Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از تشکیل ۱۴۸شورای امر به معروف و نهی از منکر در این استان خبرداد و گفت: این مهم به منظور تقویت فرهنگ دینی و اسلامی در محلات انجام شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمود الله‌مرادی پیش‌ از ظهر امروز در نخستین گردهمایی شورای امر به معروف و نهی از منکر مساجد مرکز استان کردستان که با حضور مسئولان در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی سابق در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: این شورا در سطح محلات شهرستان‌های استان نیز تشکیل شده و هدفمان دخالت در کار و برنامه‌های سایر متولیان این حوزه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تشکیل 148 شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن نظامی و انتظامی استان کردستان خبر داد و گفت: تاکنون 37 شورا در سنندج، 27 شورا در سقز، بانه پنج شورا، دیواندره 28 شورا، مریوان هشت شورا، کامیاران شش شورا، بیجار 10 شورا، قروه 21 شورا، دهگلان هفت شورا و سروآباد پنج شورا تشکیل شده و 20 شورای دیگر نیز در مرکز کردستان آماده راه‌اندازی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با تاکید بر اینکه باید همه دستگاه‌ها با هم‌افزایی در جهت تقویت فرهنگ دینی و اسلامی در سطح محلات شهر تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: بر اساس ماده چهار شورای مساجد دنبال ایجاد دولت محله اسلامی و اداره مطلوب محل توسط خود مردم و زمینه‌سازی برای حضور شورای امر به معروف و نهی از منکر، اجرای عینی فریضه امر به معروف و نهی از منکر توسط مردم در قالب مطالبه‌گری و اصلاح مفاسد اجتماعی و نظارت و مدیریت در تمام شئون محله هستیم.

وی با ذکر اینکه برای هر شورای محله یک خانم و ضابط امر به معروف و نهی از منکر جهت هماهنگی با دستگاه‌ها انتخاب خواهند شد، افزود: تقویت نظام جمهوری اسلامی، رفع مشکلات مردم و مطالبه‌گری مطالبات محل از مسئولان به عنوان مهم‌ترین امر به معروف از دیگر برنامه‌های برنامه‌ریزی‌شده در قالب این شورا است.

الله‌مرادی بیان کرد: تقویت نگرش مثبت مردم نسبت به نظام، ترویج و رعایت فرهنگ عفاف و حجاب در محلات و سبک زندگی اسلامی، مبارزه با هر گونه منکر در حوزه مشاغل و اقتصادی، ایجاد قدرت حقوقی و قضایی برای نیروهای مومن محلات جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ارتباط‌گیری اهالی محل با دستگاه‌ها، ارتقای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های پیش‌روی ستاد امر به معروف در کردستان است.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان مسائل فرهنگی باید از طریق شورای محلات در استان انجام شود، خاطرنشان کرد: این شورا باید مورد حمایت همه دستگاه‌ها، نهادهای نظامی و انتظامی کردستان قرار گیرد تا بتوانیم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم و مفاسد اجتماعی نقش‌آفرینی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید اعضای این شورا درد و مشکلات مردم را به مسئولان منعکس و مطالبه‌گری کنند، عنوان کرد: در قالب این شورا احکام برای همه افراد صادر و تحت حمایت قضایی می‌شوند، البته ماموستایان و اعضای هیئت امنا بدانند که دنبال تابلو گذاشتن و انجام کارهای خلاف امر به معروف و نهی از منکر نیستیم و همه کارها و برنامه‌ها را با هماهنگی قبلی انجام خواهیم داد.

الله‌مرادی یادآور شد: همه اعضای شورای محلات به صورت میدانی مشکلات مردم را شناسایی کرده و جهت پیگیری منعکس کنند.

دبیر ستاد امر به معروف کردستان: استاندار باید همه مدیران را به حضور بین مردم و فقرا مجاب کندرئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا: راه برون رفت از استحاله فرهنگی عمل به امر به معروف و نهی از منکر است

در این گردهمایی دو کمیسیون تخصصی تشکیل و مسائل و مشکلات استان کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/481/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای امر به معروف و نهی از منکر دبیر ستاد امر به معروف استان کردستان برنامه ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۸۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان در خصوص وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها گفت: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن نایبی امروز_ پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جلسه همایش شورای اسلامی شهری و روستایی شهرستان اصفهان با بیان اینکه یکی از پرتلاش‌ترین شوراها در دوره کنونی، شورای روستاها هستند، اظهار کرد: با وجود اینکه اعضای شورا خداپسندانه فعالیت می‌کنند، یکی از چالش‌های شورای بخش مرکزی، مدیریت نامطلوب برخی مدیران است و این موضوع سبب اجحاف در حق شورا شده است.

وی با اشاره به اینکه از مشکلات موجود در بخش مرکزی استان اصفهان آگاه هستیم، اما مصوباتی در شورا تصویب شد که تأثیر به‌سزایی در رفع مشکلات داشت، افزود: امیدواریم مصوبات تعیین شده در شوراها پیگیری و اجرایی شود، سعی‌مان بر این است تا این مصوبات تا دهه فجر اجرایی شود تا شرمنده مردم نشویم.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان با اشاره به وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها، با بیان اینکه در بعضی از روستاها اینترنت وجود ندارد و دانش‌آموزان مجبور هستند برای شرکت در کلاس‌ها و امتحانات به یکی از کتابخانه‌های شهر مراجعه کنند، عنوان کرد: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته برخی مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت بگیرد.

کد خبر 750169

دیگر خبرها

  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • تشکیل پرونده برای ضاربان آمر به معروف که برای ۳دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند | آخرین وضعیت جوان باغیرت و ۲ اراذل و اوباش
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!