Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@13:16:54 GMT

عفونت کووید ۱۹ مانع از ابتلا به سرماخوردگی معمولی می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۴۶۲۶

عفونت کووید ۱۹ مانع از ابتلا به سرماخوردگی معمولی می شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، کروناویروس که باعث بیماری کووید ۱۹ می‌شود متعلق به یک خانواده بزرگ و متنوع از کروناویروس ها است که شامل ویروس‌های سرماخوردگی معمولی نیز می‌شود.

از آنجایی که ویروس‌های این خانواده پروتئین‌های خوشه‌ای نسبتاً مشابهی دارند، آنتی‌بادی‌های سیستم ایمنی در برابر یک پروتئین خوشه‌ای کروناویروس به طور بالقوه می‌توانند پروتئین‌های خوشه‌ای مشابه را در سایر کروناویروس‌ها نیز تشخیص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دانشمندان مؤسسه تحقیقاتی اسکریپس کالیفرنیا، این نشان می‌دهد که قرار گرفتن قبلی در معرض کروناویروس می‌تواند به محافظت در برابر سایر ویروس‌ها، از جمله آنهایی که باعث سرماخوردگی می‌شوند، کمک کند.

در این مطالعه، محققان از ۱۱ نفر نمونه خون گرفتند تا آنتی بادی‌های سرم- پروتئین‌هایی که به مبارزه با عفونت کمک می‌کنند- را بیابند. هشت مورد از نمونه‌ها قبل از پاندمی کووید ۱۹ جمع‌آوری شد، در حالی که سه نمونه مربوط به افرادی بودند که اخیراً به کووید مبتلا شده بودند.

«ساندیا بانگارو»، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: «هدف نهایی این بررسی، طراحی منطقی واکسن‌هایی است که می‌توانند بسیاری از ویروس‌های کرونا را تشخیص دهند.»

محققان نحوه واکنش نمونه‌ها به پروتئین‌های خوشه‌ای جدا شده از کروناویروس‌های مختلف را آزمایش کردند: OC۴۳ و HKU۱ که هر دو با سرماخوردگی‌های معمولی مرتبط هستند؛ SARS-CoV-۲؛ SARS-CoV-۱ که باعث سندرم حاد تنفسی (SARS) می‌شود؛ و MERS-CoV، که باعث سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) می‌شود.

بر اساس این مطالعه، فقط آنتی‌بادی‌های سرم بیماران کووید ۱۹ به پروتئین‌های خوشه‌ای SARS-CoV-۲ واکنش نشان دادند، و همچنین واکنش قوی‌تری نسبت به نمونه‌های آنتی‌بادی‌های قبل از پاندمی به پروتئین‌های خوشه‌ای ویروس‌های سرماخوردگی و سایر کروناویروس‌ها داشتند.

بنگارو در ادامه افزود: «بیشتر افراد این ایمنی اولیه را در برابر کروناویروس های رایج دارند و قرار گرفتن در معرض SARS-CoV-۲ سطح این آنتی بادی‌ها را افزایش می‌دهد.»

به گفته محققان، این مطالعه می‌تواند به تولید واکسن‌های بهتر کمک کند.

کد خبر 5486865

منبع: مهر

کلیدواژه: کووید 19 ویروس کرونا سرماخوردگی هفته سلامت ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا آمار کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کووید 19 بهرام عین اللهی مامایی سرطان نظام سلامت پرستار واکسیناسیون تعرفه های پزشکی پروتئین های خوشه ای کروناویروس ها آنتی بادی آنتی بادی ها ویروس ها کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گوجه فرنگی و لیمو دو میوه خاص هستند که برای درمان سرما خوردگی بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی برای سرماخوردگی:

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند. آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، نوشیدن فقط 1 لیوان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و 22٪ از نیازهای ویتامین A شما را به صورت آلفا و بتاکاروتنوئیدها برآورده می‌کند. آب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

لیمو برای سرماخوردگی:

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. همانطور که می‌دانید در زمان سرماخوردگی خوردن ویتامین c بسیار مهم است. یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C را تأمین می‌کند، که 51 درصد از میزان مورد نیاز مصرف روزانه مرجع (RDI) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • پرسپولیسی‌ها سکو را با اراکی‌ها شریک شدند
  • دلیل غیبت سعید صادقی برابر آلومینیوم
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • دردهای سمت چپ سر نشانه چیست؟
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی