Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، محمد حسین درودی افزود: در شرایط فعلی انتظار مردم از دستگاه قضایی و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی این است که با قاطعیت و با سرعت با اخلال‌گران در امر توزیع مایحتاج عمومی برخورد شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تصمیم دولت مبنی بر اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و توزیع عادلانه یارانه به اقشار مختلف جامعه و بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به دولت در اجرای این طرح، همه دستگاهها وظیفه دارند به دولت در این بخش کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام ارشد قضایی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: متاسفانه طی چند روز اخیر گزارشهایی دریافت شد که عده ای معدود با احتکار یا کم‌فروشی یا گران فروشی، موجبات اخلال در نظام اقتصادی کشور را فراهم آورده‌اند، لذا با فوریت جلسه‌ای با حضور ضابطان عام و خاص، سازمان تعزیرات حکومتی، اداره کل صمت استان و سایر دستگاه‌های متولی امر در استان برگزار و مقرر شد از ظرفیت قانون مجازات اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور استفاده شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس شعب ویژه رسیدگی به این پرونده‌ها در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و دادگاه انقلاب مشهد تشکیل و مقرر شد از امروز پرونده‌های اخلال‌گران نظام اقتصادی بلافاصله توسط ضابطان به دادسرای ناحیه ۹ مشهد ارسال شود تا خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد.

درودی افزود: همچنین اقدام مشابه نیز در سایر حوزه‌های قضایی استان اجرا خواهد شد.

وی گفت: طبق قانون گران‌فروشی کلان ارزاق یا سایر نیازمندیهای عمومی، احتکار عمده ارزاق یا نیازمندیهای مزبور، از مصادیق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی مردم به شمار می‌رود و چنانچه اقدامات انجام شده با قصد ضربه‌زدن به نظام یا با قصد مقابله با آن یا با علم به موثر بودن اقدام در مقابله با نظام و در حد فساد فی‌الارض باشد، مرتکب محکوم به اعدام و در غیر این صورت به حبس از پنج تا ٢٠ سال محکوم خواهد شد.

دادستان مرکز خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در صورتی که اخلال به صورت عمده و کلان هم نباشد، مرتکب براساس قانون به ٦ ماه تا سه سال حبس محکوم خواهد شد.

درودی از مردم درخواست کرد: هرگونه احتکار و یا گران‌فروشی را به مراجع نظارتی گزارش کنند.

برچسب‌ها مشهد مقام معظم رهبری دولت سازمان تعزیرات حکومتی احتکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد مقام معظم رهبری دولت مشهد مقام معظم رهبری دولت سازمان تعزیرات حکومتی احتکار نظام اقتصادی خراسان رضوی اخلال گران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این بارش‌ها فردا جمعه به اوج خود خواهد رسید که با توجه به رگباری بودن بارش ها، احتمال وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی و مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

زهرا آهنگرزاده افزود: بارش باران از امشب در کلانشهر مشهد آغاز خواهد شد و جمعه و شنبه بارش‌ها در این کلانشهر همراه با رعد و برق و احتمال آبگرفتگی خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: کاهش موقت دمای هوا و وزش باد از دیگر پدیده‌های جوی استان در تعطیلات پیش رو است.

آهنگرزاده افزود: طی شبانه روز گذشته، فریمان با هفت و سبزوار با ۳۱ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده اند و در همین مدت مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۲۴ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۲۱ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۴ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی زاهدان
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • کیفرخواست متهم قتل یک پزشک در بندرماهشهر صادر شد
  • تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی