Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:02:23 GMT

فرهنگستان هنر با ۳۰ اثر جدید در نمایشگاه کتاب

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۰۲۷۶

فرهنگستان هنر با ۳۰ اثر جدید در نمایشگاه کتاب

مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن)، وابسته به فرهنگستان‌ هنر با ۳۰ عنوان کتاب جدید در سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن)، با بیش از 300 عنوان کتاب که از میان آنها 30 عنوان به‌تازگی منتشر شده و 35 عنوان هم تجدید چاپ شده است، از 21 تا 31 اردیبهشت 1401، در مصلای بزرگ امام خمینی، میزبان اهالی فرهنگ و هنر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله کتاب‌های مهم انتشارات فرهنگستان هنر که امسال در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد نسخه نفیس مرقع هند و ایرانی، از گنجینه نسخ خطی کاخ‌موزه گلستان است که در سال 1349 به ثبت رسیده است و از جمله اسناد ارزشمندی محسوب می‌شود که بیانگر مناسبات فرهنگی و هنری دو تمدن بزرگ شرق است.

این اثر فاخر مجموعه‌ای از آفرینش‌های هنری بسیار زیبای عصر صفوی و گورکانی را به نمایش گذاشته و به گفته کارشناسان، چینش و تدوین این اثر در ایران صورت گرفته است. این نسخه شامل مجموعه‌ای مرکّب از خوش‌نویسی استادان بنام ایرانی، همچون میرعماد حسنی، و نگارگرانی بزرگ همچون فرخ‌بیگ، بشنداس، بالچند و منصور نادرالعصر است. این نسخه به همراه ضمیمه‌ای به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شده است که «سرآغاز» این ضمیمه نفیس را بهمن نامورمطلق، رئیس فرهنگستان هنر، به رشته تحریر درآورده است.

«درآمد» آن را نیز آفرین امامی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، نوشته است و در ادامه، سه یادداشت از یعقوب آژند، حسن بلخاری و میلو کلیولند بیچ، مدیر سابق نگارخانه‌های آرتور سکلر و هنر فریر و موزه هنر هند، منتشر شده است.

همچنین، از کتاب حکمت و معماری، تألیف عبدالحسین خسروپناه، با تدوین و تحقیق نسیم اشرافی، در روز سه‌شنبه، 27 اردیبهشت 1401، از ساعت 16:30 تا 17:30، با سخنرانی عبدالحمید نقره‌کار و نسیم اشرافی، در سرای‌ اهل‌ قلم، رونمایی خواهد شد.

مؤسسه متن تا روز پایانی نمایشگاه کتاب تهران (31 اردیبهشت 1401) پذیرای علاقه‌مندان، دانشجویان و استادان محترم در مصلای بزرگ امام خمینی، راهروی 23، غرفه 17، خواهد بود.

سردرگمی ناشران خارجی نمایشگاه؛ از فعال نشدن پنل فروش مجازی تا غرفه‌های خالی از کتاب

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۰۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «شمع محفل» نوشته محمدعلی عباسی اقدم توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود. این کتاب پنجمین جلد از مجموعه «قله ها به آسمان نزدیکترند» است.

کتاب «شمع محفل» در ۲۹۶ صفحه زندگی و زمانه آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی را روایت می‌کند که قریب به چهل سال در عرصه سیاست حضور مؤثر و مفیدی داشته و در بن بست‌ها و بزنگاه‌های دشوار دوران مبارزه با رژیم پهلوی نقش آفرینی و گره گشایی کرده است.

آیت الله تهرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام وقت خود را در عرصه دشوار تعلیم و تربیت مصروف داشت که مهمترین آنها تربیت نیرو و انسان سازی بوده است.

کتاب «شمع محفل» پنجمین جلد از مجموعه «قله ها به آسمان نزدیکتند» است. پیش از این نیز کتاب «اقیانوس آرام»، «آن مرد بی نهایت»، «کرشمه ماه» و «بهشتی در این حوالی» از این مجموعه عرضه شده اند.

کد خبر 6094909 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • آغاز تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • «رنگین‌کمان تمدن‌ها» رونمایی می‌شود
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • شناخت گام‌به‌گام و تدریجی جریان اسرائیل
  • سهراب سپهری و سیمین دانشور مهمانان امسال نشر فیل در نمایشگاه کتاب