Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندی پیش  شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلمی از ورود  آب فاضلاب به زمین‌های کشاورزی شهر داران خبر داده بود که این موضوع موجب نگرانی کشاورزان به دلیل آلوده شدن محصولاتشان شده و با پیگیری‌های مکرر هیچ اقدامی از سوی مسئولان صورت نگرفته است و درخواست رسیدگی به این مشکل را داشت، مصطفی سلیمی در این باره گفت:  تصفیه خانه شهر داران در اراضی نهر کدران توسط آب و فاضلاب ساخته شد، استاندارد طراحی شده برای این تصفیه خانه استفاده از پساب برای درختان غیر مثمر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او طبق قانون پساب تصفیه خانه برای استفاده در هر مصرفی باید به تایید محیط زیست و علوم پزشکی برسد و بنابر تایید این دو سازمان در حال حاضر پساب حاصل از این تصفیه خانه فقط برای استفاده در دومصرف صنعت و آبیاری درختان غیر مثمر تاییدیه گرفته است و به هیچ عنوان برای مصارف محصولات کشاورزی مناسب نیست.

در سال‌های اخیر با کشاورزان و شهرداری مذاکرات انجام شده که آب این تصفیه خانه در اختیار کشاورزان برای آبیاری درختان غیر مثمر استفاده شود و در آخرین اقدامات انجام شده در شنبه هفته گذشته در جلسه‌ای که با حضور زینلیان معاون استاندار، فرماندار و مسئولان محیط زیست و علوم پزشکی برگزار شد قرار است طی روزهای آینده پساب این تصفیه خانه با محوریت فرمانداری در اختیار شهرداری برای آبیاری درختان غیر مثمر قرار گیرد.

طبق قانون بهره بردار نهایی که از آب پساب تصفیه خانه استفاده می‌کند برای استفاده مورد نظر خود ملزم به تصفیه تکمیلی است.

به گفته رئیس اداره منابع آب فریدن و چادگان ما در صورت لزوم و تایید مراجع ذیصلاح آمادگی تغذیه مصنوعی پساب به ابخوان و منابع سطحی را داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی درختان غیر مثمر تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۶۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود

یحیی عیدی بیرانوند در مراسم روز زمین پاک، اظهار کرد: در اسلام به توسعه فضای سبز و درختکاری سفارش شده است و همه در قبال زیبایی زمین مسؤولیم.

وی بیان کرد: شهرداری بروجرد در غرب کشور، اولین شهری است که برای آبیاری فضای سبز از پساب استفاده می‌کند. در غرب کشور چنین پروژه‌ای شروع نشده است و با این طرح، استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز قطع خواهد شد و یک کار اساسی و زیربنای برای آینده شهر بروجرد است.

او افزود: برای تفکیک زباله با شرکت‌های بومی و غیربومی رایزنی کرده‌ایم و هر شرکت برنامه بهتری برای تفکیک زباله داشته باشد با شهرداری قرارداد خواهد بست.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده