Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها - آیین بزرگداشت شیخ صدوق (ره) در آستان مقدس ایشان با هدف تبیین جایگاه ارزشمند این شخصیت در شهرری برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در آیین بزرگداشت شیخ صدوق (ره) که با حضور چهره‌های علمی و فرهنگی شهرری، قم و علمایی از سایر کشورها در آستان این عالم فقید در شهرری برگزار شد با اشاره جایگاه ارزشمند شیخ صدوق (ره) اظهار داشت: شیخ‌المحدثین عالم برجسته و شخصیت بزرگی است که در قرن چهارم و بیش از هزار و 60 سال پیش می‌زیسته و روایات را به‌خوبی درک و نقل می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگرچه شیخ‌المحدثین دارای جایگاه فقاهت بوده اما نام او در میان فقهای دینی ما نیامده است اما نقش شیخ صدوق در جمع‌آوری روایات بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: شهرت استثنایی و وجود شاگردان برجسته دینی را از ویژگی‌های شیخ صدوق است و این عالم دینی و جامع‌العلوم پرسفر بوده تا آنجا که در سفر به ری، بلخ، بخارا، عراق و برخی کشورهای دیگر روایات ائمه اطهار (ع) را نقل می‌کرده است.

روایت شیخ صدوق از ماجرای شکل‌گیری "قدمگاه امام رضا" در نیشابور40 روایت از "شیخ صدوق" درباره امام حسین(ع) و تاریخ کربلا + فایل کتابنمایشگاه شمیم حسینی در آستان شیخ صدوق (ره) افتتاح شد + تصاویر

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: پیام شیخ صدوق برای جامعه امروز این است که آثار وی به‌صورت جامع با ترجمه روان برای استفاده و بهره‌گیری نسل جوان به چاپ برسد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید محمد سیدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در این مراسم با اشاره به روز بزرگداشت شیخ صدوق (ره) اظهار داشت: 15 اردیبهشت‌ماه در تقویم رسمی ایران به عنوان روز بزرگداشت شیخ صدوق (ره) ثبت‌شده و مراکز علمی به تبیین جایگاه این شخصیت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه شیخ صدوق (ره) به دعای امام زمان متولد و در راه این حضرت قدم برداشت، گفت: معرفی این چهره بزرگ به نسل جوان و جامعه امروز می‌تواند الگویی برای آن‌ها باشد تا راه اخلاق، علم و معنویت را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با بیان اینکه در تاریخ، شیخ صدوق (ره) را با امام‌زاده برابر می‌دانند و مقایسه می‌کنند، تصریح کرد: پیکر پاک ایشان بعد از 890 سال توسط سیل بیرون آمد و پیکر مطهر ایشان سالم و بدون آسیب بود و همین گواهی بر مقایسه مرتبه ایشان با امام‌زاده است.

 

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بزرگداشت شیخ صدوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مسئول برگزاری هفدهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید هرمزگان گفت: برنامه‌های دهه کرامت در استان از ۲۰ تا ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.
مصطفی رجبیان افزود: برنامه‌های دهه کرامت امسال با شعار «یا امام رضا (ع) با شما سربلندیم» آغاز و با حضور سه کاروان که شامل خادمان و مبلغان استان قدس رضوی و پرچم بارگاه امام رضا (ع) است که در همه شهرستان‌های هرمزگان ادامه می‌یابد.
وی افزود: هدف از برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید توسعه معنوی و مردمی زیارت امام رئوف است که حضور این سفیران تداعی کننده فضای خاص زیارت بین مردم است.

بیشتر بخوانید؛ برافراشته شدن پرچم یا فاطمه الزهرا (س) در بوستان پنجعلی بندرعباس
رجبیان گفت: برنامه‌های زیر سایه خورشید در دو نوبت صبح و عصر در بین مردم خواهد بود و در نوبت صبح حضور در کارخانجات و تولیدی‌های کارآفرین، حضور در مراکز نظامی، عیادت از بیمار‌ها در بیمارستان‌ها و بازدید از برخی ادارات در استان است.
وی افزود: مردمان خطه جنوب، هرمزگانی‌های عاشق اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، امسال برای هفدمین سال متوالی میزبان کاروان خدام حرم مطهر امام رضا (ع) و پرچم متبرک رضوی هستند.
معاون کانون‌های خدمت رضوی هرمزگان گفت: اجتماع امام رضایی‌ها در شب میلاد امام رضا (ع)، ایستگاه‌های ورزشی با هدف ارایه خدمات ورزشی، کوچه‌های شهدایی و اجرای برنامه فرهنگی ویژه شهدا با همکاری خانواده شهیدی که در همان کوچه سکونت دارد، از شاخص‌ترین برنامه‌های این دهه در استان هرمزگان است.
رجبیان افزود: اجرای پویش ملی نذر آزادی پدران و مادران زندانی، برپایی میز مشاوره در بقاع متبرکه، ارایه خدمات پزشکی (دندانپزشکی) و اجرای برنامه «کبوترانه» ویژه نوجوانان از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.
در پایان این نشست خبری، پوستر هفدمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید رونمایی شد.
به یازده روز ابتدایی ماه ذی‌القعده که فاصله ولادت حضرت معصومه (س) تا امام رضا (ع) است، دهه کرامت می‌گویند.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بزرگداشت مرحومه زهرا شجاعی در بیت آیت‌الله صانعی
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • بزرگداشت معلم تکریم سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود