Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@22:05:53 GMT

ویلاهای خالی دماوند به محل اسکان اتباع خارجی تبدیل شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۵۶۵۸

ویلاهای خالی دماوند به محل اسکان اتباع خارجی تبدیل شده است

محمدتقی تقی‌زاده دادستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دماوند با اشاره به معضلات ساخت و‌ساز غیرمجاز در شهرستان دماوند اظهار کرد: اراضی کشاورزی جزو موضوعات استراتژیک و امنیتی هستند.

وی افزود: اعتقاد دارم کسانی که به صورت گسترده از تهران و استان‌های دیگر با حضور در شهرستان دماوند اراضی چند ده هکتاری خریداری می‌کنند و تغییر کاربری می‌دهند در وضعیت فعلی جامعه، باید آنها را مفسد فی‌الارض و جنایتکار جنگی تلقی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت و سازهای غیرمجاز زمینه‌ساز جرائم مختلف هستند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: وقتی بنایی در زمین کشاورزی احداث می‌شود، دیگر این زمین به سادگی قابل بازیافت نیست که مجدداً کشاورزی خاصی در آن انجام دهیم؛ هرگونه ورود مصالح در اراضی کشاورزی باعث وابستگی ما به کشورهای مختلف می‌شود، ضمن اینکه زمینه‌ساز جرائم متعدد از جمله حفر چاه‌های غیرمجاز و اسکان اتباع خارجی است.

تقی‌زاده تصریح کرد: در خصوص اینکه از اتباع خارجی در منطقه پذیرایی شود، بحثی نیست، اما ویلاها به محل اسکان اتباع بیگانه به عنوان سرایدار یا اجاره تبدیل شده است؛ اشتغالی که این ساخت و سازهای غیرمجاز برای اتباع خارجی ایجاد می‌کنند به مراتب بالا است و بیش از ۵۰ درصد فعالان حوزه ساخت‌و‌ساز در شهرستان دماوند غیرایرانی هستند.

وی بیان کرد: تجمع اتباع خارجی در شهرهای مختلف موجب تغییر بافت فرهنگی می‌شود و موضوعات مختلفی از جمله سرقت ایجاد می‌کند.

ماجرای عجیب شکایتی از دادستان دماوند/ آسیب‌های ناشی از ساخت‌سازهای غیرمجاز بی‌شمار است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: پرونده‌ای در خصوص بازداشت خانواده‌ای پیرو شکایتی مبنی بر سرقت داشتیم و چند بار این موضوع تکرار شد که آنها از ما در دفتر رسیدگی به شکایات قوه قضاییه شکایت کردند.

وی ادامه داد: در نامه شکایت خود نوشته بودند که دادستان دماوند اجازه نمی‌دهد در ویلاها و خانه‌های خالی که بلااستفاده مانده یا صاحبان آنها سالی چند بار مراجعه می‌کنند، سکونت داشته باشیم و تاکید داشتند که یکی از این خانه‌های خالی در اختیارشان قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند بیان کرد: کسانی که بدین شکل ساخت و ساز کرده و بدون استفاده آن را رها می‌کنند، علاوه بر اینکه اراضی کشاورزی و باغات را معطل می‌گذارند و از حیات ساقط می‌کنند، بلکه باعث می‌شوند برخی افرادی که توان خرید یا اجاره خانه ندارند، احساس تبعیض داشته باشند.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: آسیب‌های ناشی از ساخت‌سازهای غیرمجاز در شهرستان دماوند بی‌شمار است.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/

منبع: فارس

کلیدواژه: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند ساخت و سازهای غیرمجاز ویلاهای خالی دماوند شهرستان دماوند سازهای غیرمجاز اتباع خارجی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات رخ داده سال گذشته در زمینه صدور گذرنامه اتباع خارجی در دهلاویه گفت: گذرنامه در استان مبدا که اتباع خارجی مقیم هستند صادر شود تا شاهد بروز ازدحام جمعیت در چذابه نباشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی‌اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در نشست ستاد اربعین حسینی اظهار داشت: امروز کمیته‌های ذیل ستاد اربعین به تشریح گزارش کارهای صورت گرفته پرداختند؛ خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته و امیدواریم انجام تمهیدات لازم به همین منوال تداوم داشته باشد.

وی افزود: مباحث اصلی در جلسه امروز در رابطه با حمل و نقل بود با این هدف که زائران بتوانند با سهولت تردد کنند. در بخش راه‌آهن نیاز است در مسیر خرمشهر تا شلمچه ریل باس فراهم شود. همچنین از خرمشهر تا اهواز در زمینه حمل و نقل شرایط باید بهتر شود.

حسینی‌محراب ادامه داد: یکی از پروژه‌های اصلی استان چهار بانده کردن پنجاه کیلومتر از جاده اهواز به خرمشهر است. خوشبختانه بودجه‌های اولیه برای آن در نظر گرفته شده است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بناست امسال به میزان ده کیلومتر از هر دو سوی جاده (جمعا 20 کیلومتر) تعریض و آسفالت شود.

استاندار خوزستان افزود: پیمانکار آن هم در حال حاضر مشغول به کار است اگر چه در سالهای گذشته روند کار با کندی همراه بوده است امیدواریم این مسیر که از شاهراه‌های اصلی ما در اربعین است توسط مسئولان وزارت راه به عنوان یک پروژه ملی با جدیت دنبال شود.

رییس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در مسیر طریق الحسین که در واقع جاده اهواز تا چذابه است دو تا سه موضوع باقیمانده است. یک مورد پل حمیدیه است که پیمانکار در حال ساخت آن است. البته این پل برای استفاده زائران به امسال نخواهد رسید. اما امیدواریم کار ساخت آن به سرعت انجام شود.

حسینی محراب افزود: موضوع دیگر پل کمربندی سوسنگرد است که به رفع ترافیک کمک شایانی میکند که در دست پیگیری است. مسأله سوم نیز پل سابله است که ساخته شده است اما جاده منتهی به دو سوی پل باید آسفالت شود که در اربعین مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: بحث حمل و نقل زائران از مبادی ورودی به استان بسیار حائز اهمیت است که دنبال این هستیم که با تامین اتوبوس، هواپیما و قطار به میزان لازم امکانات مناسبی در اختیار زائران قرار گیرد همچنین بناست برای آن دسته از افرادی که با وسایل شخصی مراجعه می‌کنند چهل هکتار زمین به پارکینگ شلمچه الحاق شود و امیدواریم تسهیلات خوبی همچون سال گذشته برای پارکینگ ها تدارک دیده شود.

حسینی‌محراب گفت: حدود هزار موکب در استان و تعدادی نیز در آن سوی مرز به زائران خدمت رسانی میکنند که از فضل و کرامت این عزیزان صمیمانه قدردانی می‌کنیم و انشاالله با کمترین موانع مستقر شوند و بتوانند به زائران خدمت‌رسانی کنند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: مباحث مربوط به آب شرب و ذخیره آن در مخازن شلمچه و چذابه مطرح شد. مخزن آب شرب در چذابه حدود 80 درصد پیشرفت داشته و امیدواریم با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد و چذابه آب پایداری داشته باشد. در شلمچه خوشبختانه مسئله آب شرب پایدار حل شده است.

رئیس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در زمینه اتباع خارجی مرز چذابه مشخص شده ‌و در تلاش هستیم مشکلاتی که سال گذشته در زمینه صدور گذرنامه اتباع خارجی در دهلاویه و پادگان ثامن الائمه (ع) رخ داد رفع شود به این صورت که گذرنامه در استان مبدا که اتباع خارجی مقیم است صادر شود تا شاهد بروز ازدحام در چذابه نباشیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مدیران و دست‌اندرکاران در بخش امنیت، حمل و نقل، بهداشت و درمان، اورژانس و هلال احمر کارهای خوبی انجام داده‌اند از جمله اینکه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خوبی در مسیر و در دو پایانه مرزی مستقر کردند و امیدواریم با کمکی که ارتش، سپاه و نیروهای مسلح دارند بتوانیم به بهترین شکل این رویداد بزرگ را اجرا کنیم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • بازدید از اداره اتباع استان گلستان
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • بررسی وضعیت بیمه اتباع خارجی در قم
  • تکمیل مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان