Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز چهارشنبه به ایرنا افزود: هنوز هیچ کشوری نمی تواند اعلام کند که کرونا تمام شده، چرا که احتمال پیک های دوباره این بیماری وجود دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به واکسیناسیون صورت گرفته در جهان و در کشورمان شرایط کرونا تا حدی بهبود یافته و در کشور تقریبا همه چیز در حال برگشت به روال عادی پیش از کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این کاهش آمار مبتلایان و انجام واکسیناسیون به منزله پایان این بیماری نیست و همچنان باید پروتکل ها رعایت شده و واکسیناسیون با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی اضافه کرد: زندگی مردم باید به حالت عادی برگردد، اما استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باید همچنان با جدیت ادامه یابد.

دکتر شکیبا عنوان کرد: نیاز است والدین در بحث واکسیناسیون کودکان خود دغدغه بیشتری داشته باشند، چرا که هیچ چیز در خصوص آینده بیماری کرونا مشخص نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به موضوع پسماندهای بیمارستانی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در قانون وظیفه هر دستگاه در قبال پسماندهای عفونی مشخص شده و نیاز است که تمام دستگاه‌ها به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند، افزود: به عنوان دانشگاه علوم پزشکی وظیفه قانونی ما این است که پسماندهای عفونی بیمارستان ها را غیرعفونی و بی خطر کنیم و پس از آن باید تحویل شهرداری شده و شهرداری موظف است در خصوص دفع این پسماندها اقدام کند.

دکتر شکیبا عنوان کرد: شهرداری در این زمینه زمینی در سراب قنبر تعیین کرده که جای نامناسبی است و برای کمک به این نهاد چندین نقطه را مشخص کرده و مشاور گرفته ایم که بهترین نقطه برای این کار انتخاب شود.

وی گفت: زمینی انتخاب شده که اکنون در اختیار منابع طبیعی است و قرار شده این زمین به دانشگاه و از طرف ما هم به شهرداری تحویل شود.

دکتر شکیبا یادآور شد: تمام بیمارستان های استان مجهز به دستگاه بی خطرساز هستند و خرید و راه اندازی ۱۱ دستگاه جدید هم در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون BMI(شاخص توده بدنی) تمامی افراد بالای ۳۰ سال در تمامی مراکز بهداشتی بصورت رایگان انجام می شود، افزود: همچنین در تمامی مراکز بحث غربالگری فشار خون و خطرسنجی در این زمینه انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: غربالگری سرطان کلون هم برای تمام افرادی بالای ۵۰ سال انجام می شود و غربالگری سرطان سینه هم برای زنان ۳۰ تا ۷۰ سال در تمامی مراکز بهداشتی رایگان انجام می شود.

وی در ادمه عنوان کرد: همچنین برای زنان ۳۰ تا ۶۰ سال هم غربالگری سرطان دهانه رحم بصورت رایگان در مراکز انجام می شود.

دکتر شکیبا،  بیماری های غیرواگیر را عامل ۷۸ درصد موارد مرگ و میر در جامعه دانست و گفت: به طور قطع غربالگری ها و آموزش ها در زمینه این بیماری ها در کاهش آمار مرگ و میر بسیار موثر خواهد بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 سرطان سینه کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 سرطان سینه ویروس کرونا کووید 19 سرطان سینه کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام می شود دکتر شکیبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۸۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: فرآیند واکسیناسیون تکمیلی مرحله اول فلج اطفال ویژه اتباع خارجی در کردستان به اتمام رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، جهانبخش یوسفی اظهار کرد: برنامه جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال و حفظ دستاوردهای آن از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت است.

وی افزود: هر چند تلاش‌ها برای تحقق اهداف برنامه همچنان تداوم دارد، اما افزایش تردد به داخل کشور از کشورهای همسایه نشان دهنده خطر بالای ورود ویروس به کشورمان است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: عملیات ایمن سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی در مناطق غیر گرمسیری در مرحله اول از روز یکشنبه دوم اردیبهشت تا روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت سال جاری همزمان با سراسر کشور شروع و به اتمام رسید و مرحله دوم نیز از سی‌ام اردیبهشت تا یکم خرداد سال جاری اجرا خواهد شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کردستان طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال با هدف ریشه‌کن کردن کامل این بیماری در کودکان زیر پنج سال مهاجران خارجی اجرا شد و بیش از ۷۵ درصد موارد واکسیناسیون شدند.

کد خبر 749770

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد