Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:33:37 GMT

استاد مجابی، پدر علم کتابداری استان کرمانشاه تجلیل شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۷۴۸۲

استاد مجابی، پدر علم کتابداری استان کرمانشاه تجلیل شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا در این مراسم که در کتابخانه عمومی امیرکبیر برگزار شد، استاد حسن منتصب مجابی، بنیانگذار رشته کتابداری در استان کرمانشاه گفت: رشته کتابداری در کرمانشاه با زحمات و چالش های فراوانی همراه بود تا زمانی که توانستیم پذیرش در این رشته داشته باشیم و از اساتید کتابداری کشوری استفاده کنیم تا این رشته جدید در سال ۱۳۵۲ در استان رونق یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال ۱۳۵۲ برای اولین بار رشته کتابداری در استان کرمانشاه راه اندازی شد و سال ها طول کشید که با کمک اساتید دیگر، علم کتابداری برای خدمت گذاری به علاقه مندان این رشته در استان راه اندازی شد.

اساتید کتابداری بازوهای توانمند کتاب و کتابخوانی در استان هستند

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در این مراسم ضمن تبریک به اساتید کتابداری به مناسبت گرامیداشت مقام و جایگاه معلم گفت: بسیار خرسندم که امروز در محضر اساتید بزرگ علم اطلاعات و دانش شناسی استان کرمانشاه هستیم و جایگاه افرادی که در راه انتقال علم تلاش می کنند از بالاترین جایگاه ها در اجتماع است و ما باید قدردان چنین افرادی باشیم.

«معصومه حسنی‌خونسار» در ادامه افزود: اساتید کتابداری بازوهای توانمند کتاب و کتابخوانی در استان هستند چرا که خدمتگزارانی را در این رشته آموزش می دهند تا در کتابخانه های عمومی در شغل کتابداری منابع ارزشمند و کتاب های مفید را به مردم معرفی کنند و این کتابداران بهترین و امین ترین مشاوران در کتابخانه ها خواهند بود.  

باید کتابداران رشته علم اطلاعات و دانش شناسی را بیشتر به جامعه معرفی کنیم.

«فیض الله فروغی»، استاد علم اطلاعات و دانش شناسی هم در این مراسم گفت: اگر بخواهیم در خصوص پدر هر علم در هر منطقه صحبت کنیم می توانیم در رشته کتابداری به جرات استاد حسن منتصب مجابی را پدر علم کتابداری در استان کرمانشاه معرفی کنیم و ایشان بنیانگذار کتابداری در دانشگاه های استان بودند.

وی با اشاره به اینکه استاد مجابی بود که مسیر را برای علاقه مندان به رشته کتابداری هموار کرد و زحمات بسیاری برای ترویج علم کتابداری در استان و حتی در کشور متحمل شده است افزود: بهترین لحظات زندگی من زمانی است که در حال تدریس رشته کتابداری هستم و ما باید کتابداران رشته علم اطلاعات و دانش شناسی را بیشتر به جامعه معرفی کنیم.

باید شرایط رشته کتابداری بهتر شود

«محمود مرادی»، عضو انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور استاد مجابی در جمع اساتید گفت: ما به عنوان اساتید و آموزگاران این رشته برای از بین رفتن چالش های کتابخوانی هم باید تلاش کنیم و در تمام مراحل یار و یاور کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه باشیم.

وی ادامه داد: باید شرایط رشته کتابداری بهتر شود و این با همت اساتید و مسئولین این حیطه ممکن است؛ همچنین باید برای توسعه زیرساخت های کتاب و کتابخوانی مانند تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی استان پیگیری و مطالبه داشته باشیم.

در ادامه هر یک از اساتید دیگر ضمن قدردانی از مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی امیرکبیر و اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای فراهم کردن این مراسم، نظراتی در راستای رشد و توسعه کتاب و کتابخوانی و ترویج رشته علم اطلاعات و دانش شناسی بیان کردند.

در پایان با اهدای لوح یادبود از طرف مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه و کتابخانه عمومی امیرکبیر از اساتید حاضر در مراسم قدردانی بعمل آمد.

برچسب‌ها کتابداری نهاد كتابخانه های عمومی کشور کرمانشاه کتاب کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابداری نهاد كتابخانه های عمومی کشور کرمانشاه کتابداری نهاد كتابخانه های عمومی کشور کرمانشاه کتاب کتابخوانی کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه علم اطلاعات و دانش شناسی کتابداری در استان کتاب و کتابخوانی رشته کتابداری علم کتابداری کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این دومین اثر ، ذبیح الله صابری از شاعران گنابادی است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد در این مراسم که در کتابخانه عمومی شهید مطهری گناباد برگزار شد، با اشاره به قدمت ساختمان این کتابخانه گفت: با توجه به مرکزیت کتابخانه در شهر، مراجعان متعددی به این مرکز فرهنگی مراجعه می‌کنند، اما فضای فیزیکی کتابخانه بویژه سالن‌های مطالعه پاسخگوی حجم مراجعین نیست.
احمد مظلوم افزود: مخزن کتاب نیز با مشکل فضا مواجه است و با توجه به قدمت بالای ساختمان، ایجاد کتابخانه‌ای با فضای بیشتر و ساختمان ایمن‌تر در مرکز شهر گناباد ضروری به نظر می‌رسد.
 کتاب نخست ذبیح الله صابری شاعر گنابادی با عنوان زخم پنجه پاییز نیز در سال ۱۴۰۱ رونمایی شده است.

 

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام