Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@04:31:52 GMT

کیفیت هوای اراک و شازند برای تمام گروه‌ها ناسالم است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۸۸۲۳

کیفیت هوای اراک و شازند برای تمام گروه‌ها ناسالم است

گروه استان‌ها-رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای اراک صبح امروز به ۱۶۱ رسیده که بیانگر هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها بوده و هوای شازند هم با شاخص ۱۵۸ در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌‌ها قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، افزایش آلاینده‌ها در کلانشهر اراک سبب شده تا هوای این کلانشهر در روزهای اخیر بیش از پیش در محاصره آلودگی هوا باشد تا جایی که نفس‌های شهر به شمار افتاده و تنها امید مردم برای یک تنفس سالم، وزش باد و بارش باران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلودگی‌ها چند روزی است که مهمان ناخوانده اراک و دیگر شهرهای صنعتی استان مرکزی هستند و ظاهرا قصد رفتن نیز ندارد، این باعث شده مشکلات متعددی برای شهروندان ایجاد شود که از جمله آنها می‌توان به افزایش بار مراجعات افراد با مشکلات تنفسی به مراکز درمانی اشاره کرد.

کودکان، سالخوردگان و بیماران قلبی و ریوی در این شرایط هوایی در معرض خطر قرار دارند و تنفس این افراد به سختی انجام می‌شود ولی با این حال گویا اراده‌ای هم برای حل این معضل وجود ندارد و قصه پرغصه آلودگی هوای اراک بر مدار تکرار قرار گرفته و خط پایانی برای این دومینوی تلخ وجود ندارد.

خلاصه اینکه حال نفس‌های قطب صنعت کشور این روزها خوب نیست و به سان بیماری است که به سمت کما می‌رود و اگر تصمیم‌سازی‌ها برای نجاتش با تعلل مواجه باشد و تنها به چند جلسه و مصوبه اکتفا شود، سلامت ساکنان آن رفته رفته رنگ می‌بازد و اینجاست که باید پرسید شهروندان مظلوم اراک و دیگر شهرهای صنعتی استان مرکزی تا چه زمانی محکوم به استنشاق هوای آلوده هستند و باید تاوان تصمیم‌های اشتباه در توسعه شهری و صنعتی را بپردازند.

هوای اراک و شازند برای تمام گروه‌های سنی "ناسالم" استکیفیت هوای اراک و شازند برای گروه‌های حساس "ناسالم" استبازهم کیفیت هوای اراک برای گروه‌های حساس "ناسالم" شد

علیرضا محرابیان، رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در این باره گفت: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در 24 ساعت گذشته منتهی به 11 صبح امروز برابر با عدد 116 بوده و کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است. 

وی افزود: براساس این اطلاعات شاخص کیفیت هوای اراک در ساعت 11 صبح امروز به 161 رسیده که بیانگر هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها بوده و هوای شهرستان شازند هم با شاخص 158 در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های قرار گرفته است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: بنابراین توصیه می‌شود شهروندان از فعالیت بدنی و تردد غیرضروری در فضای باز جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/712/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناسالم برای تمام کیفیت هوای اراک برای تمام گروه استان مرکزی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۱ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • کیفیت هوای تهران در اولین روز هفته
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • کیفیت هوای تهران در ششمین روز از اردیبهشت
  • هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»