Web Analytics Made Easy - Statcounter

هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش این کشور با یک انفجار در داخل تونل داعشی‌ها در کرکوک ۹ تروریست را به هلاکت رسانده است.

به گزارش ایران اکونومیست، هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق در این بیانیه افزود: در عملیاتی امنیتی با دقت و مهارت حرفه‌ای بالا، یگان‌های امنیتی ارتش در تیپ پیاده ۵۱ از لشگر ۱۴ شمال غربی استان کرکوک موفق شدند یک تونل محل اختفای داعشی‌ها در کوه‌های «کراو» را بر سر ۹ تروریست داعشی ویران کنند و آنها را به هلاکت برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه تصریح کرد: نیروهای امنیتی توانستند هویت چند داعشی از جمله عنصر ملقب به «ابوعمر» را شناسایی کنند؛ تروریستی که عضو فرقه «نهاوند» داعش بود و همچنین داعشی دیگری با کنیه «ابوصفیه» نیز شناسایی شد.

این بیانیه افزود: « طبق اطلاعات وارده، این عناصر تروریستی که به جهنم و بدترین سرنوشت فرستاده شدند، در حمله به تیپ ۹۶ لشگر ۱۴ در ماه آوریل گذشته نیز دست داشتند.»

تحرک داعش در دیالی و کرکوک طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر شدت گرفته است و به همان نسبت، واکنش های رعدآسای ارتش و نیروهای حشدالشعبی عراق نیز به ویژه در ارتفاعات کرکوک؛ جایی که تروریست ها با استفاده از عوارض و ناهمواری های زمین در آن مخفی می شوند بیش از پیش ادامه دارد.

نیروهای امنیتی عراق برای نابودی و پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند، اما با این وجود، تحرک بقایای داعش در مناطق و استان‌های درگیر در ماه‌های گذشته با حمایت آمریکا افزایش یافته است که اوج آن حمله تروریستی و جنایت سه شنبه ۲۶ اکتبر( چهارم آبان ۱۴۰۰ ) به روستای «الرشاد» در منطقه «مقدادیه» استان دیاله بود؛ حمله ای که منجر به کشته یا زخمی شدن ۳۰ شهروند غیرنظامی شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: گروه تروریستی داعش ، کرکوک ، عراق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش کرکوک عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌ الله به ۲ پایگاه صهیونیستی

مقاومت اسلامی لبنان در دو بیانیه‌ جداگانه از حمله موشکی خود به دو پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام امروز «مقر لشکر ۹۱ ارتش رژیم صهیونیستی در پادگان برانیت را با موشک برکان هدف قرار داد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «در این عملیات، شماری از نظامیان اسرائیلی کشته و یا زخمی و تجهیزات جاسوسی منهدم شده است.»

حزب الله در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد: «ما با موشک های هدایت شونده پایگاه المالکیه که در آن نظامیان رژیم اشغالگر مستقر بودند، هدف قرار دادیم.»

از طرفی رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند حزب الله لبنان امروز بیش از ۵۰ موشک ضد زره به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاسخ طالبان به موضع پاکستان درباره منشأ حملات تروریستی داعش
  • تولد فرزند شهید حادثه تروریستی کرمان + عکس
  • حمله موشکی حزب‌ الله به ۲ پایگاه صهیونیستی
  • بیانیه ارتش اسرائیل درباره عملیات رفح
  • هاآرتص: شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی گذرگاه رفح را مدیریت می‌کند
  • عملکرد مطلوب صنعت گاز در عملیات برگشت‌پذیری زیرساخت و مدیریت بحران رسانه در حمله تروریستی
  • تشدید حملات مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی همزمان با حمله به رفح
  • خوابگردهایی که مزدوری پیشه کردند
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی