Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@13:37:07 GMT

وقتی شکر به جای شهد خوراک زنبور‌ها می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۷۱۶۳

وقتی شکر به جای شهد خوراک زنبور‌ها می‌شود

یوسفی رئیس اتحادیه زنبورداران خراسان جنوبی گفت: امسال با توجه به اینکه تعداد کندو‌ها افزایش ۱۰ هزار تایی داشته و به ۶۰ هزار کندو رسیده، انتظار داشتیم عسل بیشتر و با کیفیت تری تولید شود، اما به دلیل وضعیت نامناسب جوی و گرد و غبار برداشت عسل هنوز انجام نشده است.

او گفت: خراسان جنوبی به دلیل داشتن سطح وسیع زیر کشت زرشک و عناب در تولید عسل با کیفیت از این دو محصول مطرح است، اما در حال حاضر وضعیت آب و هوایی و نشستن گرد و غبار روی شهد گل‌ها به ویژه شکوفه درختان عناب و زرشک باعث شده زنبور‌ها نتواند از آن تغذیه و عسل با کیفیتی را تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه زنبورداران خراسان جنوبی گفت: این وضعیت سبب شده تا زنبورداران ناامید از تولید عسل و صرفا برای حفظ، زنده ماندن و تکثیر زنبورها، آن‌ها را با شکر تغذیه کنند.

سهمیه شکر زنبورداران کم است

رئیس اتحادیه زنبورداران خراسان جنوبی گفت: معضل اصلی ما برای تولید عسل و فرآورده‌های آن نهاده شکر هست ، سهمیه شکری که برای بخش زنبورداری استان در نظر گرفته شده به ازای هر کندو در سال سه کیلوگرم شکر است در حالی که مقدار استاندارد شکر برای هر کندو ۱۰ کیلوگرم است و زنبوردان برای رفع این کمبود ناچارا باید شکر آزاد هم خریداری کنند.

او گفت: سال گذشته تنها ۱۶۰ تن سهمیه شکر به استانمان اختصاص یافت و تنها در صورت حمایت و رفع این مشکل می‌توانیم تولید عسل و سایر فرآورده‌های زنبور عسل را افزایش دهیم.

یوسفی   گفت: علاوه بر این‌ها پیدا کردن شکر در بازار سخت شده و پس از هر بار مراجعه برای خرید شکر آزاد دست خالی بر میگردیم

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه زنبور عسل کندوی عسل خراسان جنوبی تولید عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سرقت ذخیره غذایی یک سنجاب توسط خرس سیاه (فیلم) بازی‌ توله خرس با دوربین تله‌ای در ارتفاعات رامسر (فیلم) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی (فیلم)

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • (ویدئو) حمله خرس خرابکار به کندوهای زنبورداران در بانه