Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:13:05 GMT

رزمناو آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۵۷۴۸

رزمناو آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش آزادی بخش چین امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبور یک فروند رزمناو آمریکایی مجهزبه موشک کروز از تنگه تایوان را رصد کرده و به آن هشدار داده است.

فرماندهی رزمی منطقه شرق ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: آمریکا مکرراً چنین نمایش‌هایی را اجرا می‌کند و با ایجاد دردسر، سیگنال‌های اشتباهی را به نیروهای استقلال طلب تایوان ارسال و عمداً تنش‌ها را در سراسر تنگه تایوان تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای منطقه رزمی شرق همیشه در حال آماده باش هستند، قاطعانه با تمام تهدیدات و تحریکات مقابله و از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی دفاع می‌کنند.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا همانند موارد پیشین تحریک و یا نقض آب‌های سرزمینی پکن در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبور رزمناو «یو اس اس پورت رویال» از تنگه تایوان در روز سه شنبه، عبوری بر طبق روال معمول در آب‌های بین المللی و براساس قوانین بین‌المللی بوده است.

عبور رزمناو آمریکایی از تنگه راهبردی تایوان پس از آن صورت می‌گیرد که پکن اخیراً از برگزاری رزمایشی در شرق و جنوب شرقی جزیره تایوان خبر داده بود.

چین اخیراً هشدارهای شدیداللحنی به آمریکا درباره سوءاستفاده واشنگتن از مسئله تایوان صادر کرده است.

طبق اعلام وزارت خارجه چین، واشنگتن اخیراً شروع به بازی با «کارت تایوان» کرده است و با برخی کشورها همکاری می‌کند تا تنش پیرامون مسئله تایوان ایجاد کند که این مسئله صلح و ثبات در تنگه تایوان را به خطر می‌اندازد.

حضور و عبور ناوهای جنگی آمریکایی در تنگه تایوان و مناطق اطراف آن، در راستای سیاست ایندوپاسیفیک ایالات متحده صورت می‌گیرد که طی آن واشنگتن تلاش می‌کند تا با تحریک مناطق جدایی طلب، از جمله تایوان، هنگ کنگ، تبت و … بهانه‌ای برای حضور نظامی در منطقه جهت به چالش کشیدن قدت روزافزون پکن ایجاد نماید.

ناگفته نماند که تحریکات آمریکا در این منطقه پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، شدت بیشتری یافته است.

کد خبر 5487155 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: چین پکن وزارت خارجه چین تایوان تنگه تایوان ناو آمریکایی ارتش چین ارتش آزادیبخش خلق اوکراین رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین ایالات متحده امریکا عراق آخرین اخبار اوکراین مسکو سوریه اتحادیه اروپا کی یف عربستان سعودی تنگه تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ

براساس گزارش آناتولی، اظهارات السعید در سخنرانی خود در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد که در روز‌های ۲۸ و ۲۹ آوریل در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار می‌شود، بیان شد. وزیر مصری گفت: درآمد‌های کانال سوئز شاهد کاهش ۵۰ درصدی بوده است.

کانال سوئز یکی از مهم‌ترین کانال‌ها و تنگه‌های جهان به حساب می‌آید که کوتاه‌ترین مسیر کشتیرانی بین اروپا و آسیا است و یکی از منابع اصلی ارز برای مصر است.

یمنی‌ها در «همبستگی با نوار غزه» که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در معرض جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قرار گرفته است، با موشک‌ها و پهپادها، کشتی‌های باری صهیونیستی و کشتی‌هایی که در راه اراضی اشغالی هستند را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهند. 

با مداخله واشنگتن، لندن و سایر کشور‌ها ائتلافی برای جلوگیری از حملات یمنی‌ها در تنگه باب المندب تشکیل دادند، یمنی‌ها اعلام کردند که اکنون تمامی کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را جزو اهداف نظامی خود می‌دانند.

همین امر باعث شده است هزینه‌های صادرات هند و نرخ حمل و نقل اقیانوسی برای کالا‌ها از آسیا به اروپا بیش از دو برابر شود.

بیشتر صادرات هند اکنون از اطراف دماغه امید خوب در نوک جنوبی آفریقا انجام می‌شود که این امر ۴۰۰۰ مایل دریایی و ۱۴ روز به سفر دریایی کشتی‌ها افزوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکایی
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • بیانیه جدید گردان‌های قسام درباره دلیل عدم آزادی اسیر آمریکایی
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی