Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@23:34:55 GMT

ویژگی‌های منحصربه فرد یک گربه

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۵۷۲۵

یکی از ساده‌ترین ویژگی‌های آن‌ها رنگ سفید برفی آنهاست که حتی الهام بخش مسابقه زیبایی گربه‌ها در زادگاهشان، شهر وان ترکیه است.

بچه گربه‌های اصیل با ۱۰ تا ۱۷ تار موی سیاه روی سرشان به دنیا می‌آیند. زمانی که تصور می‌شد این نژاد مستعد مشکلات شنوایی است، مطالعه‌ای روی ۳۰۰ گربه وان نشان داد که گربه‌هایی که با مو‌های سیاه روی سرشان متولد می‌شوند، به خوبی می‌شنوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه نشان داد که ۸۶ درصد از گربه‌ها می‌توانند بسیار خوب بشنوند و حتی ضعیف‌ترین صدا‌ها را می‌شنوند.

عبدالله کایا، مدیر مرکز تحقیقات و کاربرد گربه وان به خبرگزاری آناتولی گفت که تلاش‌ها برای افزایش جمعیت گربه‌های وان ادامه دارد.

کایا با تاکید بر اینکه افزایش تعداد گربه‌ها در هر سال نشانه خوبی است، گفت: امسال اولین بچه گربه‌ها در سال ۲۰۲۲ به دنیا آمدند، ما از افزایش نرخ زاد و ولد تا کنون بسیار خرسندیم، از هم اکنون مشخص است که ما نسبت به سال‌های قبل بچه گربه‌های بیشتری خواهیم داشت و این ما را بسیار خوشحال می‌کند.

وی با بیان اینکه گربه وان به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش از دیگر گربه‌ها متمایز است، گفت: ۳۰ مادر زایمان کرده اند، مرکز ما پر از بچه گربه است، هر قدمی که در رابطه با گربه‌های وان برداریم، ما را یک قدم جلوتر برای نجات این نژاد می‌برد. هر سال، کیفیت بچه گربه‌ها و مادران اینجا افزایش می‌یابد.

کایا می‌گوید این بدان معنی است که ما در مسیر درستی هستیم، زیرا مو‌های سیاه نشان می‌دهد که مشکل شنوایی وجود ندارد. مو به این معنی است که ما یک گربه وان اصلی داریم. وقتی یک نقطه سیاه روی سر آن‌ها می‌بینیم بسیار خوشحال می‌شویم.

وی گفت محدودیت‌ها در مرکز ما به طور کامل برداشته شده است. تراکم به تدریج در حال افزایش است. افرادی که می‌خواهند نوزادان دوست داشتنی را ببینند به مرکز ما می‌آیند. ما به مکانی محبوب برای گردشگرانی تبدیل شده ایم که از وان بازدید می‌کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: بچه گربه ها گربه وان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اسکناس دلار امروز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۱۶۱ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته شنبه (۸ اردیبهشت)، ۴۴ هزار و ۳۵۹ تومان داد و ستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۳۰۰ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل ۴۱ هزار و ۴۱۸ تومان معامله شد؛ قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با افزایش ۲۲۲ تومانی به ۴۷ هزار و ۴۵۴ تومان و حواله آن، ۴۴ هزار و ۴۱۸ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری با ۴۴ تومان افزایش قیمت به ۱۲ هزار و ۷۸ تومان رسید و حواله درهم ۱۱ هزار و ۷۸ تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته افزایش اندکی داشته است.

کد خبر 6091312

دیگر خبرها

  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • قرعه‌کشی جام حذفی؛ سپاهان به گربه‌سیاه خورد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • شهرکرد به عنوان بام ایران معرفی شود