Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته و زوجین مشکلی در دریافت خدمات دارویی، آزمایش و غیره ندارند.

به گزارش قدس آنلاین، سعید کریمی در یک نشست خبری مجازی افزود: باید خدمات درمان ناباروری و مربوط به افزایش جمعیت را تحت پوشش قرار دهیم، البته قرار گرفتن بیش از پنج میلیون نفر زیر چتر حمایت بیمه ای که سه دهک کم برخوردار هستند، می تواند مشکلات زوجین نابارور را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه غربالگری پیش از زایمان حذف نشده است، اظهار داشت: اگر زوجین تمایل به انجام غربالگری داشته باشند می توانند به پزشک متخصص مراجعه کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کریمی ادامه داد:بارداری در سنین ۳۵ سال و بالاتر از آن خطرناک نیست و زوجین می توانند با غربالگری پیش از زایمان فرزند سالم به دنیا آورند، اما باید انگیزه زوجین برای فرزندآوری بعد از ۳۵ سالگی را کم کنیم تا بار روانی برای زوجین کمتر شود.

معاون وزیر بهداشت حفظ جمعیت جوان‌ یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت است، تصریح کرد: حفظ جمعیت جوان فقط فرزندآوری نیست، باید جمعیت جوان کشور افزایش یابد زیرا شایع ترین علت مرگ در سنین جوانی بحث تصادفات و تروما است و برنامه ریزی در این حوزه مهم است.

کریمی تصریح کرد: باید بحران پیری را برطرف کنیم تا کشور در آینده دچار مشکلات نشود.

وی با بیان اینکه در دوران پساکرونا برخی از بیماریها افزایش می یابد، گفت: دیابت در مبتلایان به کرونا ۴۰ درصد افزایش یافته و بیماریهای قلبی و عروقی و روانی که ناشی از استرس و اضطراب بوده نیز رو به افزایش است.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خدمات ناباروری بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۸۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه

رضا تحویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد.

تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند.

کد خبر 6088321

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور