Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:25:35 GMT

اصلاح ساختار اقتصادی مقابله با گران فروشی در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۴۷۲۷

اصلاح ساختار اقتصادی مقابله با گران فروشی در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی شامگاه سه شنبه در گفتگوی تلویزیونی با مردم استان گیلان از طریق شبکه باران با اشاره به اینکه ارتباط با کشورهای همسایه وضعیت تولید و اقتصاد کشور و استان را مدیریت کرد، بیان کرد: تورم فعلی کشور حدود ۳۶ درصد است.

استاندار گیلان با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور و شرایط تحریم و تورم نیاز به جراحی اقتصادی داشت، افزود: ایجاد توازن و شفاف سازی در پرداخت یارانه نیاز کشور بود و دولت شجاعانه به این کار ورود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای تحقق رشد ۸ درصدی باید اقتصاد را مردمی کنیم، تصریح کرد: باید از نظر ساختاری ریشه فساد را قطع کنیم و اصلاح ساختاری انجام دهیم تا فساد در بدنه سیستم اداری رخ ندهد.

عباسی با بیان اینکه در جهاد آبرو باید از تمام توان و ظرفیت خود برای توزیع عادلانه ثروت بین مردم استفاده کنیم، ادامه داد: قبل از گران شدن یک کالا، میزان افزایش قیمت باید در اختیار مردم باشد و هدف این است که یارانه‌ها مستقیماً به دست خود مردم برسد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه نظارت بر داروها توسط بیمه انجام می‌شود، بیان کرد: نظارت بر کیفیت نان و حتی زمان بازگشایی نانوایی‌ها در سیستم پرداخت جدید یارانه آرد در نظر گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت و گزارشات مردمی برای بهبود شرایط فعلی بسیار کمک کننده است، تصریح کرد: هدف ما تقویت تولید داخلی، شفافیت و مبارزه با فساد است.

عباسی با بیان اینکه سامانه ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی آماده دریافت شکایات مردمی است، افزود: سایت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کسانی که یارانه دریافت نکرده اند نیز تعبیه شده است.

وی با اشاره به اصلاح ساختار اقتصادی مقابله با گران فروشی در گیلان، گفت: تعزیرات حکومتی اختیار دارد در محل جرم حکم صادر کند تا با کسانی که با جان و مال مردم بازی می‌کنند برخورد شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه یک چهارم مردم گیلان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و این شرایط زیبنده مردم استانی با این همه امکانات نیست، بیان کرد: نیازمند پشتیبانی مردم برای موفقیت در برنامه‌های پیش رو هستیم.

عباسی با اشاره به توانایی پرداخت ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش به تولیدکنندگان و واردکنندگان، گفت: ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار از سفر رئیس جمهور به گیلان اختصاص یافته که می‌توانیم در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم.

کد خبر 5486971

منبع: مهر

کلیدواژه: اسدالله عباسی گرانفروشی استان گیلان بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بسیج سازندگی گروههای جهادی احتکار ایلام آلودگی هوا خراسان رضوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز لیگ برتر فوتبال ایران گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۴۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، بررسی ویژگی های فقر در ایران نشان می دهد که افزایش نرخ فقر در ایران طی سال های اخیر تا حد زیادی معلول شرایط کلان اقتصادی است از این رو برای مقابله با آن نیازمند رویکرد تقویت رشد اقتصادی همراه با سیاست های حمایتی قاعده مند هستیم. اگرچه نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر، ظرفیت های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است، با توجه به اهمیت راهبردی مسأله فقر تحلیل بودجه عمومی از منظر فقرزدایی همچنان دارای اهمیت و یک موضوع کلیدی است.

ارزیابی مکانیزم های امحای فقر در لایحه بودجه سال 1403 نشان می دهد که لایحه به دو شیوه مستقیم و غیر مستقیم بر نرخ فقر اثرگذار است. اثرگذاری غیرمستقیم لایحه بودجه سال 1403 باید از طریق تقویت رشد اقتصادی و کاهش تورم باشد اما لایحه بودجه سال جاری به گونه ای تدوین شده که ادامه روند قوانین بودجه در سال های گذشته است و با توجه به ظرفیت ها و محدودیت های بودجه ای، از لایحه نمی توان انتظار چندانی در مورد هدایت و تقویت رشد اقتصادی و در نتیجه فقرزدایی بخصوص از کانال ظرفیت سازی برای ایجاد رشد اقتصادی پایدار داشت. با این حال، رویکرد نسبتاً انقباضی بودجه و حساسیت بالای آن به موضوع کسری که خود را در کاهش نسبت کسری ترازعملیاتی به کل بودجه عمومی نشان میدهد، می تواند از منظر کاهش اثرات منفی بودجه بر تورم و به تبع آن فقر، مثبت تلقی شود. در سمت دیگر اثرگذاری مستقیم لایحه بودجه بر روی نرخ فقر از طریق سیاست های حمایتی و تامین مالی مالیاتی نشان می دهد که بودجه ابتکار قابل توجهی برای تغییر رویکرد به منظور فقرزدایی از مجرای اثرگذاری مستقیم را پیش بینی نکرده و ظرفیت جدیدی را برای تخفیف فقر ایجاد نکرده است. در واقع در لایحه بودجه منابع یارانه ها و بودجه نهادهای حمایتی به عنوان مهمترین منابع مقابله با فقر درآمدی کمتر از تورم رشد کرده است.

در نمودار زیر ساختار توزیع اعتبارات سالیانه به دستگاهها در خصوص مقابله با فقر قابل مشاهده است. بر این اساس سازمان هدفمندی(جهت توزیع یارانه دارو، نان و یارانه نقدی)، وزارت کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد  و صندوق توسعه مسکن از این اعتبارات استفاده میکنند.

دیگر خبرها

  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟
  • ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین
  • دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان