Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@00:54:29 GMT

خرید دام مازاد عشایر استان ایلام

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۶۷۸۳

خرید دام مازاد عشایر استان ایلام

به گفته فرشاد یاسمی، با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان با وزیر جهاد کشاورزی خرید دام مازاد عشایر بصورت لاشه‌ای و کیلویی ۸۵۰ هزار ریال موافقت شده است.

او می گوید: خرید دام بصورت لاشه‌ای در شهرستان‌های ایلام، چوار و چرداول شروع شده و به ترتیب همه شهرستان‌ها در دستور کار است.

مدیرکل امور عشایر ایلام از ارسال دام خریداری شده به مرکز خبر داد و گفت: خرید دام پروار عشایر بصورت زنده به قیمت متعادل روز در دستور کار امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی است و شورای سیاست گذاری جهاد کشاورزی باید این مجوز را صادر کند که ۹۰ درصد کار انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسمی از پیش بینی ۲۰ درصد خرید دام میش حذفی استان در این مرحله خبر داد و یادآور شد: محدودیتی برای خرید در این مرحله وجود ندارد.

مدیرکل امور عشایر ایلام گفت:۲ هزار تن کنسانتره و ۷۵۰ تن جو برای دام عشایر استان در سال جاری نیز خریداری و در حال توزیع بین دام عشایر است.

جمعیت عشایر استان ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار اعلام شده که دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امور عشایری خرید دام خرید دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو