Web Analytics Made Easy - Statcounter

زیویار گفت: ریشه کنی فقر مطلق در دستور کار قرار دارد و تاکنون مشخصات حدود ۱۸۰۰ نفر در سامانه ثبت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، فرهاد زیویار در جلسه کار گروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده اظهار داشت: بر اساس تخمین‌های موجود و آماری که در استان لرستان ارائه شده است تاکنون مشخصات حدود ۱۸۰۰ نفر در این سامانه ثبت شده که انشالله بتوانیم از اعتباری که برای این منظور قرار داده شده در جهت حمایت و مساعدت این افراد و ریشه کنی فقر مطلق بهره مند شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای وارد شدن به این سامانه افراد به‌صورت خود اظهاری نمی توانند اقدام کنند بلکه لازم است مشخصات آنان از طریق سمن ها و نهادهای حمایتی و ذیربط به عنوان معرف در سامانه بارگذاری شود.

استاندار لرستان دستور کار دوم را در خصوص پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام عنوان کرد و گفت: در این جلسه گزارشات خوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی و سازمان دامپزشکی استان و اعضای هیئت علمی دانشکده دامپزشکی در خصوص بیماری تب کریمه کنگو مطرح شد و مصوب گردید که پیشنهادات در قالب ابلاغیه‌ای به فرمانداری ها ارسال شود تا با رعایت استانداردهای لازم در کشتارگاه‌ها از این بیماری پیشگیری لازم به عمل آید.

زیویار به مهاجر پذیری و مهاجر فرستی لرستان اشاره و بیان کرد: بر اساس گزارشی که اخیرا سازمان برنامه و بودجه استان ارائه کرده است، در سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از استان لرستان به دیگر نقاط مهاجرت کرده اند اما به منظور دست یابی به آمار دقیق مقرر شد سازمان ثبت احوال آخرین گزارشات را تا پایان سال ۱۴۰۰ در جلسات آینده ارائه کند تا به جمع بندی دقیق تری در این زمینه برسیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، یک بیماری حاد ویروسی با واگیری بالا، شدید، اخطار کردنی و قابل انتقال مرزی در نشخوارکنندگان کوچک اهلی و حیات وحش است که با ایجاد واگیری و تلفات بالا، خسارات اقتصادی قابل ملاحظه‌ای در این گونه دام‌ها به وجود می‌آورد؛ بنابراین مهار کامل و در نهایت ریشه کنی این بیماری در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است.

محمود ترخاصی افزود: طرح سراسری واکسیناسیون دام‌های سبک شهرستان علیه این بیماری با استفاده از توان ۸ نیروی عملیاتی دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی بصورت رایگان از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

او گفت:تا کنون بیش از ۲۱ هزار راس دام سبک مورد مایه کوبی قرار گرفته اند و پیش بینی می‌شود کلیه جمعیت دامی موجود در واحد‌هایی روستایی و عشایری با اولویت مناطق مجاور با مناطق چهارگانه حفاظت شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست و مجاور حیات وحش، علیه این بیماری ایمن سازی شود.

دیگر خبرها

  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد