Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:58:27 GMT

جمع آوری ۴۰۳ متکدی در ارومیه طی یکسال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۶۱۴۸

جمع آوری ۴۰۳ متکدی در ارومیه طی یکسال گذشته

غلامحسین عماری گفت: از این تعداد ۳۵۳ نفر بزرگسال، ۴۱ نفر زیر ۱۸ سال و ۹ نفر زیر ۱۰ سال بودند که کلیه کودکان کار پس از پذیرش در مرکز ساماندهی متکدیان با حکم قضایی به همراه کلیه وجوه به بهزیستی تحویل داده شد.

فرماندار ارومیه با اشاره به عملکرد سال جاری در حوزه جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهر می گوید: طی فروردین تا ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری نیز ۷۸ نفر متکدی در سطح ارومیه جمع آوری شد که از این تعداد ۶۶ نفر در فروردین و ۱۲ مورد در اردیبهشت ساماندهی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عماری می گوید: از این تعداد متکدی جمع آوری شده،۵۱ نفر مرد و ۲۷ نفر زن بوده و از نظر رده سنی نیز ۷۰ نفر بزرگسال و ۸ نفر زیر ۱۸ سال بودند.

فرماندار با اشاره به مشکلات و نیازمندی‌های مرکز ساماندهی متکدیان از عدم همکاری نیروی انتظامی جهت جمع آوری معتادین متجاهر در سطح شهر و موکول کردن آن به مرکز ساماندهی متکدیان که در حیطه کاری مرکز نیست نیست، گلایه نمود و گفت: نبود پلیس نسوان و همچنین سرباز وظیفه جهت جمع آوری متکدیان از سطح شهر، نبود هیچ راهکاری برای معتادین بالای ۶۰ سال به کودکان زیر ۱۸ سال دارای بیماری اعتیاد، عدم وجود کمپ ترک اعتیاد بانوان در مرکز استان و عدم پذیرش کمپ‌های ماده ۱۵، نبود خودروی کافی جهت جمع‌آوری متکدیان و عدم تخصیص مکان ثابت استاندارد گرمخانه از مشکلات و نیازمندی‌های مرکز ساماندهی متکدیان است.

عماری با تاکید براینکه نیاز است خودرو گشت مرکز ساماندهی جهت تقسیم بندی سطح شهر و حضور مستمر و سریع در چهارراه‌ها افزایش یابد، گفت: نصب بنر‌های تبلیغاتی در چهارراه‌ها در خصوص تکدی گری از طریق شهرداری، همکاری سازمان‌های مردم نهاد با این مرکز و ثبت سازمان‌های مردمی با این عنوان و موضوع به تعداد لازم و افزایش مشارکت اجتماعی میتواند راه گشا باشد.

فرماندار بابیان اینکه مدت زمان یک ماهه برای نگهداری و درمان فرد متکدی در مراکز ترک اعتیاد کافی نیست، بر لزوم افزایش مدت زمان درمان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه قریب به اتفاق ۹۰ درصد متکدیان دارای بیماری اعتیاد هستند از خانواده و اجتماع طرد شده اند لذا پیشنهاد می‌شود بعد از درمان توسط کمپ ترک اعتیاد در خصوص باسوادی و توانمندسازی افراد پاک شده پس از تلخیص با هماهنگی‌های لازم با اداره کار برای آموزش و اشتغال این افراد در کارگاه‌های زودبازده اقداماتی صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: متکدیان طرح جمع آوری متکدیان فرماندار ارومیه بهزیستی آذربایجان غربی ارومیه مرکز ساماندهی متکدیان جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران گفت: سال گذشته ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده سراسر استان مورد بررسی واقع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حجت‌الاسلام مرتضی موسوی، ظهر امروز_ یک‌شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی مرکز مهر خانواده در استان‌ها اظهار کرد: این مرکز به منظور ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام راه‌اندازی شد و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: در این استان ۲۲ مرکز مهر خانواده در حال فعالیت است که در سال گذشته ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز وارد شده بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با اشاره به اینکه تعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته دو هزار و ۳۴۳ مورد بوده است، گفت: علاوه بر این مرکز، مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در مازندران فعالیت دارد.

موسوی با تاکید بر اینکه ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری این استان مازندران است، اظهار داشت: بی‌شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهادهای مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری مازندران به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۱۲۳ هزار و ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرار گرفت و دو هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شد که شمار ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق بوده است.

کد خبر 750817

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند