Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:06:43 GMT

۴.۵ تن برنج قاچاق در ارومیه کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۶۷۰۱

۴.۵ تن برنج قاچاق در ارومیه کشف شد

حسین نجف زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مأموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید کلانتری ارومیه در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و در بازرسی از آن مقدار ۴۴۹۰ کیلوگرم برنج خارجی را کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه متهم این پرونده به پرداخت یک میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد، گفت: همچنین خودروی حامل ۲۵۰۰ کیلوگرم شکر در مسیر ارومیه به تبریز متعلق به یکی از واحدهای عمده فروشی شهرستان ارومیه توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: متهم این پرونده عرضه خارج از شبکه شکر نیز به پرداخت ۷۶۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

نجف زاده با اشاره بیش از شش هزار میلیارد ریال جزای نقدی در رسیدگی به ۲۳۰۰۰ فقره پرونده طی سال گذشته در استان، اظهار کرد: این پرونده‌ها در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت درمان و قاچاق کالا و ارز تعداد ۲۳۰۲۲ فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد و به تعداد ۲۳۰۶۰ فقره پرونده رسیدگی شد که تعداد ۳۸ فقره پرونده مازاد رسیدگی شده مربوط به پرونده‌های مانده از سال ۱۳۹۹ بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع این پرونده‌ها ۶۰۳۳ میلیارد و ۴۵۴ میلیون ریال محکومیت صادر شده است، گفت: از این تعداد پرونده تعداد ۱۵۹۷۳ فقره مربوط به بخش کالا و خدمات و تعداد ۶۲۵۲ فقره مربوط به بخش قاچاق کالا و ارز و تعداد ۷۹۷ فقره مربوط به پرونده‌های بهداشت و درمان است.

نجف زاده افزود: شعب رسیدگی کننده به جرایم قاچاق کالا و ارز استان از ۶۲۵۲ فقره پرونده وارده مربوط به این بخش به تعداد ۶۲۶۸ فقره رسیدگی شد که تعداد ۱۶ فقره مربوط به پرونده‌های مانده از سال‌های قبل بوده که متهمین را علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت ۳۷۹۴ میلیارد و ۶۳۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از صدور مجازات‌های غیر نقدی از قبیل ضبط کالاها و ارز قاچاق و خودروهای حامل کالاهای قاچاق به نفع دولت، تعطیلی و پلمپ واحدهای متخلف، نصب پارچه و ممهور نمودن پروانه واحد به مهر تخلف، حبس بدل از جزای نقدی متخلفین، معدوم نمودن کالاهای فاسد و … برای تعدادی از محکومین خبر داد.

کد خبر 5487268

منبع: مهر

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی حسین نجف زاده برنج بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بسیج سازندگی احتکار گروههای جهادی آلودگی هوا خراسان رضوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز ایلام نانوایی مشهد ریال جزای نقدی فقره مربوط میلیون ریال فقره پرونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توبیخ پزشک متخلف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده تخلف یکی از پزشکان به اتهام اضافه دریافتی از بیماران به میزان ۳۸۸ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی تخصصی ویژه رسیدگی به تخلفات امور بهداشتی و درمانی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه پس از بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن هرگونه اسناد و مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز و پزشک متخلف را  علاوه بر توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی به پرداخت سه میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر میزان اضافه دریافتی محکوم کرد.

نجف زاده گفت: بازرسان بهداشت و درمان شهرستان ارومیه گزارش تخلف را با شکایت شاکی خصوصی و در بازرسی از اسناد و مدارک موجود در مطب یکی از پزشکان کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • ضبط ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • قاچاقچی سوخت در امیدیه محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان