Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:56:29 GMT

۱۵۳ هکتار از اراضی شهر بندری کُنارک، سند دار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۹۰۰۳

۱۵۳ هکتار از اراضی شهر بندری کُنارک، سند دار شد

معین‌الدین سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بحث سنددار کردن این زمین‌ها از سال ۱۳۸۶ و بعد از سفر رهبر معظم انقلاب به استان سیستان و بلوچستان آغاز شد اما تاکنون هیچ اقدام موثری برای سند دار شدن این زمین‌ها انجام نشده بود.

وی تصریح کرد: در واقع از همان سال قرار بود اسناد این ۱۵۳ هکتار زمین «از اراضی متعلق به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی» به مدیریت شهری کنارک منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، کُنارک، زرآباد، دشتیاری، قصرقند، راسک و نیکشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه پیگیری‌های سال‌های گذشته در این خصوص به نتیجه نرسیده بود، طی دو سال گذشته این موضوع را با رایزنی‌ها و جلسات متعددی پیگیری کردیم و خوشبختانه امروز اسناد این زمین‌ها به نام شهرداری کنارک سند زده شد تا زمین لازم در اختیار مردم کُنارک قرار بگیرید.

شهرستان کنارک در فاصله ۶۰ کیلومتری چابهار واقع شده و از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و تجاری و گردشگری زیادی برخوردار است به‌طوریکه صیادان این شهرستان ۸۰ درصد صید استان سیستان و بلوچستان را انجام می‌دهند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان چابهار کنارک معین الدین سعیدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان چابهار کنارک سیستان و بلوچستان چابهار کنارک معین الدین سعیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۹۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علیمرادی گفت: براثر بارش‌های فرا نرمال جنوب استان سیستان و بلوچستان حدود ۴۰ هزار هکتار از پهنه آبگیر تالاب هامون جازموریان از طریق رودخانه بمپور آبگیری شد.
وی افزود: تالاب جازموریان با ۱۰۸ هزار هکتار مساحت از طریق آورد سالانه رودخانه‌های هلیل رود استان کرمان و بمپور استان سیستان و بلوچستان آبگیری می‌شود و سالهاست که به عنوان یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار جنوب شرق کشور شناخته شده است.
علیمرادی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های سیل آسای چند روز اخیر جنوب شرق کشور، پس از دو سال خشکسالی، هم اکنون جان دوباره گرفت.

دیگر خبرها

  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم