Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه، برای دیدار و گفتگو با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور و دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین وارد شهر کی‌یف شد.

سرویس جهان مشرق _ به روز پایانی یازدهمین هفته از جنگ روسیه و اوکراین رسیده ایم؛ عملیات نظامی ارتش روسیه در جبهه شرقی و مناطقی نظیر ایزیوم، پوپاسنا و سورودونتسک همچنان ادامه دارد اما با دفاع سرسختانه ارتش اوکراین، پیشروی قابل توجهی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر وزیر خارجه آلمان به کی‌یف

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه، برای دیدار و گفتگو با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور و دیمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین وارد شهر کی‌یف شد.

وی در جریان این دیدارها گفت: «آلمان وابستگی خود را به منابع انرژی روسیه، برای همیشه به صفر می‌رساند. تحریم‌ها علیه روسیه حتی اگر آلمان را تحت الشعاع قرار دهد، قابل لغو نیستند. گام بعدی تامین تانک‌ها و توپ‌های خودکششی PZH۲۰۰۰ خواهد بود.

آلمان و هلند این مدل از هویتزرها را به صورت مشترک به اوکراین ارائه خواهند داد زیرا ما به تنهایی نمی‌توانیم همه تجهیزات را تامین کنیم و با کمبود سیستم‌های توپخانه‌ای مواجه هستیم. با این حال آلمان ۷ عراده هویتزر در اختیار اوکراین قرار خواهد داد و همزمان با آن آموزش نیروهای اوکراینی را آغاز خواهد کرد.

وی همچنین اعلام کرد که روند بازگشایی سفارت آلمان در کیف از روز سه شنبه آغاز خواهد شد. بربوک در جریان این سفر از مناطق جنگ زده غرب کی‌یف نیز بازدید کرده و در مراسمی به یاد قربانیان کشتار بوچا شمع روشن کرد.

کشته شدن فرمانده یگان هوادریای اوکراین در نبرد هوایی

به گفته منابع اوکراینی سرهنگ Ihor bedzai فرمانده بخش هوایی نیروی دریایی اوکراین در یک درگیری هوایی کشته شده است. یگان هوادریای ارتش اوکراین مجهز به هواپیما های Be-۱۲ و An-۲۶ و شماری هلیکوپتر از جمله کاموف ۲۷، میل ۸ و میل ۱۴ است که گفته می‌شود فرمانده اوکراینی نیز خلبان بالگرد میل۱۴ بوده که توسط ارتش روسیه سرنگون شده است.

نگاهی به خسارات تجهیزاتی دو طرف از آغاز نبرد

اگرچه از زمان شروع درگیری‌ها در ۲۴ فوریه ماه گذشته میلادی، آمارهای متناقض و بعضا اغراق آمیز از سوی هر دو طرف در خصوص تلفات و خسارات رقیب منتشر می‌شود اما بر اساس انچه که در ۶۰ روز گذشته در تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از میدان نبرد دیده شد حداقل می‌توان لیستی از خسارات تجهیزاتی روسیه و اوکراین در این نبرد را به شکل زیر عنوان کرد:

ارتش روسیه:

_۷۵۷ دستگاه تانک اصلی میدان نبرد از مدل‌های مختلف نظیر تی۷۲، تی۸۰ و تی۹۰

_ ۶۷۵ دستگاه خودروی رزمی پیاده نظام از مدل‌های مختلف نظیر خانواده BMP و BTR

_ ۲۱۵ دستگاه خودروی زرهی هوابرد از مدل‌های مختلف BMD و BTR

_ ۳۴۷ دستگاه خودرو و نفربر زرهی نظیر MT-LB و GAZ

_ ۴۰ دستگاه خودروی محافظت شده ضد مین و ضد کمین (امرپ) مدل KAMAZ

_ ۲۲۷ دستگاه توپخانه خودکششی

_ ۶۵ دستگاه توپخانه کششی

_ ۱۲۲ دستگاه خودروهای مهندسی رزمی

_ ۱۲۱دستگاه انواع سامانه‌های پدافندی نظیر، بوک ام۲، تور ام۲ و پنتسیر

_ ۱۱دستگاه رادار کشف

_ ۱۰۱۰دستگاه کامیون ترابری و پست فرماندهی متحرک

_ ۳۰فروند هواپیمای جنگنده و ۱ فروند هواپیمای ترابری

بالگردهای روسی نابود شده در فرودگاه خرسون

_ ۵۱فروند بالگرد رزمی

_ ۵۶ فروند پهپاد

_ ۱۳ فروند لنج و کشتی آبی خاکی و ناو جنگی

ارتش اوکراین:

_ ۱۵۳ دستگاه تانک اصلی میدان نبرد از انواع تی۶۴، تی۷۲ و تی۸۰

_ ۱۲۹ دستگاه خودروی رزمی پیاده نظام

_ ۱۴۷ دستگاه نفربر زرهی

_ ۱۱۷ دستگاه خودروی زرهی محافظت شده ضد مین و ضد کمین (امرپ)

_ ۳۳ دستگاه توپخانه خودکششی

_ ۳۴ دستگاه توپخانه کششی

_ ۲۷۹ دستگاه کامیون ترابری

_ ۴۹ دستگاه سامانه پدافندی نظیر اس۳۰۰ و بوک ام۱

_ ۲۱ دستگاه رادار کشف

_ ۲۵ فروند جنگنده رزمی سوخو۲۷ و سوخو ۲۵ و میگ۲۹

بقایای جنگنده سوخو۲۵ اوکراینی

_ ۵ فروند هواپیمای ترابری

_ ۱۵ فروند بالگرد رزمی میل۲۴ و میل۸

_ ۱۸ فروند پهپاد

پهپاد بیرقدار ساقط شده ارتش اوکراین

* قابل ذکر است که لیست خسارات تجهیزاتی فوق تنها بر اساس مواردی است که تصاویری از آنها وجود داشته است و طبیعتا آمار واقعی خسارات هر دو طرف بیشتر از ارقام ذکر شده در بالا است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت روسیه بوچا اوکراین نیروی دریایی اوکراین هواپیمای ترابری ولادیمیر زلنسکی ارتش روسیه سفارت آلمان پهپاد بیرقدار خودروی زرهی هویتزر اخبار داغ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزیر خارجه آلمان دستگاه توپخانه دستگاه خودروی ارتش اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۷۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین امروز ـ شنبه ـ اذعان کرد وضعیت میدان نبرد برای نیروهای اوکراینی همچنان «رو به خامت است و بدتر هم می‌شود.»

به گزارش ایسنا، اوکراین مدتهاست در میدان نبرد با کمبود نیرو و تجهیزات دست‌وپنجه نرم می‌کند و برخی از مقامات و رسانه‌های غربی طی روزهای اخیر اذعان کرده‌اند که بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین چندان نمی‌تواند جریان جنگ را به نفع این کشورر جنگ‌زده اروپایی تغییر دهد.

خبرگزاری تاس به نقل از «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین نوشت: «وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود.»

این مقام اوکراینی این اظهارات را خطاب به متحدان غربی طی جلسه‌ گروه تماس دفاع اوکراین عنوان کرد.

او در پیام‌رسان تلگرامش نوشت: «من اعضای این ائتلاف را نسبت به وضعیت وخیم میدان نبرد که در حال بدتر شدن است، آگاه کردم.»

این اولین بار نیست که الکساندر سیرسکی نسبت به اوضاع وخیم اوکراین هشدار می‌دهد. وی پیش از این گفته بود که وضعیت جبهه شرقی «به طرز چشمگیری دشوار و بدتر شده است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر