Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد شمس روز سه‌شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نخستین آیت الله رئیسی به استان یزد اظهارکرد: ۲۵۰میلیارد ریال بودجه برای اجرای طرح مطالعاتی تامین پایدار آب برای مناطق عشایری استان یزد اختصاص یافت که از این میزان  ۱۶۰ میلیارد ریال آن برای اجرای طرح های مطالعاتی تامین پایدار آب عشایر تخصیص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: بودجه طرح مطالعاتی تامین آب مناطق عشایری استان یزد مناطق چشمه انجیر ، چاه احمد ، باغ معدن و چاه بلاغ  در شهرستان های ابرکوه ، خاتم و مروست را شامل می شود و برای تکمیل طرح تامین پایدار آب آشامیدنی مناطق عشایری یزد، ایجاد زیرساخت های آب در  مناطق عشایری از دیگر  راهبردهاست .

شمس با بیان اینکه امسال با توجه به کاهش بارندگی‌، تمام ظرفیت ها برای تامین آب مورد نیاز عشایر یزد در مناطق ییلاقی استان فارس و کرمان به‌کار گرفته می شود، خاطر نشان کرد: برای تامین آب شرب از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون افزون بر ۴۰۰ تانکر ۱۲ هزار لیتری آب به مناطق ییلاقی حمل و توزیع شده است.

رییس اداره امور عشایر یزد ادامه داد: از مجموع سه هزار کیلومتر ایلراه های عشایر استان، تاکنون ۳۰۰ کیلومتر آن تیغ زنی شده است که این ایل راه ها در حد فاصل مناطق ییلاقی و قشلاقی استان های یزد، فارس و کرمان قرار دارد و مورد استفاده عشایر یزد قرار می گیرد .

شمس خاطر نشان کرد: از مجموع ۷۵۰هزار راس دام سبک دراستان یزد ، ۲۵۰ هزار راس آن که حدود ۳۰ درصد است متعلق به جامعه عشایر است و سالانه حدود ۳ هزار تن انواع فرآورده های دامی و لبنی شامل ۵۰۰ تن شیر، ۲هزار تن گوشت قرمز ، ۷۰ تن پشم و بیش از ۴۰۰ تن دیگر فرآورده لبنی و دامی و  ۳۰۰ متر مربع فرش و گلیم و سایر بافتنی ها از سوی عشایر استان تولید می شود.

هم اکنون هزارو ۴۲۳ خانوار در قالب چهار هزار و ۸۴۶ نفر در مناطق عشایری سه شهرستان ابرکوه، هرات و مروست زندگی می کنند که عمدتا از ایلات قشقایی، عرب خمسه، بختیاری و طوایف مستقلی چون قرائی، توتکی، آربز و شکاری هستند.

برچسب‌ها زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران ابرکوه لایحه بودجه 1401

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران ابرکوه زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران ابرکوه لایحه بودجه 1401 مناطق عشایری استان یزد تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد

با گذشت چهل روز از آغاز سال ۱۴۰۳، فروش فیلم‌های سینمایی در اکران‌های مردمی (سیار) از یک میلیارد تومان گذشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با گذشت چهل روز از آغاز سال ۱۴۰۳، فروش فیلم‌های سینمایی در اکران‌های مردمی (سیار) از یک میلیارد تومان گذشت؛ بر این اساس سه فیلم «آپاراتچی»، «ایلیا جستجوی قهرمان» و «آسمان غرب» که همزمان با سینماها، وارد اکران‌های مردمی (سیار) شدند، تاکنون بیش از ۵۰ هزار مخاطب در ۵۷۰ سانس اکران به خود دیده‌اند.

از این میان ۲۵۸۷۳ مخاطب در ۳۱۳ سانس اکران‌های مردمی عمار را برای تماشای فیلم‌ها انتخاب کرده‌اند و ۲۵۶۸۱ نفر در ۲۵۷ سانس از طریق اکران‌های سیار بهمن سبز به تماشای فیلم نشسته‌اند.

فروش این سه فیلم از طریق اکران‌های عمار ۵۳۳ میلیون تومان و اکران‌های بهمن سبز ۵۷۵ میلیون تومان بوده است.

اکران مردمی فیلم‌های آپاراتچی، ایلیا جستجوی قهرمان و آسمان غرب همچنان پررونق است؛ فعالان فرهنگی می‌توانند جهت اکران فیلم مدنظر خود در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، ادارات، سالن‌های فرهنگی و … به نشانی اینترنتی Ekranmardomi.ir مراجعه کنند یا با شماره ۰۲۱۴۲۷۹۵۰۶۰ تماس بگیرند.

کد خبر 749962

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • آخرین وضعیت کهگیلویه و بویراحمد طی بارش‌های اخیر
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری