Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:19:38 GMT

ارسال بیش از ۳۸ هزار اثر به رویداد ملی فرهنگی هنری «فهما»

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۰۵۴۴

ارسال بیش از ۳۸ هزار اثر به رویداد ملی فرهنگی هنری «فهما»

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی طاهریان بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری آئین پایانی رویداد ملی «فهما» که در هتل آفتاب ولایت مشهد برگزار شد اظهار کرد: در بخش شبستان هنر ۱۲ هزار و ۸۲ اثر به ثبت رسید و ۲۶ هزار و ۷۰۷ اثر در بخش شبستان فرهنگ در سامانه به ثبت رسید که این دوره مربوط به فعالیت‌های کانون مساجد در سال ۱۴۰۰ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور افزود: در انتظام بخشی، فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی در سه شبستان تقسیم شده‌اند که این سه شبستان شامل شبستان‌های فرهنگ، هنر و نو آوری است که شامل ۱۲ رواق هستند.

وی بیان کرد: شبستان هنر شامل رواق‌های سرود، فیلم، نمایش، ترنج و قلم است.

طاهریان اظهار کرد: شبستان نو آوری شامل رواق‌های کار آفرینی و نوآوری است و شبستان فرهنگ شامل نور، دانش، کتاب ، رسانه و همدلی است.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور افزود: فعالیت‌های فهما که همان (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی) است از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ استان قم به عنوان پایتخت فهما انتخاب شد و امسال خراسان رضوی به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی انتخاب شده است.

طاهریان تصریح کرد: از مجموع ۲۶ هزار کانون فرهنگی کشور۱۹ هزار ۸۶۵ کانون فعالیت‌های خود را در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کردند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور بیان کرد: از برترین‌های این دوازده رواق روز جمعه تجلیل خواهد شد که البته در بخش فیلم دو کانون مورد تقدیرقرار خواهند گرفت.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی ۴۸ درصد از امتیازات را توانستند کسب کنند.

طاهریان گفت: همچنین ۶۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در روستاها فعالیت می‌کنند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور گفت: پنج استان کشور که شامل خراسان رضوی، گلستان، چهار محال بختیاری و اردبیل برگزیده رویداد امسال هستند که به اتفاق آرا خراسان رضوی با توجه به رتبه نخست این رویداد رسید و عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی را کسب کرد.

وی افزود: انتخاب خراسان رضوی به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی سبب می‌شود بودجه بین ۷۰۰ تا یک میلیارد تومان علاوه بر بودجه کانون‌ها به کانون‌های خراسان رضوی تعلق بگیرید.

طاهریان در ادامه افزود: ۲۶ هزار و ۷۹۳ اثر در کل ثبت شده است.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور اظهار کرد: بچه‌های مسجدی در کنار سایر اقشار در همه فراز و فرودهای مسائل کشور در خط مقدم کمک رسان بوده و هستند و ما معتقدیم قدرت نرم در جمهوری اسلامی متعلق به بچه‌های مسجدی و جریان مسجدی است.

کد خبر 5487730

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد کانون های مساجد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا آمار کرونا احتکار گروههای جهادی بسیج سازندگی آلودگی هوا بیرجند نانوایی خراسان رضوی ایلام مشهد لیگ برتر فوتبال ایران پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی عنوان پایتخت خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برقراری میز خدمت مردمی وزیر فرهنگ در مسجد چهارده معصوم محله امامزاده حسن گفت: خواهران و برادران درخواست‌ها و نیازها و درخواست‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی مختلفی را مطرح کردند. درخواست‌های مردمی دریافت شده و از طریق نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های مرتبط ارجاع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی هم گفت: بیشترین دغدغه مردم منطقه ۱۷، کار فرهنگی است

محمود سالاری افزود: شاهد اتفاقات خوبی بودیم، امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم به احسن وجه کمک کنیم تا گره‌های موجود گشوده شود.

وی همچنین گفت: تقاضاهای شخصی هم وجود دارد و بیشترین درخواست‌ها درخصوص فضا و امکانات لازم برای انجام دغدغه‌های فرهنگی و اجرای باورهای عمیق برای نیل به نقطه مطلوب است؛ امیدواریم ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هم گفت: وزیر فرهنگ به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور درخواست‌ها و نیازهای مردم شنیدند و بخشی از مطالب پاسخگویی و بیشتر درخواست‌های مردمی به صورت مکتوب در ریل پاسخگویی قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین