Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان درویشی روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استقرار دولت الکترونیک در شهرداری فرون‌آباد با هدف کاهش مراجعات حضوری به شهرداری، ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات، شفاف‌سازی فرآیندها و عملکرد کمیسیون‌های مختلف شهرداری با هدف کسب رضایتمندی شهروندان، سرعت بخشیدن به روند صدور مجوزهای مختلف و مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری از ماه‌های قبل در دستور کار قرار گرفته و با فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب، آماده بهره‌برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شهرداری فرون‌آباد به عنوان یکی از مناطق صنعتی استان تهران با استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان که در شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مورد توجه و تأکید قرار گرفته، نسبت به طراحی سایت جامع شهرداری به آدرس https://ferunabad.ir/Services اقدام کرده تا ارائه خدمات شهری در سطوح مختلف منطبق با خواست و نیازهای شهروندان ، در کمترین زمان و با دقت بالا انجام گیرد.
ای مسئول با اشاره به این که طراحی این سایت جامع با توان شرکت دانش‌بنیان کمترین هزینه را برای شهرداری به همراه داشته است ، خاطرنشان کرد: با همراهی اعضای شورای اسلامی و بسترسازی مناسب در استقرار سامانه های سخت‌افزاری و نرم افزازی، خدمات ارائه شده در حوزه‌های مختلف اداری و مالی، فنی و شهرسازی، دبیر خانه کمیسیون ماده صد، املاک، صدور پروانه ساخت، پروانه اشتغال رانندگان حمل و نقل شهری و دانش‌آموزی، عوارض خودرو و آموزش‌های شهرووندی به صورت الکترونیک و غیرحضوری انجام می‌شود.
درویشی اضافه کرد: طی ماه‌های گذشته و با کار و تلاش شبانه روزی و جهادی، بیش از ۱۳۰ شاخص برای زندگی در شهر احصاء شده و تمام خواسته‌ها به شرکت دانش‌بنیانی که طراحی این سیستم را بر عهده گرفته قرار داده شد و هم اکنون این سایت جامع فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز کرده و به زودی فعالیت آن با برگزاری آئین رونمایی ، آغاز می‌شود.
وی ادامه داد:  این سامانه با بررسی تجربه سایر شهرداری‌ها و به صورت تخصصی با هزینه ۲۶۰ میلیون ریال مختص شهر فرون‌آباد طراحی شده تا تمام شهروندان بتوانند از آن استفاده  و خدمات مورد نیاز خود را در کمترین زمان به صورت شفاف دریافت و روند ارائه آن را به صورت برخط مشاهده کنند.

شهردار فرون‌آباد افزود: با استفاده از این سامانه فرایندی نظیر صدور پروانه ساخت به سه روز کاهش یافته و شخص به راحتی در این ایام ارائه درخواست، با استفاده از کد رهگیری ارائه شده به وی، بدون آن که به شهرداری مراجعه کند، روند صدور پروانه را مشاهده و در نهایت آن را دریافت خواهند کرد.
این مسئول گفت: این سامانه، مرکز اطلاع رسانی جامع شهر نیز به حساب می‌آید و اطلاعات کاملی از حوزه‌های مختلف شهر، امکانات، مسیرهای دسترسی، موقعیت مکانی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

درویشی با اشاره به اجرای طرح شبکه فیبر نوری در سطح شهر فرون‌آباد خاطرنشان کرد: به منظور توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز شهر الکترونیک و با همکاری اداره مخابرات، بیش از هفت کیلومتر حفاری توسعه شبکه فیبرنوری توسط شهرداری به رایگان انجام شده و امروز تمامی معابر اصلی شهر از فیبر نوری برخوردارند.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح، زمینه برای ایجاد شبکه پایش تصویری شهر نیز فراهم شده است.
سفر رئیس جمهوری به جنوب‌شرق تهران پایان مهمترین مشکل فرون‌آباد
شهردار فرون‌آباد یکی از مهمترین معضلات این شهر را دفع فاضلاب‌های خانگی و صنعتی اعلام کرد و افزود: وجود هزاران واحد صنعتی در شهر و بی توجهی به دفع فاضلاب منازل مسکونی امروز به معضلی بزرگ برای شهر فرون‌آباد تبدیل شده به طوری که در جنوبی‌ترین نقطه شهر و محله حضرتیه، مکانی که به کمربندی جنوبی پاکدشت ختم می‌شود، شاهد انباشت فاضلاب صنعتی و خانگی هستیم.
وی اظهار داشت: وظیفه شهرداری ایجاد بستر مناسب برای هدایت آب‌های سطحی نظیر آب باران و تعیین مکانی برای جمع‌آوری فاضلاب و لجن‌های شهری است که این امر انجام شده ولی امروز عملا این امکانات نظیر نهر و جوی‌ها، به وسیله‌ای برای انتقال فاضلاب صنعتی و خانگی تبدیل شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: تنها خواسته مجموعه مدیریت شهری از رئیس جمهور در سفر به این منطقه تعیین تکلیف فاضلاب و جداسازی آن از شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی است که قطعا با همکاری شهرداری و شرکت آب و فاضلاب و اختصاص اعتبارات مورد نیاز، این مهم قابل اجرا خواهد بود تا مهمترین مشکل این شهر رفع شود.
شهر فرون‌آباد با بیش از ۲۳ هزار نفر جمعیت در ۱۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در حاشیه محور امام رضا (ع) واقع شده است.
این شهر از پنج  روستای قشلاق فرون آباد، حاجی آباد، قلعه نو املاک، قشلاق حاجی آباد و قشلاق قلعه نو املاک برخوردار است و سابقه سکونت در آن به بیش از ۵۰۰ سال می‌رسد.
این منطقه در تاریخ ۲۱ مهرماه سال ۱۳۸۹ به شهر تبدیل شده است.

برچسب‌ها فرون آباد دولت الکترونیک شهر هوشمند پاکدشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرون آباد دولت الکترونیک شهر هوشمند فرون آباد دولت الکترونیک شهر هوشمند پاکدشت شهر فرون آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند

شهردار الوند گفت: امیدواریم مدیران نگاه عابر بانکی خود از شهرداری‌ها را بردارند تا شهرداری‌ها بتوانند در مسیر خدمت به مردم موفق‌تر از گذشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جواد خلج‌طایفه عصر امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه شورای اداری شهرستان البرز که در دارالقرآن شهر محمدیه برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌های این شهرستان با ۱,۱۵۰ میلیارد تومان بودجه توانسته‌اند ۲۰۰ طرح بزرگ و کوچک شهری را برای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهری این شهرستان اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: برای تحقق فرمایشات رهبری و ایجاد مشارکت مردمی باید بتوانیم مسیر خدمت را با سرعت بیشتری هموار کنیم و در توسعه شهرها مؤثر باشیم. در این میان شهرداری‌های این شهرستان هشت نیاز اساسی دارند.

نماینده شهرداران شهرستان البرز تخصیص قیر رایگان و یارانه‌ای برای روکش آسفالت معابر خاکی را نخستین نیاز اساسی این شهرداری‌ها برشمرد و گفت: یکی از نیازهای اساسی شهرداری‌ها تخصیص قیر رایگان و یارانه‌ای برای روکش آسفالت معابر خاکی است که امیدواریم تأمین شود.

خلج‌طایفه اختصاص ماشین‌آلات عمرانی و خودروهای حمل‌ونقل عمومی به شهرداری‌ها را از دیگر نیازهای اساسی دانست و ادامه داد: در حال حاضر ماشین‌آلات عمرانی و خودروهای حمل‌ونقل عمومی فرسوده شدند و باید این نیاز شهرداری‌های شهرستان البرز هم تأمین شود.

وی اجرای بند ۲ ماده ۲ و ماده ۱۰۳ قانون جامع درآمدهای پایدار را خواستار شد و گفت: همچنین اجرای تبصره ۳ ماده ۶ قانون شهرداری‌های برای انجام وظایف دستگاه‌های خدمات‌رسان و همکاری با شهرداری‌ها و تخصیص اعتبارات بازآفرینی از دیگر نیازهای مهم شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

شهردار الوند بر لزوم اجرای طرح‌های تفضیلی و جامع شهرها تأکید کرد و افزود: همچنین صدور مجوز حفر چاه برای آبیاری فضای سبز و قطع استفاده از آب شرب برای آبیاری از نیازهای دیگر شهرداری‌ها به شمار می‌آید.

خلج‌طایفه همچنین از نگاه عابربانکی سایر دستگاه‌ها به شهرداری‌ها انتقاد کرد و گفت: امیدواریم مدیران نگاه عابر بانکی خود از شهرداری‌ها را بردارند تا شهرداری‌ها بتوانند در مسیر خدمت به مردم موفق‌تر از گذشته باشند.

کد خبر 748492

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • فرونشست وحشتناک زمین ؛ پراید در زمین فرو رفت
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است