Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید حلاج یوسف زادگان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا فاصله گرفتن از نظام چندنرخی ارز را یک ضرورت برای اقتصاد و تولید کشور دانست و افزود: فعالان واقعی اقتصادی پیش از این و در دولت دوازدهم خواهان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بودند اما زورشان به دولت نرسید اما در دولت سیزدهم این مساله به عنوان یک اقدام راهگشا برای حل مشکلات اقتصادی کشور، کلید خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: فعالان واقعی اقتصادی بدون شک از تصمیم دولت سیزدهم برای اصلاح نظام ارزی استقبال می کنند زیرا در گذشته یکسری از شرکت ها از رانت ۴۲۰۰ تومانی استفاده می کردند و سایر رقبا را از میدان به در می کردند اما با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، رقابت سالمی بین تولیدکنندگان و واردکنندگان شکل خواهد گرفت.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین افزود: متاسفانه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی از اواخر اسفند سال ۹۷ به انحراف کشیده شد و باعث هدررفت منابع ارزی، از بین رفتن رقابت بین صنایع و کاهش انگیزه تولید و همچنین رشد قاچاق شد.

وی اظهار داشت: به دلیل فاصله قیمتی ایجاد شده ناشی از ارز ۴۲۰۰ تومانی شاهد حجم بالایی از قاچاق کالاهای اساسی بودیم که با حذف این ارز این معضل مرتفع خواهد شد.

حلاج یوسف زادگان افزود: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یک جراحی اقتصادی بود که اقتصاد کشور به آن نیاز مبرم داشت و دولت سیزدهم در اقدامی شجاعانه آن را برعهده گرفت و در حال عملیاتی کردن آن است و باید منتظر آثار خوب این اتفاق باشیم.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران دلار 4200 تومانی استان قزوین قاچاق دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران دلار 4200 تومانی استان قزوین اتاق بازرگانی ایران دلار 4200 تومانی استان قزوین قاچاق دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند

حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم در کانال شخصی اش در شبکه اجتماعی ایتا نوشت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی مثل دفتر، وسیله نقلیه، عوامل دفتر، محل اسکان برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند و... را برای ایفای وظیفه نمایندگی منتخبان فراهم کند.

وی افزود: خصوصا که برخی منتخبان (به ویژه کسانی که در حال حاضر نماینده نیستند) برای حفظ استقلال خود و عدم وابستگی به کانون‌های ثروت، در ایام انتخابات بخشی از سرمایه شخصی‌شان را هزینه کرده‌اند و حتما به این امکانات نیاز دارند.

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟