Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سیده مریم محمدی روز چهارشنبه در نخستین نشست اعضای شورای اداری این اداره کل افزود: واحدهای صنعتی موظف به استفاده از توان کارشناسان بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در محل فعالیت برای جلوگیری از آسیب‌ها یا به حداقل رساندن آنها است و در این صورت  بسیاری از مسائل محیط زیستی واحدها برطرف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست حفاظت محیط زیست استان همدان خاطر نشان کرد: یکی از مولفه های مهم و اثرگذار در حفظ محیط زیست توجه به مسئولیت اجتماعی از سوی واحدهای تولیدی است.

محمدی، شاه کلید حل موانع انجام کار اجرایی را تعامل و مشورت دانست و گفت: وظایف دستگاه ها در حوزه محیط زیست باید توسط کارشناسان این اداره کل تبیین شود تا همه دستگاه‌ها به وظایف محیط زیستی خود که قانونگذار معین کرده واقف شده و کم کاری سایر دستگاه ها متوجه سازمان حفاظت محیط زیست نشود.

وی اظهار داشت: در راستای جهاد تبیین باید همه مسئولان در حوزه فعالیتی به انعکاس دستاوردها و تلاش های صورت گرفته بپردازند.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: در اجرای صحیح قوانین و وظایف ذاتی سازمانی، همچنان با صلابت کامل از هر گونه تعدی به انفال و مواهب الهی پیشگیری می شود و همه باید نظارت داشته باشند که صنایع به هیچ عنوان آسیبی به محیط زیست وارد نکنند.

محمدی همچنین بر بهره گیری از ظرفیت و توان سازمان های مردم نهاد و کارشناسان حوزه محیط زیست استان و شهرستان ها از سوی روسای ستادی و شهرستانی تاکید کرد و گفت: با پشتوانه تیم مدیریتی، منابع انسانی و تجربه، تعامل و مشورت تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف محیط زیست استان به کار می گیریم.

وی با بیان اینکه پرسنل حفاظت محیط زیست استان همدان سرمایه های سازمان هستند اظهار داشت: تجربه ارزشمند و پتانسیل بالا، گنجینه ای از نیروی انسانی برای سازمان حفاظت محیط زیست در همدان ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، حدود یک هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی در استان همدان فعال است. 

برچسب‌ها استان همدان سازمان حفاظت محیط زیست عوارض آلایندگی جلسه شورای اداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان همدان سازمان حفاظت محیط زیست عوارض آلایندگی استان همدان سازمان حفاظت محیط زیست عوارض آلایندگی جلسه شورای اداری حفاظت محیط زیست محیط زیست استان استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ عبدالرحمن زحمتی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.
معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.
روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.
وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

به علت نبود آگاهی ،بسیاری از نوزادان وحوش از چرخه طبیعت خارج می‌شوند
معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.
لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.
در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه پستانداران زیست می‌کنند.

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک