Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@08:48:02 GMT

تداوم خودکشی بین نظامیان جمهوری آذربایجان

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۰۲۰۸

تداوم خودکشی بین نظامیان جمهوری آذربایجان

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در تداوم خودکشی بین نظامیان جمهوری آذربایجان رسانه‌های این کشور روز چهارشنبه از خودکشی یکی از اعضای مرزبانی  خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «ترند نیوز» یک نظامی کنترل مرزی آذربایجان به نام «طرلان علیزاده» واقع در منطقه «آغستفا» در آپارتمان خود خودکشی کرد. تحقیقات در این خصوص با همکاری دادسرا در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی قبل نیز وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از خودکشی یکی از نیروهای خود در بیمارستان نظامی خبر داد. «رامیل رضا قلی اف» نظامی جمهوری آذربایجان به دلیل مشکلات روانی به بیمارستان نظامی منتقل شد. وی از معاینات پزشکی طفره رفت و با بالا رفتن از طبقه بالای ساختمان بیمارستان نظامی با پرتاب خود به پایین خودکشی کرد.

پیشتر گزارش شده بود که در ارتش جمهوری آذربایجان بطور میانگین نزدیک به ۶۰ مورد خودکشی و یا موارد کشته شدن نظامیان رخ می‌دهد که به مراتب بیشتر از تعداد نیروهای کشته شده توسط دشمنان است. اهانت یکی از دلایل اصلی خودکشی نظامیان و به ویژه نیروها وظیفه این کشور ذکر شده است. کمبود پزشک متخصص روحی و روانی در ارتش این کشور نیز مزید برعلت بروز اینگونه حوادث است.

به نظر می‌رسد سایه سنگین نبرد ۴۴ روزه با ارمنستان بابت سرزمین قره باغ کوهستانی هنوز بر بدنه نیرروهای مسلح جمهوری آذربایجان سایه افکنده است.

در رویدادی مرتبط با ارتش جمهوری آذربایجان، وزارت دفاع این کشور بار دیگر از حمله نیروهای ارمنستان  خبر داد.

به نوشته وبگاه «وزارت دفاع جمهوری آذربایجان» یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان شامگاه نهم اردیبهشت ماه از مواضع شهرک مرزی «عزیزلی» با استفاده از سلاح‌های سبک مواضع ارتش آذربایجان را شلیک کردند

یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان نیز  اقدامات تلافی جویانه انجام دادند. باکو مدعی شده که هیچ خسارتی به  نیروها و تجهیزات نظامی ارتش جمهوری آذربایجان وارد نشده  و در حال حاضر وضعیت در این مناطق با ثبات همراه است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: خودکشی وزارت مرزبانی جمهوری آذربایجان ارمنستان ارتش جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ علیرضا الهامی صبح دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (عج) بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و سایر سخنان راه برون رفت از مشکلات را قوی شدن دانستند.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: قوی شدن در بخش‌های علمی، فنی و مهندسی و نظامی و … وظیفه همه ما در بخش‌های مختلف است.

الهامی با بیان اینکه باید راهکارهای قوی شدن را بیابیم، افزود: ما به عنوان سرباز، قوی شدن را یک وظیفه و تکلیف از جانب فرمانده خود می‌دانیم و در این زمینه مسئولیت داریم.

وی اظهار کرد: قوی شدن در حوزه نظامی اتفاقاتی چون عملیات وعده صادق را به وجود می‌آورد که عموم مردم را شادمان کرد.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: قوی شدن از جنبه‌ای حرکت در مسیر ظهور منجی عالم بشریت نیز است.

الهامی بیان کرد: پدافند شرق در دوران مدیریتی و فرماندهی امیر ارسلان پرویز در حوزه‌های عمرانی و ورزشی و توان رزم اتفاقات بسیار خوبی را رقم زده است.

وی افزود: ساخت قطعات، تعمیر قطعات و حفظ توان رزم در پدافند شرق انجام شده است که نشان از تسلط علمی همکاران پدافند هوایی شرق و با توجه به نگاه ملی آنان است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: توفیقات ارزشمند حاصل شده را قدردان هستیم.

الهامی بیان کرد: از امروز امیر حجت عباسی عهده دار مسئولیت فرماندهی پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (عج) خواهد بود.

کد خبر 6091720

دیگر خبرها

  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت