Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@03:14:52 GMT

راه‌اندازی ۱۴۸ شعبه امر به معروف و نهی از منکر در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۸۳۷۸

راه‌اندازی ۱۴۸ شعبه امر به معروف و نهی از منکر در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمود الله‌مرادی ظهر امروز در نخستین گردهمایی شورای امر به معروف مساجد شهر سنندج اظهار کرد: در سطح استان ۱۴۸ شعبه امر به معروف در مساجد حسینیه‌ها اماکن نظامی و انتظامی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سهم شهرستان سنندج از این میزان ۳۷ شعبه و ۲۰ شعبه نیز در دست راه‌اندازی است گفت: ۲۷ شورا در بانه، ۲۸ شورا مریوان، ۸ شورا در کامیاران، ۶ شورا در بیجار، ۱۰ شورا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..در شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده است.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان خاطرنشان کرد: شوراهای امر به معروف در راستای تحقق اهداف محلات اسلامی فعالیت می‌کنند و بسیج نیز در این زمینه به صورت جدی همکاری و تلاش دارد.

الله‌مرادی افزود: ما مزاحم کار هیچ کسی نیستیم، معتقدیم باید همپوشانی کنیم و در راستای تقویت فرهنگ دینی و اسلامی در سطح محلات شهر گام برداریم.

وی به اهداف ستاد امر به معروف در تشکیل و چگونگی فعالیت شورای محلات گریزی زد و گفت:  اداره مطلوب محل توسط خود مردم و زمینه‌سازی در راستای شکل گیری شورا با استفاده از شوراهای امر به معروف اجرای عینی و عملی امر به معروف و نهی از منکر توسط مردم در قالب مطالبه‌گری و اصلاح مفاسد اجتماعی و مدیریت و نظارت بر همه امور محله از اهداف و برنامه‌های شورای مساجد است.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: تقویت نظام اسلامی به عنوان مهمترین امر به معروف و نهی از منکر با رفع مشکلات مردم در محله به وسیله مطالبه‌گری شوراها از مسولان و ایجاد نگرش مثبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی  اجرایی شدن کامل طرح جامع عفاف و حجاب در محلات و قوت گرفتن زندگی عفیفانه در سطح شهر مبارزه با هر نوع منکر ایجاد قدرت حقوقی و فرهنگی از دیگر اولویت ها و اهداف شوراهای مساجد و محلات است.

وی عنوان کرد: همه رده‌های سازمانی دولتی و غیردولتی و نهادهایی که به نحوی وابسطه دولت هستند مساجد و غیره باید اقدام به تشکیل شوراهای امر به معروف  بکنند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی شوراهای مساجد ایجاد یکپارگی در تصمیم‌گیری برای محلات است گفت: مهم‌ترین کاری که امروز با کمک معاونت پیشگیری قوه قضایی نیروی انتظامی و غیره حمایت از این شورا برای رفع مشکلات و مسایل اجتماعی و غیره در سطح محلات است.

وی اضافه کرد: هر شورا براساس مشکلاتی که در هر محله ای وجود دارد سه عرصه فعالیتی را برای خود تعریف می کند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر شورای محلات تقویت فرهنگ اسلامی امر به معروف و نهی از منکر راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/خوزستان رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از برنامه‌ریزی برای تشکیل و راه‌اندازی پنج شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز خبر داد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست با رئیس و نایب رئیس اتاق اصناف اهواز که شامگاه جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت مردمی، اساسی‌ترین رکن جهت تحقق سند تحول و تعالی قضایی، افزایش صلح و سازش در پرونده‌های قضایی و ایجاد امنیت پایدار در جامعه است. مشارکت‌های مردمی در راستای ایفای نقش مردم در اجرای عدالت است و قطعا می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش‌ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه اصناف از مهمترین عناصر اقتصادی کشور هستند و حجم بالای قشر مرتبط با اتاق اصناف وجود دارد، به زودی پنج شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز تشکیل و راه‌اندازی می‌شوند که فعالیت این شعبه‌ها سبب کاهش حجم پرونده‌ها در دادگاه خواهد شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحدهای صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل بر اساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

وی بیان کرد: شعب تخصصی به مشکلات و مسائل اصناف رسیدگی خواهند کرد تا علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه‌ها و حل اختلافات اثرگذار باشند موجب افزایش رضایت قشرهای مختلف مردمی نیز شوند.

امانت بهبهانی خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد راهکارهای کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های این اتاق، شورای سیاست‌گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز نیز راه‌اندازی خواهد شد.

در این نشست مراد بدری رئیس اتاق اصناف اهواز ضمن معرفی ساختار این اتاق، برای راه‌اندازی شعب تخصصی شورای حل اختلاف اتاق و هیأت‌های صلح اتحادیه‌ها، ابراز علاقه‌مندی و اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به وجود هیات‌های رسیدگی به شکایات در محل اتاق و اتحادیه‌ها، گفت: با توجه به جایگاهی که شوراهای حل اختلاف و هیأت‌های صلح دارند و زیر مجموعه دادگستری و قوه قضاییه هستند، اعتبار بالایی در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلافات دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود