اعلام کرد که ۲ عملیات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انجام داده است.

مقاومت عراق توضیح داد که مجاهدان آن در یک عملیات هدف حیاتی اسرائیل را در ایلات و در عملیات دیگر پایگاه هوایی عوبدا متعلق به رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • (ویدئو) حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسیدند
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد